H Αudi μας συστήνει ξανά το Q3 Sportback 35 TFSI, αυτή τη φορά χωρίς κάποια μορφή εξηλεκτρισμού.
Πώς τα καταφέρνει λοιπόν ο υπερτροφοδοτούμενος 1.5 ΤFSI τετρακύλινδρος άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας, χωρίς το «δεκανίκι» του ήπιου υβριδικού συστήματος. Εξακολουθεί να παράγει 150 ίππους (5.000-6.000 σ.α.λ.), ενώ η ροπή των 250 Nm εμφανίζεται νωρίς, από τις 1.500-3.500 σ.α.λ.
Στον εν λόγω βενζινοκινητήρα παραμένει το σύστημα απενεργοποίησης δυο κυλίνδρων, ενώ στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται άψογα με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο S Tronic των 7 σχέσεων (στάνταρ το μηχανικό 6αρι κιβώτιο). Έχει πυκνή σχετικά κλιμάκωση, μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, διακρίνεται για τις ομαλές και ταχύτατες αλλαγές που εκτελεί, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.
Κατανάλωση-επιδόσεις
Σαφέστατα χωρίς κάποια μορφή εξηλεκτρισμού το Q3 Sportback 35 TFSI δε μπορεί πλέον να στοχεύει σε κατανάλωση καυσίμου εφάμιλλη άλλων υβριδικών προτάσεων. Εντός της πόλης λοιπόν καταγράψαμε κοντά στα 9,0 λίτρα/100 χλμ., όμως στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και με διαρκώς επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Efficiency πετύχαμε 7,3 λίτρα/100 χλμ. (μέτρηση WLTP 6,6 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 στα 159 γρ./χλμ.).
Ο 1.5 ΤFSI βενζινοκινητήρας, σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται «λίγος» για το γερμανικό premium SUV, αντιθέτως έχει τη δύναμη και ταυτόχρονα τον πολιτισμένο χαρακτήρα που απαιτείται. Ανεβάζει ρυθμό γραμμικά, χωρίς απότομα ξεσπάσματα, ενώ όταν του ζητηθεί να φτάσει στο ζενίθ του, επιτρέπει τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,4 δευτ.
Στο δρόμο
Ανεξάρτητα όμως από τον κινητήρα που υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό, το Q3 Sportback ξεχωρίζει για την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, τη σταθερότητα που πηγάζει από το στιβαρό πλαίσιο και την ανάρτηση (αν και λίγο σφιχτή), τα αποτελεσματικά φρένα, το ακριβές και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης. Έτσι σου δημιουργεί διαρκώς ένα αίσθημα ικανότητας, ασφάλειας και άνεσης.
Δυναμική αμφίεση
Το Q3 Sportback 35 TFSI των φωνογραφιών στη σπορτίφ έκδοση S Line φέρνει μαύρο γυαλιστερό χρώμα στο στα λογότυπα της Audi, στη χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα, χαμηλά στους προφυλακτήρες, στις καμάρες των φτερών, στα πλευρικά μαρσπιέ και στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών. Παράλληλα πατάει σε 19αρες δίχρωμες ζάντες.
Στο εσωτερικό, δηλώνει την παρουσία της με το σχετικό λογότυπο στη βάση του δερμάτινου τριάκτινου τιμονιού, με τα αλουμινένια πεντάλ, τις λευκές ραφές και την ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος που προσφέρουν τα εμπρός καθίσματα.
Χώροι
Η υψηλή ποιότητα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το όνομα Audi επαληθεύεται με τα κυρίαρχα μαλακά πλαστικά και με υλικά που έχουν άψογο φινίρισμα και συναρμογή. Οι πίσω επιβάτες έχουν απλά καλό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.680 χλστ.), όμως η ύπαρξη ηλιοροφής και το coupe σχήμα του Q3 Sportback περιορίζουν κάπως τον «αέρα» για τα κεφάλια τους.
Το αρκετά υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα δυσκολέψει μάλλον την παραμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη, όμως εργονομία και πρακτικότητα προσδίδουν τα συρόμενα έδρανα των καθισμάτων. Το πορτμπαγκάζ έχει ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα δάπεδο, ενώ ικανοποιεί για τα δεδομένα με χωρητικότητα 530 λίτρων, που φτάνει τα 1.400 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Τιμή
Για όσους προτιμούν «ανόθευτο» το Q3 Sportback των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο, χωρίς κάποια μορφή εξηλεκτρισμού, να αναφέρουμε ότι η αρχική του τιμή διαμορφώνεται στα 41.900 ευρώ.