Αναμφίβολα είναι κάτι ξεχωριστό σε αυτήν την πολύ δύσκολη εποχή, από όλες τις απόψεις, να συγκεντρώσεις 15 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, να τα οδηγήσεις σε πραγματικές συνθήκες και να αναλύσεις τις αυτονομίες τους, σε σύγκριση με το πρωτοκόλλο WLTP.
Θέλει τρομερή οργάνωση, τόλμη και αποφασιστικότητα.
Αυτό το EcoBest Challenge by VinFast διοργάνωσε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός δημοσιογραφικός οργανισμός ΑutoBest.
Στην Ισπανία λοιπόν ο οργανισμός συγκέντρωσε 15 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από διαφορετικές κατηγορίες. Αυτά ήταν τα Dacia Spring, Fiat 500e, Honda e, Hyundai Kona, Renault Zoe, Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Peugeot e-2008, Opel Mokka-e, Nissan Leaf, Kia E-Niro, Mazda MX-30, Citroen E-C4, Cupra Born, Volkswagen ID3.
Διαβάστε ακόμα
Αυτοκίνητα με τιμή έως 32.000 ευρώ, χωρίς φόρους, τα οποία μπορεί να αγοράσει ο κάθε καταναλωτής. Από τα 15 αυτοκίνητα, μόνο τρία δεν έχουν εισαχθεί στη χώρα μας. Το Renault Zoe, το Cupra Born και το Dacia Spring. Τo Ζoe δεν θα εισαχθεί, ενώ Born και Spring αναμένονται στην Ελλάδα εντός του 2022. Πρόκειται για μοντέλα που έχουμε οδηγήσει και παρουσιάσει στο motori.gr.
Όλα τα άλλα αυτοκίνητα του EcoBest Challenge διατίθενται στην ελληνική αγορά και τα έχουμε οδηγήσει.
Ο στόχος του EcoBest Challenge 2021 by VinFast ήταν ο εξής: Να οδηγηθούν όλα τα αυτοκίνητα από τους 15 εκπροσώπους-μέλη του AutoBest σε πραγματικές συνθήκες -γύρω στα 60 χιλιόμετρα- στην πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους και σε εθνικά δίκτυα, μέχρι να μείνουν εντελώς από ρεύμα.
Όμως το μυστικό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ο εσωτερικός φορτιστής του αυτοκινήτου, το board charger, σαν να λέμε το ρεζερβουάρ για αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.
Ήταν μια πραγματική δοκιμή, εμπνευσμένη από την πρακτική και τις καθημερινές μετακινήσεις, διασχίζοντας δρόμους με κίνηση, σταματώντας στους σηματοδότες, με ανωφέρειες και κατωφέρειες, σε διαφορετικές ώρες. Δεν είχε σχεδιαστεί υπέρ ή κατά για κανένα μοντέλο ή μάρκα και δεν είναι μια τυπική συγκριτική δοκιμή, ούτε μια δοκιμή εύρους ή ταχύτητας για να ελεγχθεί πόσο ευκίνητα είναι τα 15 EV-Cars.
Ήταν μια δοκιμή πιστοποιημένη, που βασίζεται στα αποτελέσματα και στην υλικοτεχνική υποστήριξη των ισπανικών διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης coches.net και τον ισπανικό κατασκευαστή σταθμών φόρτισης Circutor ως τεχνικός συνεργάτης, καθώς με τις μπαταρίες που έφεραν τα αυτοκίνητα έγραψαν στο κοντέρ τα χιλιόμετρα που κάλυψε το κάθε αυτοκίνητο.
Το πλέον σημαντικό που «βγήκε» από την ξεχωριστή αυτή δοκιμή ήταν το εξής.
