Έτοιμη για «καθέλκυση» είναι η νέα EQS, η οποία αποτελεί τη ναυαρχίδα της Mercedes στο στόλο των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία η παγκόσμια πρεμιέρα της νέα EQS θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στις 15 Απριλίου. Όσοι επιθυμούν μπορούν να παρακολουθήσουν ζωντανά το ντεμπούτο της νέας EQS μέσω της πλατφόρμας “Mercedes me media”, πατώντας σε αυτό το link https://media.mercedes–benz.com/EQS.
Μέχρι τότε η νέα EQS θα παραμείνει ντυμένη με το καμουφλάζ της, όπως τη βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες. Η Mercedes αναφέρει ότι ο σχεδιασμός «ενός τόξου» και το αφαιρετικό στυλ στις γραμμές προσδίδουν σπορ και διαχρονική εμφάνιση. Ειδική μνεία γίνεται στο χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,20, ο οποίος εξασφαλίζει στη νέα EQS παγκόσμιο ρεκόρ στην αεροδυναμική οχημάτων παραγωγής. Έτσι ωφελείται σημαντικά η αυτονομία και μειώνονται οι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Παράλληλα η Mercedes αποκάλυψε και ορισμένα ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά της επερχόμενης EQS. Αρχικά θα προσφέρεται με δυο εκδόσεις. Ο λόγος για την EQS 450+ και την τετρακίνηση EQS 580 4MATIC+, ενώ η ισχύς της θα κυμαίνεται από 333 μέχρι 523 ίππους και η ροπή της από 568 Nm έως 855 Nm.
Η τελική της ταχύτητα τώρα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα. Αργότερα πάντως θα δούμε και μια έκδοση που θα εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η αυτονομία της νέας EQS θα μπορεί να αγγίξει τα 770 χλμ. μετά από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Επομένως εντελώς θεωρητικά μπορεί να ξεκινήσει από την πρωτεύουσα και να φτάσει Αλεξανδρούπολη (απέχει 800 χλμ.) σχεδόν με μια μόνο φόρτιση.
Η CLS ανανεώθηκε. Τι άλλαξε επάνω της η Mercedes;
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η νέα EQS σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες είναι ισχύος 107,8 kWh, δηλαδή περίπου 26% ισχυρότερη από αυτήν της EQC. Το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes, επιτρέπει ενημερώσεις over–the–air (OTA), ώστε η διαχείριση ενέργειας να παραμένει πάντοτε ενημερωμένη, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της.
Κάτι ακόμα, ιδιαίτερα σημαντικό για την αειφορία, έχει επιτευχθεί στην αναλογία των χημικών στα στελέχη της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η αναλογία κοβαλτίου έχει μειωθεί σε 10% και το βελτιστοποιημένο ενεργό υλικό αποτελείται από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8: 1: 1. Αυτό προσφέρει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη απόδοση φόρτισης.
Όλες οι EQS θα διαθέτουν ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC+ θα εξοπλίζονται με δύο σύγχρονους, μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα.
Υπενθυμίζουμε ότι η νέα EQS θα εγκαινιάσει τη γιγαντοοθόνη MBUX Hyperscreen στο εσωτερικό της. Μια οθόνη 12,3 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κεντρική OLED οθόνη 17,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και ακόμα μια OLED οθόνη 12,3 ιντσών απέναντι από το συνοδηγό, εντάσσονται μέσα σε ένα ενιαίο πλαίσιο, καταλαμβάνοντας σχεδόν ολόκληρο το ταμπλό.