Η Audi έκανε «ενέσεις» ενδυνάμωσης στον ηλεκτροκίνητα και στην μπαταρία του Q4 45 e-tron. Έτσι το ηλεκτρικό SUV φτάνει πιο μακριά και πιο σβέλτα, διατηρώντας τα προσόντα που το έχουν ήδη αναδείξει.
Audi Q4 45 e-tron: Με σπορ look
Η εξοπλιστική έκδοση S Line προσθέτει στο Q4 45 e-tron ορισμένες διακριτικές σπορ πινελιές. Το σχετικό λογότυπο κοσμεί τα μπροστινά φτερά, ενώ πιο «μπαμ» κάνουν οι ζάντες των 21 ιντσών σε μπρονζέ χρώμα, με τους ασορτί τέσσερις ενωμένους κύκλους της Audi στις πίσω κολόνες. Παρατηρήστε επίσης την κλειστή μάσκα, τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα με τα εμπρός να είναι τεχνολογίας Led Matrix και τα επίσης Led πίσω διαιρούμενα φώτα να επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα.
Μαύρο χρώμα έχουν τα περιγράμματα των πλευρικών γυάλινων επιφανειών, τα λογότυπα της Audi και του μοντέλου. Σημειώνεται ότι το Q4 45 e-tron προσφέρεται και με Sportback αμάξωμα, το οποίο προσδίδει coupe σχήμα, χάρη στην έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής στο πίσω τμήμα. Με το κλασικό SUV αμάξωμα στην προκειμένη περίπτωση έχει μήκος 4.588 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ. και ύψος 1.632 χλστ.
Audi Q4 45 e-tron: Ποιοτικό και ευρύχωρο
Τίποτα λιγότερο, από αυτό που περιμένεις από ένα μοντέλο της Audi, δε συναντάς στα ενδότερα του Q4 45 e-tron. Ξεκάθαρα premium ποιότητα κατασκευής με μαλακά πλαστικά, από άκρη σε άκρη στο επάνω μακρύ τμήμα του ταμπλό, με όλα τα υλικά να έχουν επιλεγεί από το ψηλότερο ράφι. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, φιλοξενώντας την οθόνη αφής των 11,6 ιντσών, με την περιήγηση στο μενού της να μην απαιτεί σεμινάριο εκμάθησης.
Το «παρών» δίνει ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων με οθόνη 10, 25 ιντσών. Μας άρεσε αρκετά σε αίσθηση το τιμόνι με τις ρετρό τέσσερις ακτίνες και την επίπεδη βάση, το οποίο ενσωματώνει φωτιζόμενα κουμπιά με απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν. Η έκδοση S Line μας θυμίζει την παρουσία της με το λογότυπο χαμηλά στο τιμόνι και το ανάγλυφο γράμμα S στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τα οποία προσφέρουνε ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος.
Η «αιωρούμενη» βάση της κεντρικής κονσόλας απελευθερώνει αρκετό αποθηκευτικό χώρο από κάτω της, ενώ συνολικά οι χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα φτάνουν τα 24,8 λίτρα. Οι πίσω επιβάτες του Q4 45 e-tron απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.764 χλστ.), με το επίπεδο κεντρικό δάπεδο να διευκολύνει και το μεσαίο τρίτο επιβάτη, ενώ η ευθεία γραμμή της οροφής εξασφαλίζει άφθονο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Η πόρτα του μεγάλου πορτμπαγκάζ ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά αποκαλύπτοντας ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης 520 λίτρων, ο οποίος αυξάνεται στα 1.490 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Audi Q4 45 e-tron: Πιο δυνατό
Ο ισχυρότερος πλέον ηλεκτροκινητήρας του πισωκίνητου Q4 45 e-tron παράγει 286 ίππους (210 kW) και 545 Nm ροπής, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας. Παράλληλα το ανανεωμένο Q4 45 e-tron διαθέτει βελτιωμένη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh (μέγιστη χωρητικότητα 82 kWh) που επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση έως 135 kW (10-80% σε μόλις 28 λεπτά) και μεγαλύτερη αυτονομία (533 χλμ.).
Επιπλέον το σύστημα προστασίας της μπαταρίας περιορίζει τη φόρτιση στο 80%, ώστε να παραταθεί η διάρκεια ζωής της, όπως και το θερμικό σύστημα προστασίας της μπαταρίας, για την αποφυγή υπερθέρμανσης. Σε πραγματικές συνθήκες είδαμε σε αστικό περιβάλλον αυτονομία 470 χλμ. (με φόρτιση 98%) και μέση κατανάλωση ενέργειας 18 kWh/100 χλμ. με χαλαρούς όμως ρυθμούς.
Audi Q4 45 e-tron: Διαδρομές με ένταση
Αυτά βέβαια με επιλεγμένο το πρόγραμμα efficiency από το Audi Drive Select, καθώς όταν θέλαμε να χαρούμε περισσότερο την πλουσιοπάροχη ροπή, την πίσω κίνηση και τις δυναμικές επιταχύνσεις, διαλέγαμε το πρόγραμμα dynamic. Η απόκριση στο γκάζι γίνονταν ακόμα πιο άμεση, ωστόσο το βάρος και η αίσθηση του ελαφριού τιμονιού μεταβάλλονταν ανεπαίσθητα. Πάντως το τιμόνι κόβει αρκετά με κύκλο στροφής 10,2 μέτρα, διευκολύνοντας στις μανούβρες.
Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ταιριάζει στο χαρακτήρα και στις ανάγκες του Q4 45 e-tron, καθώς δίνει τον απαραίτητο σπορ τόνο αποτρέποντας αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και διατηρώντας την άνεση που επιθυμείς στις καθημερινές μετακινήσεις.
Η ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση και τα περιθώρια πρόσφυσης σε υψηλότερες ταχύτητες διεκδικούν δάφνες. Η φυσική αίσθηση από το πεντάλ του φρένου δεν επηρεάζεται από την ανάκτηση ενέργειας, η οποία ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα από τα paddles που υπάρχουν οπίσω από το τιμόνι. Βέβαια αν επιλέξεις τη θέση Β στον by wire επιλογέα του κιβωτίου μιας σχέσης «κλειδώνει» η ανάκτηση ενέργειας στο τρίτο επίπεδο.
Το Audi Q4 e-tron 45 αποτελεί την entry level επιλογή στη γκάμα, που «προσφέρει» image, ποιότητα και στυλ. η οποία κοστολογείται στα 57.980 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες: