Πρεμιέρα στη γραμμή παραγωγής έκανε χτες το νέο Q8 e-tron, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi που βρίσκεται στις Βρυξέλλες.
Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο μήνα το e-tron αναβαθμίστηκε και μετονομάστηκε σε Q8 e-tron, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι έχει το ρόλο της ναυαρχίδας ανάμεσα στα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi. Η παραγωγή του e-tron από το 2018 έχει φτάσει τις 160.000 μονάδες, ενώ τώρα ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του. Στη φαρέτρα του νέου Q8 e-tron υπάρχει η βελτιωμένη του αεροδυναμική, οι υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης και η μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας που επιτρέπει αυτονομία έως 600 χλμ. Διαβάστε αναλυτικές πληροφορίες για το νέο Q8 e-tron πατώντας εδώ.
Το εργοστάσιο στο Βέλγιο πέρασε στην ιδιοκτησία της Audi το 2007, ενώ μετά από ορισμένες μετατροπές ξεκίνησε εκεί η παραγωγή του A1. Από το 2018 το εργοστάσιο των Βρυξελλών έχει καταφέρει ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές άνθρακα, ένα στόχο που πρέπει να «πιάσουν» όλα τα εργοστάσια της Audi μέχρι το 2025. Ακόμα μια πρωτοπορία είναι ότι από το 2012 χρησιμοποιεί πράσινη ενέργεια, ενώ αξιοποιεί τα φωτοβολταϊκά του συστήματα, έκτασης 107.000 τετραγωνικών μέτρων, που παράγουν σε ετήσια βάση 9.000 μεγαβατώρες ενέργειας. Σύμφωνα με την Audi η ενέργεια αυτή επαρκεί για να φορτίσουν 90.000 Q8 e-tron και να μειωθούν κατά 1.881 τόνους οι εκπομπές άνθρακα.
Παράλληλα η Audi έχει ζητήσει από τους προμηθευτές των μπαταριών της να χρησιμοποιούν επίσης πράσινη ενέργεια. Επιπλέον, από τον περασμένο Μάιο η μεταφορά ηλεκτροκινητήρων από την Ουγγαρία στις Βρυξέλλες-μια απόσταση σχεδόν 1.300 χλμ.- γίνεται με τρένο, και όχι οδικώς, ώστε να αποφεύγεται σε ετήσια βάση η απελευθέρωση περίπου 2.6000 τόνων εκπομπών άνθρακα. Συνολικά το εργοστάσιο στις Βρυξέλλες έχει κατασκευάσει 43.866 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, οι 3.000 εργαζόμενοι θα ξεκινήσουν την παραγωγή και του Q4 e-tron.