Η γερμανική Audi βρίσκεται σε συνομιλίες με την SAIC Motor Corp πιθανότατα για την αγορά πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων.
Στόχος η ενίσχυση της θέσης της γερμανικής εταιρείας μέσω της κινεζικής κρατικής αυτοκινητοβιομηχανία.
Η κίνηση, που έρχεται καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων EV της Audi υποχωρούν σημαντικά στην Κίνα σε σχέση με αυτές της Tesla και εγχώριων ανταγωνιστών όπως η Nio, υπογραμμίζει την πίεση σε όλες τις παλαιές και δυτικές μάρκες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς «μάχονται» για τα EV.
Η premium μάρκα αυτοκινήτων της Volkswagen AG επιδιώκει να αναλάβει την πλατφόρμα EV που ανήκει στη μονάδα EV της SAIC, IM Motors, σύμφωνα με πηγές, οι οποίες ζήτησαν την ανωνυμία τους. Οι συνομιλίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, πάντως, όπως είπαν.
Η IM Motors, η οποία ξεκίνησε την παράδοση του πρώτου της μοντέλου, του σεντάν L7, τον Ιούνιο του 2022, είναι μια premium μάρκα EV που ελέγχεται από τη SAIC και στους επενδυτές της περιλαμβάνεται ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group.
Επίσημα οι δύο πλευρές δεν σχολιάζουν το θέμα ούτε έχουν διαρρεύσει στοιχεία περί του τιμήματος, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό και το εάν η SAIC θα συνεχίσει να συμμετέχει στην κατασκευή του σεντάν L7 μετά την όποια συμφωνία.
Audi: Μάχη για τη μείωση του κόστους και την προστασία των κερδών
Το κινεζικό μέσο ενημέρωσης Mingjing Pro ανέφερε την πιθανή εξαγορά της πλατφόρμας από την Audi την Τρίτη. Νωρίτερα, η Automobilwoche είπε ότι η Audi ήταν σε συζητήσεις με πολλούς κατασκευαστές για την απόκτηση μιας πλατφόρμας EV, αλλά έως εκεί…
Καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, αγωνίζονται για να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Tesla και ορισμένων Κινέζων κατασκευαστών EV στο σχεδιασμό πλατφορμών EV κατασκευασμένων από την αρχή στην προσπάθεια να μειώσουν το κόστος, να βελτιώσουν την απόδοση και να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους.
Η Audi δεν αγόρασε πλατφόρμα από άλλο κατασκευαστή μέχρι σήμερα και χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα MEB της Volkswagen για EV για μοντέλα που προσφέρονται στην Κίνα, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει μια νέα πλατφόρμα EV με την Porsche.
Τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Μάρκους Ντούεσμαν, ο οποίος θα παραιτηθεί από τη θέση του τον Σεπτέμβριο, είχε δηλώσει στο Reuters ότι η μάρκα έπρεπε να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων μοντέλων για να ανταποκριθεί στην αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά στην Κίνα.
Ωστόσο, η απόδοση των πωλήσεων είναι κατώτερη των προσδοκιών, λόγω της έλλειψης οχημάτων βέλτιστων για τις κινεζικές ανάγκες, όπως είχε εξηγήσει.
Η Audi προσφέρει δύο ηλεκτρικά μοντέλα – Q4 e-tron και Q5 e-tron – που αναπτύχθηκαν στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen στην Κίνα.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων Audi ήταν λίγο περισσότερες από 3.000 μονάδες το πρώτο τρίμηνο στην Κίνα, ενώ η BMW πούλησε 21.646 EV και η Tesla πούλησε 137.429 αυτοκίνητα, στοιχεία από τον οργανισμό της βιομηχανίας της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας.