Η Audi γιορτάζει τα πενήντα χρόνια από την κυκλοφορία του Audi 50, ενός εμβληματικού αυτοκινήτου που άφησε ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Audi 50 δεν ήταν απλά ένα ακόμα μοντέλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία ενός από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Volkswagen, το Polo.
Audi: Πότε παρουσιάστηκε σηματοδοτώντας μια νέα εποχή
Το Audi 50 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1974, προσφέροντας μια καινοτόμο λύση στις ανάγκες της εποχής για μικρά, ευέλικτα και οικονομικά αυτοκίνητα. Με τον κομψό του σχεδιασμό και τις σύγχρονες τεχνολογίες, κέρδισε γρήγορα την αποδοχή του κοινού και καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα της εποχής του.
Η επιτυχία του Audi 50 δεν πέρασε απαρατήρητη από το Volkswagen Group. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της VW εμπνεύστηκαν από την επιτυχία του και αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα παρόμοιο μοντέλο, το Volkswagen Polo. Το Polo κυκλοφόρησε το 1975 και πολύ σύντομα έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και αγαπητά αυτοκίνητα της αγοράς, που συνεχίζει μέχρι και σήμερα την ιστορία του.
Το Audi 50 διακρινόταν για τις πρωτοποριακές του λύσεις στον τομέα της τεχνολογίας και του σχεδιασμού. Με βάρος μόνο 685 ίππων, ήταν εξοπλισμένο με σύγχρονους 4κύλινδρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες για την εποχή στα 1.100 κ.εκ. με 50 ίππους και στην έκδοση 1.3 λίτρων με 60 ίππους αλλά και 70 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονταν με κιβώτιο μηχανικό 4 σχέσεων. Η πιο υψηλή τελική ταχύτητα άγγιζε 160 χλμ./ώρα.
Ο σχεδιασμός του, με τις καθαρές γραμμές και τις ευρύχωρες εσωτερικές διαρρυθμίσεις, αποτέλεσε πρότυπο για τα μελλοντικά μοντέλα μικρών αυτοκινήτων. Ήταν διαθέσιμο μάλιστα σε δύο εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού, 50 LS και 50 GL.
Αν και η παραγωγή του Audi 50 σταμάτησε το 1978, 180.828 εξήλθαν από το εργοστάσιο στο Νέκαρσουλμ, η κληρονομιά του συνεχίζεται μέχρι σήμερα μέσω του Polo.
Το Audi 50 ήταν το αυτοκίνητο που έδειξε τον δρόμο για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας μικρών και πρακτικών αυτοκινήτων, που συνδυάζουν την οικονομία με την ποιότητα κατασκευής.
Να σημειωθεί ότι το Audi 50 ήταν αποκλειστικά με 2 πόρτες, και οι φίλοι της Audi έπρεπε να περιμένουν μέχρι το 1999 για να αποκτήσουν το νέο μικρών διαστάσεων Audi.
Ήταν το Α2 με αμάξωμα από αλουμίνιο, ακριβό για την εποχή το οποίο δεν γνώρισε την εμπορική του Audi 50.
Υπήρχε και αγωνιστική έκδοση, και στη χώρα μας ένα αγωνιστικό Audi 50 είχε φέρει σε χρώμα μαύρο ο «Presto» κατά κόσμο Γιώργος Περπινιάς.
Με αφορμή την 50η επέτειο από την κυκλοφορία του Audi 50, προγραμματίζονται διάφορες εκδηλώσεις και αφιερώματα, όπου θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά ιστορικά μοντέλα και να μάθουν περισσότερα για την ιστορία και την επιρροή αυτού του εμβληματικού αυτοκινήτου, καθώς το Audi 50 ήταν και παραμένει ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.