H Audi αποκάλυψε το Q5 Sportback δεύτερης γενιάς, το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα των SUV με τη φινέτσα των coupe.
Σημείο αναφοράς στην εξωτερική του σχεδίαση εξακολουθεί να αποτελεί η κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Απαρατήρητη βέβαια δεν περνάει η χαρακτηριστική εξάγωνη και φαρδιά μάσκα Singleframe, η οποία πλαισιώνεται από κάθετες ενεργές εισαγωγές αέρα, τα αιχμηρά μπροστινά φωτιστικά σώματα, ενώ η εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα φιλοξενεί στο κέντρο τους αισθητήρες του οχήματος. Τα πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς επικοινωνούν μεταξύ τους, ενώ υπάρχει και το νέο φως στην αεροτομή πάνω από το πίσω παράθυρο που ενισχύει την ασφάλεια στο φρενάρισμα.
Στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων, κεντρική οθόνη αφής και ακόμα μια οθόνη τοποθετημένη απέναντι από το συνοδηγό. Υλικά όπως οι ταπετσαρίες Cascade και οι μικροΐνες Dinamica κατασκευάζονται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, αποδεικνύοντας την εστίαση της Audi στα βιώσιμα υλικά. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στο Q5 Sportback είναι 515 έως 1.415 λίτρα, ενώ στο SQ5 Sportback 470 έως 1.388 λίτρα.
Να συμπληρώσουμε ότι το Q5 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.400 κιλά και ότι έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion). Πιο δυναμική είναι η αμφίεση του κορυφαίου SQ5 Sportback με επένδυση “Scandium Grey” στο περίβλημα της μάσκα και των εισαγωγών αέρα, ο πίσω διαχύτης έχει ματ μαύρο χρώμα και οι τροχοί των 18 ιντσών πέντε φαρδιές ακτίνες.
Audi Q5 Sportback: Οι κινητήρες του
Αρχικά η γκάμα του νέου Q5 Sportback στην Ευρώπη θα περιλαμβάνει τρεις επιλογές, ενώ στη συνέχεια θα διευρυνθεί με προσθήκη plug-in υβριδικών εκδόσεων. Σε κάθε περίπτωση στάνταρ θα είναι το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (MHEV plus), το οποίο μπορεί να προσφέρει για λίγο έως και 24 ίππους (18 kW) επιπλέον ισχύ και μέχρι 230 Nm έξτρα ροπή.
Σύμφωνα με τη γερμανική premium εταιρεία το ήπιο υβριδικό σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές άνθρακα, ενώ αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Παράλληλα επιτρέπει στο όχημα να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες π.χ με χαμηλές ταχύτερες στις μανούβρες και στο παρκάρισμα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητα 1,7 kWh, ανακτά ενέργεια (έως και 25 kW) κατά τη διαδικασία της πέδησης. Στάνταρ επίσης σε όλα τα Q5 Sportback θα είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Στη βάση της ιεραρχίας τοποθετείται ο δίλιτρος TFSI, απόδοσης 204 ίππων και 340 Nm ροπής, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς ή προαιρετικά σε όλους μέσω του συστήματος τετρακίνησης quattro.
Συνεχίζουμε με τον επίσης δίλιτρο, αλλά πετρελαιοκινητήρα (EA288 evo) TDI, ο οποίος παράγει 204 ίππους και 340 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης quattro. Στην κορυφή βρίσκεται το SQ5 Sportback με V6 TFSI κινητήρα 3.0 λίτρων με 367 ίππους και 550 Nm ροπής.
Από τον επόμενο μήνα τα νέα Audi Q5 Sportback and SQ5 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία, ενώ οι τιμές τους στην αγορά της Γερμανίας ξεκινούν από 54.800 ευρώ και 85.400 ευρώ αντίστοιχα.