Το μεγάλο αντίο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν κάποιο καύσιμο λέει η Fiat, ανακοινώνοντας ότι ανάμεσα στις χρονιές 2025 και 2030 θα ολοκληρώσει τη μετάβαση και θα γίνει μία μάρκα που θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η στροφή αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση είναι μία κίνηση που ανακοινώνεται από ολοένα και περισσότερες μάρκες. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις και ο χρονικός ορίζοντας είναι ίδιος, το 2030.
Η πρώτη κίνηση προς της Fiat προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι η νέα γενιά του 500 βγαίνει αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση και μάλιστα δεν υπάρχει σχεδιασμός να δούμε και κάποια εκδοχή με συμβατικό κινητήρα κάτω από το καπό.
Πώς το Βατικανό δίνει την ευλογία του στην ηλεκτροκίνηση;
Με δεδομένο ότι το 500 είναι το βασικό μοντέλο της Fiat, αυτή η κίνηση δείχνει πόσο σοβαρά παίρνουν την ηλεκτροκίνηση οι Ιταλοί και πόσο αφοσιωμένοι είναι στο να πουν το μεγάλο αντίο.
Τα πλάνα της Fiat σχετικά με την ηλεκτροκίνηση θέλουν να γίνει πιο εύκολη η απόκτηση, η κατοχή αλλά και η χρήση των ηλεκτρικών μοντέλων. Γι’ αυτό το λόγο οι άνθρωποι της εταιρείας θέλουν να εξελίξουν την τεχνολογία των μπαταριών, αλλά και να μεγαλώσουν το δίκτυο φορτιστών.
Συνδυάζοντας αυτά τα δύο ο στόχος που επιθυμούν να πετύχουν είναι η τιμή των ηλεκτρικών να είναι αντίστοιχη με εκείνη που έχουν σήμερα τα συμβατικά μοντέλα.
Η εξίσωση των τιμών μεταξύ των ηλεκτρικών και εκείνων που καίνε καύσιμα είναι ένας στόχος που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολος, καθώς τον ίδιο προσπαθούν να πετύχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πέρα από τη στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Fiat έχουν σχεδιάσει ακόμα μία ενέργεια με θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο. Αυτή τη στιγμή η οροφή του εργοστασίου στο Τορίνο αποτελεί μία εγκαταλελειμμένη πίστα δοκιμών. Το επόμενο διάστημα, όμως, πρόκειται στον ίδιο χώρο να φυτευτούν 28.000 φυτά. Αυτό θα οδηγήσει στη δημιουργία του μεγαλύτερου κρεμαστού κήπου στην Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας και θα βελτιώσει το μικροκλίμα της περιοχής.