Μια ανάσα, αυτό χρειαζόμαστε μερικές φορές από το άγχος και τη ρουτίνα που μας «πνίγουν», ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το Μαραθώνιο της καθημερινότητας.
Μια μονοήμερη εκδρομή λοιπόν, την οποία οργανώσαμε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή περισσότερο για το ζήτημα της κατανάλωσης, βοήθησε να αλλάξουμε, έστω και για μερικές ώρες, παραστάσεις.
Αναχωρούμε!
Προορισμό μας; Η πόλη της Κορίνθου. Αυτοκίνητο μας; Το Renault Clio, το οποίο διαθέτει εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης (LPG). Σαφέστατα θα μπορούσαμε να είχαμε επιλέξει έναν πιο μακρινό προορισμό, καθώς με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (39 λίτρα) και γεμάτη τη δεξαμενή υγραερίου κίνησης (32 λίτρα), η συνδυαστική αυτονομία του Clio ξεπερνάει τα 1.100 χλμ!
Στην κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Easy Link με πλοήγηση, θέτουμε ως προορισμό την Κόρινθο. Βλέπουμε ότι η απόσταση είναι μόλις 83 χλμ. και πατάμε «έναρξη διαδρομής». Ο λόγος για να δούμε σε μια γνωστή διαδρομή πως δουλεύει και ενημερώνει το σύστημα πλοήγησης.
Στόχος η οικονομία
Στη συνέχεια πατάμε το διακόπτη με την ένδειξη Eco που βρίσκεται κάτω από την οθόνη αφής. Γνωρίζουμε ότι έτσι μειώνεται η απόκριση στο γκάζι, αλλά αυξάνεται η οικονομία καυσίμου, καθώς στόχος μας είναι να «κάψουμε» όσο το δυνατόν λιγότερο.
Έπειτα επιλέγουμε ως καύσιμο το υγραέριο κίνησης. Πώς το κάνουμε αυτό; Αριστερά από τον οδηγό βρίσκεται η ειδική ένδειξη που προβάλει το απόθεμα του υγραερίου κίνησης και το κουμπί που επιτρέπει τη χειροκίνητη εναλλαγή ανάμεσα στα δυο καύσιμα. Πρόκειται για ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς σε άλλα εργοστασιακά συστήματα με εναλλακτικά καύσιμα (όπως το φυσικό αέριο κίνησης) δε δίνεται τέτοια επιλογή, αφού η μετάβαση γίνεται μόνο όταν εξαντληθεί το απόθεμα.
Άφιξη
Μετά από περίπου μια ώρα, έχουμε φτάσει στο κέντρο της Κορίνθου, όπου βρήκαμε εύκολα να παρκάρουμε, καθώς ήταν Κυριακή μεσημέρι. Μια τόσο σύντομη διαδρομή και όμως χρειάστηκε να σταματήσουμε δυο φορές στον αυτοκινητόδρομο για να πληρώσουμε διόδια (2,10+1,80=3,90 ευρώ).
Οδηγούσαμε με σύνεση, καθώς αντίπαλος μας δεν ήταν το χρονόμετρο, αλλά η κατανάλωση καυσίμου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι για να φτάσουμε στην πόλη της Πελοποννήσου καταναλώσαμε 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση κατανάλωση WLTP 6,9-7,8 λίτρα/100 χλμ.) υγραέριο κίνησης, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία.
Τη στιγμή που γράφεται αυτό εδώ το κείμενο η μέση τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα είναι 1,004 ευρώ/λίτρο. Αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή Αθήνα-Κόρινθος με υγραέριο κίνησης μας κόστισε 6,25 ευρώ.
Ώρα όμως για ένα espresso και μια όμορφη χειμερινή βόλτα στο κέντρο της Κορίνθου. Αν και η πρώτη, ολιγόλεπτη στάση μας, είχε γίνει στον Ισθμό της Κορίνθου, όπου τραβήξαμε την παραδοσιακή φωτογραφία.
Τα αξιοθέατα της πόλης
Περπατάμε στους άδειους από κόσμο, λόγω ημέρας, πεζόδρομους της Εθνικής Αντιστάσεως και της Κύπρου. Κοντοστεκόμαστε για να θαυμάσουμε το νεοκλασικό που στεγάζει την Εθνική Τράπεζα, ενώ ταυτόχρονα σκεφτόμαστε πόσα ανάλογα κτίρια υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας και σαπίζουν, ανεκμετάλλευτα και παρατημένα.
Κατηφορίζοντας τον πεζόδρομο της Εθνικής Αντιστάσεως φτάνουμε στην πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου, όπου βρίσκεται το άγαλμα του Πήγασου πλαισιωμένο από ένα μεγάλο και εντυπωσιακό σιντριβάνι. Ο Πήγασος ήταν το κύριο σύμβολο της Αρχαίας Κορίνθου, ενώ δαμάστηκε από τον Βελλεροφόντη, το σημαντικότερο και μεγαλύτερο ίσως ήρωα των Κορινθίων.
