Η Audi ανέκαθεν εστίαζε στην αεροδυναμική των αυτοκινήτων της, που με την αύξηση των ηλεκτρικών, αναδεικνύεται σε κρίσιμο παράγοντα.
Όσο χαμηλότερες είναι οι αεροδυναμικές αντιστάσεις, αντίστοιχα χαμηλότερη είναι και η κατανάλωση ενέργειας και κατ’ επέκταση διευρύνεται η αυτονομία, που είναι από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού μοντέλου.
Έτσι φτάσαμε από το συντελεστή Cd 0.30 του Audi 100 του 1982 στην εντυπωσιακή τιμή Cd 0.21 που πέτυχε το A6 Sportback e-tron Sportback, χάρη και στην coupe σχεδίασή του.
Audi A6 e-tron: 2.800 προσομειώσεις στην αεροσήραγγα
Για να επιτευχθεί μία τόσο χαμηλή τιμή αεροδυναμικής αντίστασης, απαιτούνται εξαντλητικές δοκιμές στην αεροσήραγγα και άπειρες ώρες αναλύσεων ρευστοδυναμικής σε υπερυπολογιστές (CFD).
Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Audi υπολογίζουν κάθε πιθανή λεπτομέρεια που θα μειώσει έστω και ελάχιστα τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Για παράδειγμα, οι ζάντες του A6 e-tron είναι ειδικά σχεδιασμένες ώστε να μην δημιουργούν στοβιλισμούς στα πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή τροχών, Andreas Valencia Polex, ο αέρας πρέπει να διαχέται ομαλά, ακολουθώντας μία ομοιογενή επιφάνεια, όπως ένας τοίχος και όχι να στροβιλίζεται σε διάφορα αεροδυναμικά σχήματα.
Εκτός από τη Sportback έκδοση, που λόγω σχήματος πλεονεκτεί και η Avant έχει να επιδείξει εξίσου εντυπωσιακό συντελεστη για την κατηγορία που φτάνει το Cd 0.24. Το δάπεδο και των δύο εκδόσεων έχει ουσιαστικά σχεδιαστεί από την αρχή, ενώ μεγάλο ρόλο στη μείωση των αντιστάσεων παίζουν οι 3D προφυλακτήρες μπροστά και πίσω.
Για να τονιστεί πόσο δύσκολη είναι η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή συνολικά, αρκεί να αναφερθεί πως ο ανασχεδιασμός του δαπέδου του μοντέλου σε συνδυασμό με τους νέους προφυλακτήρες, έφεραν μείωση στο συντελεστή Cd της τάξης του 0.002 στη Sportback έκδοση και 0.009 στην Avant.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τις δοκιμές του Α6 στην αεροσήραγγα