Οι νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες Hyundai και Kia μηνύονται με το αιτιολογικό πρόκλησης «δημόσιας όχλησης»…
Βάσει καταγγελίας που κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν.
Το ερώτημα, βεβαίως, είναι τί έχει συμβεί στο παρασκήνιο. Μήπως οι τρελές πωλήσεις των δύο σημάτων στις ΗΠΑ έχουν… οχλήσει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες;
Συγκεκριμένα, η πόλη της Νέας Υόρκης κατηγορεί τις δύο εταιρείες ότι απέτυχαν να εγκαταστήσουν συσκευές που αποτρέπουν την κλοπή αυτοκινήτων, μετά από μια «πρόκληση» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ώθησε νεαρούς έφηβους να κλέψουν οχήματα από το δρόμο, χρησιμοποιώντας ένα… καλώδιο USB.
Μια viral ανάρτηση, λοιπόν, στο TikTok ξεκίνησε το 2021 και προκάλεσε αύξηση στις κλοπές αυτοκινήτων Hyundai και Kia. Το Σικάγο σημείωσε άλμα 800% από έτος σε έτος στην κλοπή αυτών των αυτοκινήτων για τον μήνα τον Αύγουστο του 2022, είπαν αξιωματούχοι σε τηλεοπτικά μέσα, εκείνη την περίοδο.
Οι αξιωματούχοι του Λος Άντζελες κατέγραψαν επίσης άνοδο 85% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
«Επιλέγοντας τα κέρδη έναντι της ασφάλειας και παρεκκλίνοντας από τα πρότυπα της βιομηχανίας μη συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ακινητοποίησης κινητήρα ως τυπικού χαρακτηριστικού ασφαλείας, οι κατηγορούμενοι δημιούργησαν και διατήρησαν μια δημόσια ενόχληση», ανέφερε η πόλη στην κατάθεση που έγινε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στη Νότια Περιφέρεια της Νέας Υόρκης.
Η Νέα Υόρκη κατηγόρησε τις δύο εταιρείες ότι επέτρεψαν «αυτή την σπειροειδή επιδημία» κλοπών αυτοκινήτων.
«Αυτή η υπόθεση είναι ένα σαφές παράδειγμα του τι συμβαίνει στη δημόσια ασφάλεια όταν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιλέγουν να μην συμπεριλάβουν την τυπική αντικλεπτική τεχνολογία στα αυτοκίνητά τους», αναφερόταν στην κατάθεση.
«Το να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι εύκολο να κλαπούν προστατεύουν τόσο την ιδιοκτησία όσο και το κοινό κρατώντας τους επικίνδυνους οδηγούς σε κλεμμένα οχήματα μακριά από τους δρόμους».
Hyundai – Kia: Συνεργασία με τις Αρχές και καλύψεις στους θιγόμενους
Σε απάντησή της, η Hyundai είπε ότι συμπεριέλαβε τα συστήματα ακινητοποίησης στο στάνταρ εξοπλισμό σε όλα τα οχήματα από το Νοέμβριο του 2021 και είχε λάβει μέτρα για να μειώσει τον κίνδυνο κλοπών. Είπε, επίσης, ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας για να βοηθήσει τους πελάτες της.
Η Kia πρόσθεσε από την πλευρά της ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τις αρχές επιβολής του νόμου για την καταπολέμηση της «κλοπής αυτοκινήτου και του ρόλου που έπαιξαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην ενθάρρυνση της» και ότι «δεσμεύεται να υποστηρίζει τους πελάτες και την ασφάλεια των οχημάτων».
Υπογραμμίζοντας, ωστόσο, την «αποτυχία» των εταιρειών να εγκαταστήσουν αντικλεπτική συσκευή, η καταγγελία πήγε παραπέρα και εδώ, ίσως, υπάρχει μια υπερβολή (αν όχι άλλη σκοπιμότητα…), με την αιτίαση ότι «άνοιξαν τις πύλες στην κλοπή οχημάτων, τα εγκληματικά ξεφαντώματα, την αλόγιστη οδήγηση και τη δημόσια βλάβη».
Μετά από όλα αυτά, οι μετοχές των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Νότιας Κορέας υποχώρησαν την Τετάρτη. Η Hyundai Motors είχε απώλειες πάνω από 2% ενώ η Kia Corp πάνω από 5%.
Η Hyundai και η Kia συμφώνησαν τον περασμένο μήνα, έπειτα από μια ομαδική αγωγή καταναλωτών, σε καταβολή 200 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Reuters, η οποία κάλυπτε περίπου 9 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και περιλάμβανε έως και 145 εκατομμύρια δολάρια για απώλειες από τις τσέπες των πελατών.
Hyundai – Kia: Επιμένει η Νέα Υόρκη να ζητά αποζημιώσεις για τις κλοπές
Η πόλη της Νέας Υόρκης, πάντως, στην κατάθεσή της ανέφερε ότι οι κλοπές συνεχίζονται ακόμη και ζητά «αποζημίωση για τις οικονομικές απώλειες», χωρίς να διευκρινίσει το ακριβές ποσό.
«Το 2023, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, υπήρξε μια έκρηξη κλοπών οχημάτων Kia και Hyundai», ανέφερε. Περίπου 977 οχήματα Hyundai και Kia αναφέρθηκαν ότι είχαν κλαπεί τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους.
«Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση κατά περίπου 660% στις κλοπές οχημάτων Kia και Hyundai σε σύγκριση με εκείνους τους ίδιους μήνες το 2022, όταν υπήρχαν μόνο 148 τέτοιες κλοπές».
Η πόλη της Νέας Υόρκης ενώνει μια σειρά από πόλεις που έλαβαν παρόμοια μέτρα κατά των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Βαλτιμόρη, το Σεντ Λούις, το Μιλγουόκι, το Σαν Ντιέγκο και το Σιάτλ.
Σε μια ανακοίνωση, ο δήμαρχος της Βαλτιμόρης, Μπράντον Μ. Σκοτ, δήλωνε το Μάιο: «Αυτά τα μέτρα μείωσης του κόστους που εφαρμόζουν η Hyundai και η Kia σε βάρος της δημόσιας ασφάλειας είναι απαράδεκτα».
Δείτε το βίντεο: