Μάλλον θα κοπεί το γέλιο σε όσους αστειεύονται με την αξιοπιστία του αειθαλούς Lada Niva.
Το ρώσικο SUV όχι μόνο είχε το θάρρος να λάβει μέρος στο φετινό ράλι Dakar (2-14 Ιανουαρίου στη Σαουδική Αραβία), αλλά κατάφερε να τερματίσει στο σκληρότερο αγώνα ανθρώπων-οχημάτων.
Άλλωστε στόχος σε κάθε ράλι Dakar δεν είναι να κερδίσεις ή να ανέβεις στο βάθρο, αλλά να καταφέρεις να τερματίσεις, καθώς πολλά πληρώματα εγκαταλείπουν. To Νiva συμμετείχε στη νέα κατηγορία ονόματι “Dakar Classic”, η οποία αφορά οχήματα που συμμετείχαν σε αγώνες πριν από το 2000.
Η Lada αποφάσισε να συμμετέχει στην κατηγορία υποστηρίζοντας, ως επίσημος συνεργάτης, μια ιδιωτική ομάδα από την Ελβετία. Το όνομα της συγκεκριμένης ομάδας είναι “Niva Red Legend Team”, ενώ ο Mario Jacober και ο Sladjan Miljic, ήταν το πλήρωμα του αγωνιστικού οχήματος με τον αριθμό 763.
Δείτε ακόμα
Βρέθηκαν στην 115η θέση, ανάμεσα στις 129 συνολικά συμμετοχές της εν λόγω κατηγορίας, ενώ ολοκλήρωσαν ένα μαραθώνιο 680 χλμ. Το Niva κατάφερε να ξεπεράσει την απέραντη παχιά άμμο της ερήμου, τους κοφτερούς βράχους, τα στενά φαράγγια, τον καύσωνα, τις καταρρακτώδεις βροχές, χωρίς να εμφανίσει σοβαρές βλάβες.
Το συγκεκριμένο Niva κατασκευάστηκε το 1984, ενώ το εντόπισε και το αγόρασε ο πιλότος της ομάδας, Mario Jacober, όταν ταξίδεψε στο Νοβοσιμπίρισκ της Ρωσίας, για να επισκεφτεί συγγενείς της συζύγου του.
Εκεί το Niva ανακατασκευάστηκε ώστε να μπορεί να συμμετέχει σε ράλι, ενώ οι βασικές αλλαγές αφορούσαν το αμάξωμα, το εσωτερικό και το σύστημα ψύξης του κινητήρα. Διευκρινίζεται ότι διατηρήθηκε ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, η ανάρτηση και το σύστημα πέδησης.