H Audi προέβη στην ανανέωση της ναυαρχίδας των SUV της, ώστε να εναρμονιστεί με τις σύγχρονες τεχνολογικές απαιτήσεις.
Στη σημερινή εποχή όλα εξελίσσονται πολύ γρήγορα και νέες τεχνολογικές καινοτομίες κάνουν την εμφάνισή τους, ξεπερνώντας ακόμα και τα τμήματα εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ακόμα και κορυφαία μοντέλα, όπως το Audi Q8, δε μπορούν να μείνουν πίσω στην εξέλιξη και η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να προβεί στην ανανέωσή του, με την προσθήκη νέων στοιχείων εξοπλισμού.
Με νέα LED φώτιστικα σώματα το ανανεωμένο Audi Q8
Η κυριότερη αλλαγή αφορά στα φωτιστικά σώματα, με τα μπροστινά να υιοθετούν τεχνολογία LED, (matrix LED προαιρετικά) με Laser μεγάλη σκάλα, ενώ για τα πίσω υπάρχει η επιλογή των ψηφιακών OLED. Παράλληλα, τα φώτα ημέρας, DLR είναι τοποθετημένα πιο ψηλά, δημιουργώντας μία πιο ενιαία γραμμή μεταξύ της χαρακτηριστικής, οκταγωνική μάσκας της Audi και των LED φωτιστικών σωμάτων. Για να τονιστεί περαιτέρω ο δυναμικός και σπορ χαρακτήρας του Q8, οι διαθέσιμες ζάντες ξεκινούν από τις 20 ίντσες, ενώ προαιρετικά τοποθετούνται ζάντες 21-23 ιντσών.
Περνώντας στο εσωτερικό, τα καθίσματα της αρχικής έκδοσης είναι δερμάτινα σε γκρι απόχρωση και υπάρχουν διαθέσιμες εννέα διαφορετικές επιλογές στην εσωτερική διακόσμηση, όπως η Carbon matt ή η Aluminium grey. Εκτός από το πιο πολυτελές εσωτερικό, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές από άλλες εταιρείες, πλην της Audi, όπως Spotify ή Amazon, ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν τα συστήματα ολοκληρωμένης υποβοήθησης στάθμευσης, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, που προβάλλονται στη νέα, υψηλής ευκρίνειας κεντρική οθόνη.
Από 231 μέχρι 507 ίππους το Q8
Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, αφού οι αναρτήσεις της βασικής έκδοσης παραμένουν κλασικής διάταξης με ελατήρια, ωστόσο υπάρχει η επιλογή της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης αερανάρτησης, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης SQ8. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει επίσης και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Η γκάμα των κινητήρων του ανανεωμένου Q8, αποτελείται από δύο V6 σύνολα 3.0 λίτρων, ένα diesel με αποδόσεις 231 (45 TDI) ή 286 (50 TDI) και 500/600 Nm ροπής αντίστοιχα και ένα υπερτροφοδούμενο βενζίνης (55 TFSI) με απόδοση 340 ίππους και 507 Nm ροπής. Ακόμα και η «μικρή» diesel έκδοση επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτ. ενώ η κορυφαία diesel σε 6,1 δευτ.
Οι 340 ίπποι της βενζινοκίνητης έκδοσης επιταχύνουν το Q8 στα 100 χλμ../ώρα από στάση σε 5.6 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic των οκτώ σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση προφανώς μόνιμα στους τέσσερις τροχούς. Επίσης όλες οι εκδόσεις διαθέτουν και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 0,5 λίτρα/100χλμ.
Στην κορυφή της γκάμας παραμένει το SQ8, με τον τετράλιτρο V8 TFSI να αποδίδει 507 ίππους και 770 Nm ροπής που εκτοξεύουν το SQ8 σε μόλις 4,1 δευτ. στα 100 χλμ./ώρα, ενώ διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων σε χαμηλά φορτία. Το κορυφαίο SQ8 εκτός από ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, διαθέτει και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό. Οι ζάντες για την περίσταση ξεκινούν από τις 21 ίντσες (285/45 ελαστικά) και καταλήγουν στις 23 ίντσες, ώστε να είναι η δυνατή η τοποθέτηση δίσκων διαμέτρου… 400 χιλιοστών!
Το ανανεωμένο Q8 είναι διαθέσιμο για παραγγελίες, με τις τιμές στη Γερμανία να ξεκινούν από τα 86.700 ευρώ για τη βασική 45 TDI έκδοση, από τα 89.700 για την 50 TDI και τα 89.900 για την 55 TFSI. Τέλος το SQ8 ξεκινά από τα 119.500 ευρώ.