Υπάρχει αρκετή ζωή μετά τη μηδενική ένδειξη μπαταρίας. Και στα 15 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν, ο κύκλος χιλιομέτρων ήταν μεταξύ 14 χλμ. και 37,8 χλμ. πραγματικής αυτονομίας, χωρίς φυσικά να υπάρχει αντίστοιχη ένδειξη στο καντράν. Αυτό είναι μια τεράστια ανακούφιση για όλους εκείνους που οδηγούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φτάνουν σε μια τέτοια δύσκολη κατάσταση του μηδενικού αποθέματος μπαταρίας. Ωστόσο, σας συστήνουμε να το διατηρήσετε ως στρατηγικό απόθεμα της μπαταρίας και ποτέ να μην έρχεστε σε τέτοια κατάσταση ώστε να είστε αναγκασμένοι να χρησιμοποιείτε το απόθεμα.
a
Το EcoBest Challenge 2021 by VinFast στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς ο στόχος ήταν να ξέρει ο καταναλωτής πόσα χλμ. διανύει υπο κανονικές συνθήκες με τη συγκεκριμένη μπαταρία που φέρει το αυτοκίνητο.
Διοργανώθηκε στην πόλη Τεράσα, κοντά στη Βαρκελώνη, ως «Real Traffic Range Test for Electric Cars». Tα μέλη του AutoBest και του coches.net οδήγησαν 15 ηλεκτρικά οχήματα διαθέσιμα στην Ευρώπη (όλα με περισσότερα από 200 χλμ. αυτονομίας, σύμφωνα με το WLTP). Η δοκιμή άρχισε και τελείωσε στα κεντρικά γραφεία της Circutor στην Τεράσα. Όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ήταν μοντέλα κανονικής παραγωγής με ένα άτομο μόνο, με λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, το ραδιόφωνο και την πίεση των ελαστικών που συνιστάται από την κάθε μοντέλο.
Οδηγήθηκαν σε normal mode και με τη λειτουργία «Β» (ανάκτησης ενέργειας, όσα διέθεταν), σε διαδρομή 60 χλμ., σε αυτοκινητόδρομους (50%), συμβατικούς δρόμους (20%) και αστικό περιβάλλον στην πόλη Τεράσα (30%), και όσες φορές χρειάστηκε επιπλέον για να τελειώσει η αυτονομία.
Όλοι οι οδηγοί άλλαζαν τα αυτοκίνητά τους κάθε 30 χλμ. για να αποφύγουν την επίδραση του τρόπου οδήγησης στα αποτελέσματα. Τα αυτοκίνητα οδηγούνταν σε συνοδεία, πίσω από ένα ηγετικό αυτοκίνητο που έδειχνε τον σωστό δρόμο και καθόριζε τη μέση ταχύτητα, τηρώντας συνεχώς τα όρια ταχύτητας. Όταν κάποιο μοντέλο έδειχνε την ένδειξη μπαταρίας στο 0% και αυτονομία 0 χλμ., τα αυτοκίνητα εξακολουθούσαν να κινούνται στις εγκαταστάσεις της Circutor μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή τους.
Κανένα από τα μοντέλα δεν πέτυχε το 100% των τιμών του αναγνωρισμένου κύκλου WLTP κάτω από πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, όλα τα αυτοκίνητα έδειξαν πάνω από 75% του πραγματικού εύρους WLTP. Μάλιστα, μερικά από αυτά είναι πολύ κοντά στο WLTP. Ακόμα, μετά τη μηδενική ένδειξη, για λόγους ασφάλειας, τα αυτοκίνητα μπορούν να καλύψουν μερικά χλμ., ενώ αν ακινητοποιηθούν μπορούν να σπρωχτούν, κάτι που δεν συμβαίνει με τα αυτόματα.
To AutoBest διοργάνωσε το «EcoBest Challenge – Electrified by VinFast» Ιδρύθηκε το 2017 στο Βιετνάμ και διαθέτει ένα υπερσύγχρονο συγκρότημα κατασκευής αυτοκινήτων, με τον αυτοματισμό να αγγίζει έως και το 90% στο Hai Phong του Βιετνάμ. Η VinFast ανακοίνωσε τρία μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον Ιούλιο του 2021 άρχισε να επεκτείνεται στη Βόρεια Αμερική και σε ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία). Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα SUV -VF e35 και VF e36- αναμένεται να είναι διαθέσιμα για προπαραγγελίες παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Φωτογραφίες: MARIA PUJOL
Αναλυτικά οι πίνακες που έχουν να κάνουν με την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας
Key Figures and indexes of ECOBEST Challenge 2021(1)
2-nd Key Figures and indexes of ECOBEST Challenge 2021(1)