Η Audi αποκάλυψε την τρίτη γενιά του Q5, το οποίο εδώ και 15 χρόνια αποτελεί το πιο επιτυχημένο της SUV στη μεσαία κατηγορία.
Για την ιστορία να πούμε ότι η πρώτη γενιά του Q5 έκανε πρεμιέρα το 2008. Αξίζει να επισημάνουμε ακόμα ότι το νέο Q5 είναι το πρώτο SUV της Audi που δομείται πάνω στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), όπως το νέο Α5. Η νέα πλατφόρμα σε συνδυασμό με τις αναβαθμίσεις στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης, καθιστούν το νέο Q5 ακόμα πιο άνετο στο δρόμο.
Σημεία αναφοράς στο νέο Q5 αποτελούν οι αποδοτικότεροι κινητήρες, η πιο μοντέρνα εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, καθώς και η τεχνολογική του αναβάθμιση. Παρατηρήστε τους στάνταρ Matrix Led προβολείς με οκτώ ρυθμιζόμενες φωτεινές υπογραφές για τα Led φώτα ημέρας. Tα ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς μπορούν να προειδοποιούν άλλους οδηγούς π.χ για ατυχήματα στο δρόμο, εμφανίζοντας προσαρμοσμένα γραφικά.
Στο εσωτερικό τώρα του νέου Q5 συναντάμε τριάκτινο τιμόνι με επίπεδη βάση, μια μεγάλη κυρτή οθόνη για το ψηφιακό κόκπιτ, στην οποία ενσωματώνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (οθόνη 11,9 ιντσών) και το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ (οθόνη 10,9 ιντσών), ενώ προαιρετικό είναι το head-up display και η οθόνη απέναντι από το συνοδηγό, επίσης 10,9 ιντσών. Επισημαίνεται ότι η καμπίνα του Q5 είναι πιο ευρύχωρη, με τα πίσω καθίσματα να προσφέρουν και ρύθμιση για την κλίση της πλάτης, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν παροχή έως 100 Watt που επαρκεί ακόμα και για laptop.
Audi Q5: Στάνταρ το ήπιο υβριδικό σύστημα
Στην Ευρώπη το νέο Q5 θα διατίθεται με μια γκάμα τριών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ενώ στάνταρ θα είναι το ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV plus) με μπαταρία χωρητικότητας 1.7 kWh, το οποίο προσθέτει ισχύ έως και 24 ίππους για μικρά χρονικά διαστήματα. Παράλληλα στάνταρ θα είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων.
Εισαγωγικός κινητήρας στο νέο Q5 είναι ο δίλιτρος βενζίνης TFSI, απόδοσης 204 ίππων και 340 Nm ροπής, ενώ προαιρετικά θα μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα τετρακίνησης (quattro). Συνεχίζουμε με τον επίσης δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TDI (EA288 evo), με ισχύ 204 ίππους και ροπή 400 Nm, ενώ θα προσφέρεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης (quattro).
Στην κορυφή τοποθετείται το SQ5 με V6 TFSI κινητήρα 3.0 λίτρων που παράγει 367 ίππους και 550 Nm ροπής. Σύμφωνα με τη γερμανική premium μάρκα αργότερα το νέο Q5 θα αποκτήσει και plug-in υβριδική έκδοση.
Το λανσάρισμα του νέου Q5 στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ στην ιδιαίτερη πατρίδα του το βιβλίο των παραγγελιών θα ανοίξει το Σεπτέμβριο.
Στη αγορά της Γερμανίας η αρχική τιμή του Q5 με τον TFSI βενζίνης διαμορφώνεται στα 52.300 ευρώ και στα 54.650 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση. Το πετρελαιοκίνητο Q5 ξεκινάει από τα 57.100 ευρώ και το ισχυρότερο SQ5 από 82.900 ευρώ. Τέλος, να πούμε ότι η παραγωγή του Q5 θα συνεχιστεί στο Μεξικό, όπως συμβαίνει εδώ και οκτώ χρόνια.