H Audi διαβάζοντας σωστά τα γεγονότα της πετρελαϊκής κρίσης του 1973, αποκάλυψε πριν 50 χρόνια το πρώτο μικρό γερμανικό αυτοκίνητο.
Για την εποχή του και τα δεδομένα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Audi 50 έφερε καινοτομίες.
Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος εγκάρσια στο μπροστινό μέρος, με την κίνηση να μεταδίδεται επίσης στους μπροστινούς τροχούς και οι διαστάσεις ήταν συμπαγείς, με το μήκος του να φτάνει οριακά τα 3.5 μέτρα (3.49)
Ποιοι όμως ήταν οι στόχοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο αυτό
Audi 50: Μικρό οικονομικό και πρακτικό
Στόχος του ήταν να είναι πρακτικό, ευέλικτο και φυσικά οικονομικό, ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε την γκάμα της γερμανικής εταιρείας προς τη βάση, πλαισιώνοντας τα Audi 80 και 100. Ο κινητήρας του είχε χωρητικότητα 1.1 λίτρα με απόδοση 50 ή 60 ίππους, ανάλογα με την… βενζίνη, απλή ή σούπερ αντίστοιχα.
Μπορεί η ονομαστική τιμή της ιπποδύναμης να φαίνεται μικρή, αλλά αντίστοιχα χαμηλό ήταν και το βάρος του Audi 50 που δεν ξεπερνούσε τα 700 κιλά (685 για την ακρίβεια).
Αν και οι περισσότεροι θεωρούν πως το VW Polo αποτέλεσε τη βάση του Audi 50, η πραγματικότητα είναι αντίστροφη. Το Audi 50 ξεκίνησε πρώτο την εμπορική του πορεία και επτά μήνες αργότερα ξεκίνησε η παραγωγή του VW Polo.
Άλλωστε το 1974 ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Golf, με τη VW να έχει στρέψει εκεί το ενδιαφέρον της.
Από το 1974 έως το 1978 η παραγωγή του Audi 50
Η παραγωγή του Audi 50 κράτησε τέσσερα χρόνια, μέχρι το 1978, μέσα στα οποία κατασκευάστηκαν 180.828 μονάδες. Ωστόσο ήταν η βάση για την παραγωγή εκατομμυρίων «αντιγράφων» με το σήμα της VW, στα πλαίσια των κοινών μηχανικών μερών και δαπέδων, εντός του ομίλου Volkswagen που είχε ξεκινήσει πριν από 50 και πλέον χρόνια.
Παράλληλα εδραίωσε και την κατηγορία των μικρών μοντέλων τόσο στον όμιλο VW, όσο και στη γερμανική αγορά συνολικά, καθώς μέχρι τότε το προνόμιο παραγωγής μικρών σε μέγεθος μοντέλων το είχαν άλλες μάρκες, όπως πχ η Fiat, (500, 127 και 128) η Citroen (2CV), Renault (4L και 5) και φυσικά το Mini.