Εδώ και πολλά χρόνια η οδήγηση δεν είναι γένος αρσενικού. Πίσω από το τιμόνι κάθεται σχεδόν ο ίδιος αριθμός γυναικών και ανδρών, όμως στο μυαλό πολλών παραμένει η πεποίθηση, πως οι άντρες ” το έχουν ” παραπάνω. Ισχύ όμως κάτι τέτοιο ή ήταν ένας ακόμη μύθος που φτιάχτηκε στα καφενεία; Ο καλύτερος τρόπος να απαντήσουμε είναι τα στατιστικά στοιχεία τόσο από ασφαλιστικές όσο και από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.
Βροχή από τροχούς φορτηγού πάνω σε Navara! (video)
Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε πως η Ελλάδα κατέχει από τα υψηλότερα ποσοστά σε τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Από και και έπειτα, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι γυναίκες είναι λιγότεροι επιρρεπείς στις σοβαρές και κύριες αιτίες που προκαλούν τα σοβαρά τροχαία που περιέχουν τραυματισμό ή θάνατο.
Οι άντρες κατά κανόνα
- παραβιάζουν περισσότερα STOP έναντι των γυναικών (57% vs 34%)
- ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας έναντι των γυναικών σε ποσοστό (20% vs 8%)
- οδηγούν σε μεγαλύτερο ποσοστό υπό την επήρεια αλκοόλ έναντι των γυναικών (35% vs 18%)
Στις 3 παραπάνω κυριότερες αιτίες σοβαρών τροχαίων, οι γυναίκες δείχνουν να είναι καλύτερες πίσω από το τιμόνι και οι άντρες αρκετά, έως και διπλάσια πιο επιρρεπείς, την ώρα που είναι και πιο αγενείς ως προς τους υπόλοιπους οδηγούς.
Ταυτόχρονα οι άντρες οδηγοί προκαλούν το χρόνο 6.1 εκ. ατυχήματα ενώ οι γυναίκες 4.4 εκ. Όμως οι άντρες οδηγούν και σχεδόν τα διπλάσια χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, ενώ μη ξεχνάμε πως και στα δίκυκλα, οι επιβάτες γένους αρσενικού είναι 12 φορές περισσότεροι.
Τί λέτε λοιπόν; Μήπως η “μαγκιά” των ανδρών γύρισε μπούμερανγκ πίσω από το τιμόνι;