Αποκλείστηκε από τις κατατακτήριες ο Hamilton, σύμφωνα με την απόφαση των αγωνοδικών, λόγω του ζητήματος με το κινητό τμήμα της πίσω αεροτομής.
Μετά από εκτενή εξέταση της πίσω πτέρυγας στην W12 και αφού άκουσαν όσα είχε να πει σχετικά η Mercedes, οι αγωνοδίκες έβγαλαν την απόφασή τους.
Το ζήτημα
Στο έγγραφο όπου ανακοινώνεται η απόφαση σχετικά με το μονοθέσιο του Hamilton οι αγωνοδίκες αναφέρουν ότι η πίσω αεροτομή της W12 απέτυχε να επιτύχει στη δοκιμασία αρκετές φορές.
Το πρόβλημα ήταν πως όταν το κινητό μέρος άνοιγε (δηλαδή όταν χρησιμοποιούνταν το DRS), το άνοιγμα που δημιουργούνταν ήταν μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο. Το όριο που θέτουν οι κανονισμοί είναι στα 85 χλστ.
Πώς γίνεται ο έλεγχος
Στο έγγραφο της απόφασης περιγράφεται και η διαδικασία του ελέγχου του ανοίγματος της αεροτομής. Για να ελεγχθεί, λοιπόν, ότι το άνοιγμα του DRS δεν είναι μεγαλύτερο των 85 χλστ. οι υπεύθυνοι ανοίγουν την πτέρυγα και σπρώχνουν έναν μετρητή για να περάσει από μέσα. Η δύναμη η οποία ασκείται στη μετρητική διάταξη δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 10 Newton.
Αν η πτέρυγα είναι κατασκευασμένη σύμφωνα με τους κανονισμούς, ο μετρητής δεν πρέπει να περάσει. Στην περίπτωση του μονοθεσίου του Hamilton όντως ο μετρητής δεν πέρασε από το εσωτερικό κομμάτι της πτέρυγας, όμως πέρασε από το εξωτερικό.
Η εξέταση επαναλήφθηκε τέσσερις φορές με δύο διαφορετικούς μετρητές και τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια. Μάλιστα, τη μία φορά ήταν παρόντες και οι αγωνοδίκες καθώς και εκπρόσωποι της Mercedes.
Δεν υπάρχει δόλος
Στο ίδιο κείμενο οι αγωνοδίκες αναφέρουν ότι είναι εμφανές και εύκολα κατανοητό πως η παραβίαση των κανονισμών δεν είναι εσκεμμένη και οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος. Σύμφωνα με όσα είπαν οι άνθρωποι της Mercedes, η πτέρυγα που έχουν σχεδιάσει έχει περάσει πολλές φορές από τους ελέγχους της FIA και πάντα το αποτέλεσμα ήταν το επιθυμητό.
“Για μία τρίχα”
Η αλήθεια είναι ότι η παρανομία της Mercedes είναι απειροελάχιστη. Τόσο μικρή ώστε σύμφωνα με τους αγωνοδίκες ο μετρητής δεν μπορούσε να περάσει από την αεροτομή, μέχρι να αρχίσει να του ασκείται αυτή η δύναμη των 10 Newton.
Για να έχουμε μία αίσθηση των μεγεθών, τα 10 Newton δύναμης αντιστοιχούν περίπου στη δύναμη που ασκείται σε μία επιφάνεια αν ακουμπήσουμε επάνω της ένα αντικείμενο βάρους 1 κιλού.
Εκτός από το γεγονός ότι η FIA δε βλέπει δόλο στην παρατυπία της πίσω αεροτομής του Hamilton, αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει και πραγματικό όφελος στην ταχύτητα ή το ρυθμό που μπορεί να πετύχει το μονοθέσιο, ωστόσο από τη στιγμή που η W12 με τον αριθμό 44 απέτυχε στη δοκιμασία, έστω και μερικώς, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να επιβληθεί η κατάλληλη τιμωρία σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Λάθος timing
Πολλές φορές τυχαίνει οι ομάδες να εντοπίσουν τέτοια μικροπροβλήματα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου και συνήθως δίνεται η άδεια για επιδιορθώσεις, ακόμα και σε καθεστώς parc ferme, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που το πρόβλημα αφορά κάποια βίδα που δεν έχει σφίξει όσο πρέπει ή κάτι άλλο απλό το οποίο επιδιορθώνεται εύκολα.
Ωστόσο, από τη στιγμή που το ζήτημα δεν εντοπίστηκε από την ομάδα και δεν είχε επιδιορθωθεί κατά τη διάρκεια του ελέγχου, οι αγωνοδίκες ήταν υποχρεωμένοι να επιβάλουν την ανάλογη ποινή.
Ο ρόλος του Verstappen
Όσο για το θέμα του Verstappen και το γεγονός ότι ακούμπησε την πίσω αεροτομή του Βρετανού, οι αγωνοδίκες ανέφεραν η επαφή του Ολλανδού ήταν τόσο μικρή ώστε να μην προκαλέσει κάποιο πρόβλημα από μόνη της. Ναι μεν ήταν παράνομη και γι’ αυτό του επιβλήθηκε χρηματική ποινή 50.000 ευρώ, όμως δεν ήταν αρκετή ώστε να κάνει το μονοθέσιο του Hamilton παράτυπο.
Η έφεση
Η Mercedes είχε το δικαίωμα να ασκήσει έφεση όμως αποφάσισε να μην το κάνει, καθώς ήξερε ότι το αποτέλεσμα δε θα αλλάξει. Επιπλέον, μία ενδεχόμενη έφεση ίσως να είχε περισσότερο αρνητικές συνέπειες. ναι μεν ο Hamilton θα εκκινούσε κανονικά από την κορυφή του grid στον αγώνα sprint, όμως όταν θα εξεταζόταν η έφεση τις ημέρες μετά τον αγώνα, αν η απόφαση ήταν η ίδια θα ακυρωνόταν εντελώς και ανδρομικά.
Δύσκολη αποστολή
Ο Hamilton θα εκκινήσει από το τέλος του grid, δηλαδή από την εικοστή θέση και θα προσπαθήσει να ανέβει όσο περισσότερες θέσεις μπορεί στους 24 γύρους του αγώνα sprint.
Σε όποια θέση τερματίσει θα πρέπει να προσθέσουμε τον αριθμό 5 για να βρούμε πού θα παρατάξει το μονοθέσιό του στο grid της Κυριακής, καθώς έχει και ποινή για τοποθέτηση του πέμπτου κινητήρα εσωτερικής καύσης για φέτος, με το όριο να είναι στους τρεις.
Δύσκολο Γκραν Πρι για τον Βρετανό 7 φορές πγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποιος βλεέπει το όνειρο της κατάκτησης του όγδοου τίτλου να απομακρύνεται.
Πατήστε εδώ για να δείτε ολόκληρη την απόφαση των αγωνοδικών