Πριν από περίπου τέσσερα χρόνια το e-tron αποτέλεσε για την Audi την πύλη εισόδου στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Πλέον η γερμανική εταιρεία, που έχει για έμβλημα τους τέσσερις ενωμένους κύκλους, δεν ακολουθεί απλά το «ρεύμα» της εποχής, αλλά χαράζει δική της πορεία και ανασυντάσσει την ηλεκτρική της γκάμα.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν το e-tron αναβαθμίζεται και μετονομάζεται σε Q8 e-tron δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι έχει το ρόλο της ναυαρχίδας ανάμεσα στα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi. Πλέον διαθέτει στη σχετική φαρέτρα της 6 διαφορετικές επιλογές, ενώ μέχρι το 2026 θα δούμε περισσότερα από 20 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ το 2030 θα καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο Q8 e-tron (προσφέρεται και με Sportback αμάξωμα), στο οποίο πραγματοποιήθηκαν ορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές, έγινε πιο αεροδυναμικό, απέκτησε μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας αυξάνοντας την αυτονομία του, ενώ υπόσχεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Μιλώντας με αριθμούς, το Q8 e-tron έχει μήκος 4.915 χλστ., πλάτος 1.937 χλστ., ύψος 1.619 χλστ. (1.633 χλστ. με Sportback αμάξωμα). Επεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν, με γνώμονα τη σχεδιαστική γλώσσα ηλεκτρικών οχημάτων της Audi, στη μάσκα και στον πίσω διαχύτη, ενώ υπάρχουν εισαγωγές αέρα στα φτερά, το όνομα της Audi αναγράφεται στις μεσαίες κολόνες και το λογότυπο της πλέον είναι δισδιάστατο. Στο Q8 e-tron ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε από 0,28 σε 0,27 cd και στο Q8 Sportback e-tron από 0,26 σε 0,24 cd.
Στο εσωτερικό τώρα, το μεγάλο μεταξόνιο των 2.928 χλστ. εξασφαλίζει γενναιόδωρους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το Q8 e-tron και το Q8 Sportback e-tron έχουν πορτμπαγκάζ 569 και 528 λίτρων αντίστοιχα. Επιπρόσθετα, υπάρχουν διαθέσιμα 62 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό, όπου σε ένα συμβατικό όχημα θα βρίσκονταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Τοποθετήθηκαν νέα διακοσμητικά ένθετα από ανοιχτό καφέ ξύλο καρυδιάς και ένα βιώσιμο τεχνικό υλικό κατασκευασμένο εν μέρει από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν δυο μεγάλες οθόνες αφής που έχουν απορροφήσει τα περισσότερα φυσικά κουμπιά.
Και για τους δύο τύπους αμαξώματος, υπάρχουν τρεις επιλογές σε ότι αφορά στα συστήματα πρόωσης με τετρακίνηση. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, οι βασικές εκδόσεις του Audi Q8 50 e-tron και του Audi Q8 50 Sportback e-tron σε λειτουργία boost αποδίδουν 250 kW (340 ίππους) και 664 Nm ροπής, ενώ διαθέτουν αυτονομία έως 480 χλμ. και 500 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP).
Δυο ηλεκτροκινητήρες χρησιμοποιούν επίσης τα Audi Q8 55 e-tron και Audi Q8 55 Sportback e-tron, ενώ σε λειτουργία boost αποδίδουν 300 kW (408 ίππους) και 664 Nm ροπής, ενώ το πρώτο έχει αυτονομία 582 χλμ. και το δεύτερο 600 χλμ. (μετρήσεις WLTP). Σε όλες τις εκδόσεις που προαναφέραμε η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα. Τα κορυφαία SQ8 e-tron και SQ8 Sportback e-tron εφοδιάζονται με τρεις ηλεκτροκινητήρες παράγοντας 370 kW (503 ίππους) και 973 Nm ροπής. Η αυτονομία των ισχυρότερων εκδόσεων S φτάνει τα 513 χλμ. και η τελική ταχύτητα αυξάνεται ελάχιστα στα 210 χλμ./ώρα.
Υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών. Η μπαταρία του Q8 50 e-tron έχει καθαρή χωρητικότητα στις 89 kWh (συνολική 95 kWh), ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις των Q8 55 e-tron και Q8 55 Sportback e-tron έχουν 106 kWh (συνολική 114 kWh). Χάρη στην προσαρμοστικότητα στο σύστημα διαχείρισης, η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επίσης αυξηθεί. Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 150 kW. Στα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται έως και τα 170 kW.
Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 10%-80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά-κάτι που αντιστοιχεί σε μία αυτονομία μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων. Σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το Audi Q8 e-tron φορτίζει με έως και 11 kW. Η Audi προσφέρει προαιρετική φόρτιση AC με ισχύ στα περίπου 22 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, το Audi Q8 50 e-tron μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε σχεδόν 9 ώρες και 15 λεπτά (22 kW: 4 ώρες και 45 λεπτά) χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τιμές φόρτισης της μεγάλης μπαταρίας είναι περίπου 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW και 6 ώρες στα 22 kW.
Το νέο Audi Q8 e-tron διατίθεται στάνταρ με αερανάρτηση με ελεγχόμενη απορρόφηση κραδασμών. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος μεταβάλλεται συνολικά κατά 76 χιλιοστά. Για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα υπάρχει βέλτιστη ρύθμιση της αερανάρτησης. Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) θα επιτρέψει στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία-ειδικά σε στενές στροφές.
Το Audi Q8 e-tron προσφέρει μία αισθητά μεγαλύτερη ευελιξία χάρη στο αναθεωρημένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης άλλαξε έτσι ώστε το τιμόνι να ανταποκρίνεται πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού, ακόμη και στις πιο λεπτές κινήσεις. Η επίδραση της άμεσης σχέσης του τιμονιού υποστηρίζεται από πιο άκαμπτα ρουλεμάν ανάρτησης στον εμπρόσθιο άξονα. Έτσι, οι κινήσεις του τιμονιού μεταφέρονται στους τροχούς πιο άμεσα, ενώ βελτιώνεται και η ανάδραση.
Τα νέα Audi Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron αναμένονται στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2023 ενώ θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στα μέσα Δεκεμβρίου.