Δείτε ακόμα
Επόμενη στάση μας η νέα μεγάλη κεντρική πλατεία «Παναγή Τσαλδάρη» ή «Περιβολάκια», η οποία παραδόθηκε στους δημότες της Κορίνθου τον περασμένο Μάρτιο, μετά από τρεισήμισι χρόνια έργων. Σε μικρή απόσταση από το λιμανάκι, όπου αράζουν τα ψαροκάικα, βρίσκεται ο Ιερός Ναός του Αγ. Νικολάου.
Μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο της Κορίνθου στέκει το άγαμα του Δαμασκηνού, ο οποίος Διετέλεσε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Αντιβασιλέας και Πρωθυπουργός της χώρας. Πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για την Αθήνα κάναμε μια στάση στη βυθιζόμενη γέφυρα Ποσειδωνίας, ενώ κατευθυνόμενοι προς τα εκεί συναντήσαμε και το άγαλμα του Ποσειδώνα.
Αλλαγή καυσίμου
Η επιστροφή στην πρωτεύουσα έγινε με βενζίνη, ενώ η εναλλαγή καυσίμου πραγματοποιήθηκε χειροκίνητα με τον τρόπο που προαναφέραμε. Υπενθυμίζουμε ότι ο διακόπτη με την ένδειξη Eco παρέμεινε πατημένος, ενώ διατηρήσαμε τους ίδιους ήπιους ρυθμούς οδήγησης.
Ποιο ήταν το σκορ της κατανάλωσης με βενζίνη; Καταφέραμε να δούμε μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση κατανάλωση WLTP 5,4-6,0 λίτρα/100 χλμ.). Με την υφιστάμενη τιμή της αμόλυβδης (95 οκτ.) να βρίσκεται στο 1,768 ευρώ/λίτρο η διαδρομή Κόρινθος-Αθήνα με βενζίνη μας κόστισε 8,66 ευρώ. Συνολικά λοιπόν πληρώσαμε για καύσιμα 14,91 ευρώ και για διόδια 7,80 ευρώ.
Κινητήρας
Ο γνωστός «χιλιάρης» turbo έμμεσου ψεκασμού τρικύλινδρος TCe κινητήρας διπλού καυσίμου, αντλώντας βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ με υγραέριο κίνησης 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Στη πράξη ο οδηγός δε αντιλαμβάνεται κάποια σημαντική διαφορά στις επιδόσεις, όταν εναλλάσσει τα καύσιμα.
Πίσω από την τάπα, όπου παραδοσιακά βρίσκεται το στόμιο πλήρωσης βενζίνης, υπάρχει ακόμα ένα δίπλα του, το οποίο είναι για τον ανεφοδιασμό υγραερίου κίνησης. Με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης το μικρό γαλλικό μοντέλο ζυγίζει 1.206 κιλά και χωρίς αυτό 1.178 κιλά, ωστόσο το Clio δε «λαχανιάζει» από την αύξηση του βάρους.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση, ενώ ο επιλογέας που είναι ψηλά τοποθετημένος βολεύει το δεξί χέρι στις αλλαγές, καθώς έχει καλή αίσθηση και εύκολα κουμπώματα.
Οδηγώντας
Στον ανοιχτό δρόμο το Clio ταξιδεύει απροβλημάτιστα, καθώς η ποιότητα κύλισης, η σταθερότητα, η ηχομόνωση της καμπίνας ακόμα και σε πιο υψηλές ταχύτητες, το βάρος και η αίσθηση του τιμονιού αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις.
Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι απόφοιτη της γαλλικής σχολής, παρότι δεν είναι αρκετά μαλακή, ωστόσο λακκούβες, σαμαράκια και κακοτεχνίες γίνονται αντιληπτά μόνο όταν είναι αρκετά έντονα, ενώ ξέρει πως να συγκρατεί έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Τις μέρες που οδηγούσαμε το Clio εντός της Αθήνας καταγράψαμε μέση κατανάλωση 8,3 λίτρα/100 χλμ. και 7,5 λίτρα/100 χλμ. για το υγραέριο κίνησης και τη βενζίνη αντίστοιχα, ενώ χάρη στο εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης είχαμε διαρκώς ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο.
Συμπέρασμα
Αν διανύετε καθημερινά πολλά χλμ. η ενναλακτική αυτή μορφή ενέργειας που προτείνει το Clio είναι δοκιμασμένη με ευρύτατο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού και υπόσχεται διπλασιασμό αυτονομίας, προορισμών, ξεγνοιασιάς και πάνω από όλα οικονομίας. Η αρχική τιμή του στην έκδοση Authentic διαμορφώνεται στα 17.320 ευρώ.