Η πρωταθλήτρια της Formula 1, Red Bull Racing, παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί τον αμφιλεγόμενο μηχανισμό αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου της από το έδαφος.
Kάτι που είναι παράνομο να γίνεται σε καθεστώς παρκ-φερμέ – όμως διευκρίνισε ότι ο μηχανισμός αυτός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο.
Τις προηγούμενες μέρες το αγγλικό περιοδικό Autosport έβγαλε στη δημοσιότητα την ύπαρξη ενός μηχανισμού που επιτρέπει την αλλαγή του ύψους του T-Tray και του δαπέδου από την άσφαλτο, μέσα από το κόκπιτ του μονοθεσίου μιας συγκεκριμένης ομάδας που δεν κατονόμασε. Διαβάστε εδώ τις λεπτομέρειες: τι είναι το T-Tray, πως λειτουργεί ο μηχανισμός και πόσο καίρια είναι η αλλαγή του ύψους από το έδαφος.
Το Autosport συνέχιζε πως με το μηχανισμό αυτό η συγκεκριμένη ομάδα μπορούσε να αλλάξει το ύψος από το έδαφος ενόσω τα μονοθέσιά της βρίσκονταν σε καθεστώς παρκ-φερμέ, δηλαδή από το τέλος των δοκιμών κατάταξης μέχρι την έναρξη του αγώνα. Αυτό απαγορεύεται ξεκάθαρα από τους Κανονισμούς.
Η FIA δεν ήταν σε θέση να εντοπίσει σαφή αποδεικτικά στοιχεία για την ύπαρξη του μηχανισμού της εν λόγω ομάδας, όμως ανακοίνωσε χθες (17/10) ότι θα αυστηροποιήσει την αστυνόμευση για το συγκεκριμένο ζήτημα στο GP των ΗΠΑ αυτό το τριήμερο (18-20/10).
Σήμερα έγινε και επίσημα γνωστό ότι η ομάδα που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μηχανισμό είναι η Red Bull Racing. Οι άλλες ομάδες είχαν ήδη τη συγκεκριμένη πληροφόρηση, καθώς τόσο εκείνες όσο και η RBR είναι υποχρεωμένες να καταθέτουν τα σχέδια συγκεκριμένων εξαρτημάτων (τα λεγόμενα “ανοικτά δεδομένα”) των μονοθεσίων τους στον κεντρικό σέρβερ της FIA.
Το θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο του GP της Σιγκαπούρης μεταξύ της FIA και των ομάδων, αλλά τώρα με το αγγλικό δημοσίευμα πήρε έκταση. Η FIA ήρθε σε επαφή με τη Red Bull Racing, η οποία παραδέχθηκε την ύπαρξη του μηχανισμού αλλά προχώρησε στη διευκρίνιση ότι δεν τον χρησιμοποιούσε ενόσω η RB20 βρισκόταν σε καθεστώς παρκ-φερμέ.
Μάλιστα, η ομάδα του Μίλτον Κινς είπε ότι ο μηχανισμός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο, στο γκαράζ.
Ένα κορυφαίο διοικητικό στέλεχος της RBR είπε ότι ο μηχανισμός “υφίσταται αλλά δεν είναι προσβάσιμος μόλις το αυτοκίνητο συναρμολογηθεί πλήρως και είναι έτοιμο να μπει στην πίστα. Στην εκτεταμένη αλληλογραφία που είχαμε με τη FIA, προέκυψε αυτό το θέμα και έχουμε συμφωνήσει ένα σχέδιο για το μέλλον”, συμπλήρωσε.
Σε ερώτηση που -φυσικά- δέχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν στο Όστιν για το θέμα, ο Ολλανδός είπε: “Είναι ανοιχτά δεδομένα, σωστά; Όλοι μπορούν να τα δουν. Για εμάς είναι μόνο ένα εργαλείο που κάνει τη ζωή μας πιο εύκολο όταν το μονοθέσιο λύνεται. Χρησιμεύει για να κάνει ρυθμίσεις, αλλά μόλις συναρμολογηθεί πλήρως το αυτοκίνητο δεν μπορείς να το αγγίξεις.
Οπότε, δεν αλλάζει κάτι για εμάς. Όταν διάβασα [το άρθρο] σκέφτηκα ότι ήταν κάτι που έκανε κάποια άλλη ομάδα, και μετά έμαθα ότι σχετίζεται με τη δική μας. Δεν είναι κάτι που έχουμε καν αναφέρει στις συσκέψεις μας”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ συμπλήρωσε: “Θυμάμαι πέρσι είχαμε εδώ αγώνα Sprint και καταλήξαμε σε ύψος από το έδαφος που ήταν κοντά στο φεγγάρι. Ήταν τόσο μεγάλο διότι ανησυχούσαμε μήπως συμβεί κάτι ανάλογο με τη Mercedes και σε εμάς”.
Θυμίζουμε ότι στο περσινό GP του ΗΠΑ ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari αποκλείστηκαν από τον αγώνα λόγω υπέρμετρης φθοράς του ξύλινου κεντρικού τμήματος του δαπέδου των μονοθεσίων τους – που σημαίνει ότι το δάπεδο ερχόταν σε συχνή επαφή με την άσφαλτο.
“Ξέραμε ότι [ο μηχανισμός] υπήρχε αλλά δεν ήταν διαθέσιμος σε εμάς να τον χρησιμοποιήσουμε. Νομίζω ότι είναι στο χέρι της FIA να τραβήξει μια γραμμή και να πει αν είναι νόμιμο ή παράνομο. Εκείνοι ελέγχουν το σπορ, οπότε είναι δική τους ευθύνη να αποφασίσουν”, κατέληξε ο Πέρεζ.
Για το σκοπό αυτόν, η FIA αυτό το τριήμερο στο Όστιν θα παρακολουθεί προσεκτικά το συγκεκριμένο τομέα για να διασφαλίσει ότι καμία ομάδα δεν θα λειτουργήσει με παράνομο τρόπο στο 19ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.