Μια αμφιλεγόμενη σχεδιαστική τάση των τελευταίων ετών, την οποία ακολούθησε και η Audi, είναι οι ψεύτικες εξατμίσεις.
Δηλαδή επιχρωμιωμένα συνήθως περιγράμματα στη βάση του πίσω προφυλακτήρα, που το σχήμα τους θύμιζε εξάτμιση, αλλά στο βάθος δεν υπήρχε τίποτα ή ένα πλαστικό κάλυμμα. Παράλληλα η πραγματική εξάτμιση βρίσκεται «κρυμμένη» χαμηλότερα και δεν προεξέχει από τον προφυλακτήρα.
Με τον τρόποι αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσέδιδαν μια πιο σπορτίφ εικόνα στα μοντέλα τους, καθώς οι δήθεν εξατμίσεις έχουν πλατύτερο περίγραμμα και τις περισσότερες φορές είναι δίπλες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτά των πετρελαιοκίνητων S4, S6 και SQ5.
Η γερμανική εταιρεία με έμβλημα τους τέσσερις ενωμένους κύκλους αποφάσισε λοιπόν να καταργήσει τις ψεύτικες εξατμίσεις, έπειτα από αρνητικά σχόλια που δέχτηκε από τους πελάτες της. Η αρχή του τέλους για τις ψεύτικες εξατμίσεις ξεκίνησε με το νέο Α5, το οποίο έκανε πρόσφατα πρεμιέρα.
Σύμφωνα με τη γερμανική premium μάρκα όλα τα επόμενα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και plug-in υβριδικά μοντέλα της που θα αναγερθούν στην αρθρωτή πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) θα έχουν πραγματικές εξατμίσεις. Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος της Audi ανέφερε: «Όλα τα αυτοκίνητα με πλατφόρμα PPC θα έχουν ζεστές και λειτουργικές απολήξεις εξάτμισης». Η «οφθαλμαπάτη» των ψεύτικων εξατμίσεων δε θα εφαρμοστεί στα επερχόμενα Q5, Q7 και A7.
Πάντως την εικόνα των εξατμίσεων, αληθινών ή ψεύτικων, θα πρέπει να την ξεχάσουμε από το 2033, καθώς μέχρι τότε η γκάμα της Audi θα περιλαμβάνει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.