Οι νέοι κινητήρες είναι κάτι με το οποίο η Audi δε θα ασχοληθεί πλέον, καθώς τα οφέλη από τη χρήση τους δεν αντισταθμίζει το πόσο πολλά χρήματα πρέπει να δαπανηθούν για την ανάπτυξή τους.
Αυτό δήλωσε ο Markus Duesmann, διευθύνων σύμβουλος της Audi, στο πλαίσιο συνέντευξης που έδωσε στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Καθόλου νέοι κινητήρες, συνεχίζουν οι παλιοί
Αυτό που εννοεί ο Duesmann όταν λέει ότι δε θα υπάρξουν νέοι κινητήρες δεν είναι ότι θα σταματήσει η εταιρεία να παράγει αυτοκίνητα με μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά ότι δε θα αναπτύξει νέα γενιά. Οπότε, μπορεί τα επόμενα χρόνια να συνεχιστεί η παραγωγή αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες από την Audi, όμως ο CEO της εταιρείας ανακοίνωσε πρακτικά την αρχή του τέλους τους.
Πληρώνονται αδρά για να… μυρίζουν τα αμάξια! Γνωρίστε το Nose Team της Audi
Ο Duesmann μπορεί να είπε ότι δε υπάρξει πλέον έρευνα για να δημιουργηθούν νέοι κινητήρες, όμως θέλησε να δώσει κάποιες διευκρινίσεις παραπάνω. Έτσι, αυτό που είπε είναι ότι η ανάπτυξη των συνόλων που υπάρχουν ήδη στην γκάμα της εταιρείας θα συνεχίσει. Στόχος είναι να μπορούν να εναρμονίζονται με τις εκάστοτε ισχύουσες προδιαγραφές ρύπων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι προδιαγραφές
Η επόμενη αλλαγή είναι οι προδιαγραφές ρύπων Euro 7. Η εφαρμογή τους έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025 με στόχο τα αυτοκίνητα να μολύνουν ακόμα λιγότερο τον αέρα. Ωστόσο, ο Duesmann αναφέρει ότι κατά τη γνώμη του οι Euro 7 προδιαγραφές είναι μια τεράστια πρόκληση σε τεχνολογικό επίπεδο, όμως την ίδια στιγμή η επίδρασή τους στη βελτίωση του περιβάλλοντος είναι πολύ μικρή. Ο λόγος είναι ότι επιβάλλονται ιδιαίτερα αυστηροί περιορισμοί στους κινητήρες, όμως με μικρό πραγματικό κέρδος.
Από τα παραπάνω το μόνο που μπορεί να θεωρηθεί σίγουρο είναι ότι δε θα έρθουν νέοι κινητήρες από την Audi, όμως ακόμα παραμένει ασαφές πότε θα σταματήσει να παράγει μοντέλα που χρειάζονται βενζίνη ή πετρέλαιο για να κινηθούν.
Εκτός Ευρώπης
Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι προδιαγραφές ρύπων Euro αφορούν μόνο την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν κάποια στιγμή δε διατίθενται πλέον Audi με συμβατικά σύνολα στην Ευρώπη, δεν υπάρχει κάτι που επιβάλει στην εταιρεία να κάνει το ίδιο και αλλού.
Σε κάθε περίπτωση η Audi στρέφει πλέον ακόμα περισσότερο την προσοχή της (και τα χρήματά της) στην ηλεκτροκίνηση, ώστε μέχρι το 2025 να παρουσιάσει 20 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.