Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να επισκεφτεί κανείς το μουσείο της Mercedes στη Στουτγάρδη της Γερμανίας.
Ένας από αυτούς είναι για να δει από κοντά το παλαιότερο φορτηγό στον κόσμο. Για να είμαστε ακριβείς, το παλαιότερο φορτηγό που σώζεται μέχρι και σήμερα. Κατασκευάστηκε από την DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) το μακρινό 1898.
Ο λόγος για το ιστορικό φορτηγό Daimler Motor-Lastwagen, το οποίο είναι 123 ετών. Εκείνη την εποχή η εικόνα αυτοκινήτων ή φορτηγών στους δρόμους ήταν εξαιρετικά σπάνια, καθώς υπήρχαν ακόμα άμαξες με άλογα, οι οποίες χρησιμοποιούνταν κυρίως για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Για τα πιο μακρινά δρομολόγια υπήρχαν τα τρένα και τα πλοία.
Ωστόσο είχε αρχίσει να γίνεται σαφές στους επαγγελματίες ότι η αγορά ενός φορτηγού ήταν πιο συμφέρουσα οικονομικά, καθώς το κόστος συντήρησης ήταν χαμηλότερο, σε σύγκριση με το να έχεις ένα στάβλο με άλογα. Παράλληλα ένα φορτηγό, ακόμα και φορτωμένο, ήταν ταχύτερο από μια άμαξα που την έσερναν άλογα.
Αρχικά τα φορτηγά εκείνης της εποχής αξιοποιούνταν για τη μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων, κυρίως εντός πόλεων ή σε μικρότερες χερσαίες διαδρομές. Το Daimler Motor-Lastwagen δεν είχε κλειστή καμπίνα, επομένως ο οδηγός ήταν εκτεθειμένος στις καιρικές συνθήκες.
Δείτε ακόμα
Τροφοδοτούνταν από έναν ταπεινό δικύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.527 κ.εκ., ο οποίος ήταν τοποθετημένος κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Απέδιδε μόλις 5.6 ίππους, ενώ ακόμα και χωρίς φορτίο η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει δε ξεπερνούσε τα 12 χλμ./ώρα.
Για να επιβραδύνει χρησιμοποιούσε τρία φρένα, δυο στους πίσω ξύλινους τροχούς και ένα στην τροχαλία του ιμάντα. Ο χειρισμός του οχήματος γίνονταν με ένα οριζόντιο σιδερένιο τιμόνι. Η ανάρτηση αποτελούνταν από φυλλοειδή ελατήρια εμπρός και ελικοειδή ελατήρια πίσω, ενώ είχε σχεδιαστεί κυρίως για να προστατεύει το φορτίο και τον κινητήρα από τους κραδασμούς.
Το ωφέλιμο φορτίο του ήταν 1,25 τόνοι, ενώ οι επιχειρήσεις ζυθοποιίας ήταν από τους πρώτους πελάτες της DMG. Στο φορτηγό Daimler Motor-Lastwagen μπορούσαν να φορτωθούν 12 βαρέλια μπύρας, ενώ το καθένα είχε χωρητικότητα περίπου 60 λίτρα.