Apple και Kia είχε γίνει γνωστό πριν λίγες μέρες ότι θα συνεργαστούν ώστε μέχρι το 2024 να έχει παρουσιαστεί το πρώτο αυτοκίνητο που θα έχει το σήμα της εταιρείας με το δαγκωμένο μήλο.
Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά, ο τεχνολογικός γίγαντας θα επένδυε 3.6 δισεκατομμύρια δολάρια και θα χρησιμοποιούσε την εμπειρία των Κορεατών στην κατασκευή αυτοκινήτων, ώστε να προχωρήσει το πλάνο της κατασκευής του αυτοκινήτου και η δημιουργία γραμμής παραγωγής στην Τζόρτζια των Ηνωμένων Πολιτειών.
Προτού συμπληρωθεί μια εβδομάδα, το σχέδιο ναυάγησε. Η πρώτη αναφορά έγινε από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg και λίγο αργότερα οι Hyundai και Kia (ανήκουν στον ίδιο όμιλο) προχώρησαν σε επίσημη ανακοίνωση.
Σε αυτή έλεγαν ότι τελικά δε θα συνεργαστούν με την αμερικανική εταιρεία. Φυσικά όταν μία τόσο μεγάλη συνεργασία ακυρώνεται, αυτό έχει πολύ μεγάλη επένδυση στη χρηματιστηριακή αξία μιας εταιρείας και στην τιμή της μετοχής της.
Apple: Έρχεται το αυτοκίνητο με το δαγκωμένο μήλο
Όντως, όσον αφορά τη Hyundai, η μετοχή της λίγο μετά την ανακοίνωση γνώρισε απώλειες που έφτασαν το 6.2%. Αυτό σημαίνει ότι η αξία της εταιρείας μειώθηκε περίπου κατά 3 δισεκατομμύρια δολάρια, μέσα σε λίγη ώρα.
Στην περίπτωση της Kia η αγορά αντέδρασε με ακόμα χειρότερο τρόπο. Το ποσοστό απωλειών για την τιμή της μετοχής της έφτασε μέχρι και το 15.5%. Το αντίκτυπο στην αξία της εταιρείας, αναμενόμενα, ήταν μεγαλύτερο από της Hyundai. Για την ακρίβεια, η Kia έχασε 5.5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σημαντικό ρόλο στις τόσο πολύ μεγαλύτερες απώλειες της Kia έναντι της Hyundai έπαιξε το γεγονός ότι πρόσφατα η μετοχή είχε ανέβει σημαντικά. Όταν έγινε γνωστό ότι η Apple θα επενδύσει στην κορεατική μάρκα, η μετοχής της ανέβηκε κατακόρυφα, φτάνοντας τα 97.700 κορεατικά γουόν (72.52 ευρώ). Αυτή ήταν η υψηλότερη τιμή που είχε σημειωθεί στην τιμή της μετοχής της εταιρείας, από το 1998. Όταν ακυρώθηκε η συνεργασία, λοιπόν, είναι δικαιολογημένο αυτή η κατακόρυφη άνοδος να οδηγήσει σε αυξημένες απώλειες.