H Audi προχώρησε στην πλήρη αποκάλυψη του νέου Q6 e-tron, το οποίο είναι το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE).
Η εν λόγω πλατφόρμα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Porsche, ενώ σύμφωνα με την Audi πρόκειται για το επόμενο τεχνολογικό άλμα στην ηλεκτρική premium κινητικότητα. Ταυτόχρονα η νέα πλατφόρμα PPE εγκαινιάζει την νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών E3 1.2, θέτοντας νέα πρότυπα στην απόδοση, την αυτονομία και τη φόρτιση.
Μιλώντας με αριθμούς το νέο Q6 e-tron έχει μήκος, πλάτος και ύψος 4.771 χλστ., 1.993 χλστ. και 1.648 χλστ. αντίστοιχα. Διαθέτει matrix Led προβολείς, ενώ τα ενεργά ψηφιακά φώτα ημέρας επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε οχτώ διαφορετικά σχέδια φωτισμού. Τα ενεργά πίσω OLED φώτα επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή φωτιζόμενη λωρίδα, ενώ θα μπορούν να αναπαραγάγουν μια νέα εικόνα κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Το εσωτερικό του Audi Q6 e-tron
Χάρη στο μεταξόνιο των 2.899 χλστ. η καμπίνα του νέου Q6 e-tron υπόσχεται άφθονους χώρους για πέντε επιβάτες. Το ψηφιακό κόκπιτ με κυρτή σχεδίαση και τεχνολογία ΟLED, είναι ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό, ενώ περιλαμβάνει το ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 11,9 ιντσών και οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων MMI με νέο λογισμικό Android Automotive.
Παρατηρήστε ότι ο συνοδηγός διαθέτει δική του ξεχωριστή οθόνη 10,9 ιντσών, μέσα από την οποία μπορεί να παρακολουθεί ταινία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού, ενώ μπορεί να τον βοηθά με τις πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης.
Με το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (ενδείξεις προβάλλονται μπροστά από το όχημα) ο οδηγός διατηρεί το βλέμμα του στο δρόμο, καθώς στο παρμπρίζ εμφανίζονται ενδείξεις και πληροφορίες για την ταχύτητα, την οδική σήμανση, την πλοήγηση και τα συστήματα υποβοήθησης. Παράλληλα το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας συνδυάζεται με τον αυτοεκπαιδευόμενο ψηφιακό φωνητικό βοηθό της Audi (ενεργοποιείται με τη φράση “Hey Audi”) που για πρώτη φορά εμφανίζει ένα avatar στο ταμπλό.
Η λεπτή Led λωρίδα (IAL) κατά μήκος του ταμπλό αλληλοεπιδρά με τον οδηγό, ενημερώνοντας τον για την κατάσταση οχήματος, την ασφάλεια και τη φόρτιση. Η ποιότητα είναι συνώνυμη του ονόματος Audi με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα ενδότερα του νέου Q6 e-tron να είναι διαλεγμένα από το ψηλότερο ράφι, όπως λεπτό δέρμα Nappa, διακοσμητικά ένθετα από ξύλο και βουρτσισμένο αλουμίνιο. Ωστόσο δεν απουσιάζουν τα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, από ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος, χαλιά και βιομηχανικά απόβλητα.
Το ισχυρό ηχοσύστημα Bang & Olufsen διαθέτει 22 ηχεία, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων που είναι ενσωματωμένα στα μπροστινά προσκέφαλα. Η καμπίνα του Q6 e-tron περιγράφεται ευρύχωρη για τους πίσω επιβάτες, χάρη στο επίπεδο κεντρικό δάπεδο, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 526 λίτρα και αυξάνεται 1.529 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Έξτρα αποθηκευτικός χώρος 64 λίτρων βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, καθώς απουσιάζει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης των συμβατικών οχημάτων.
Audi Q6 e-tron: Επιδόσεις, αυτονομία, φόρτιση
Σε πρώτη φάση το νέο Q6 e-tron θα διατίθεται ως τετρακίνητο, ενώ θα ακολουθήσουν δυο πισωκίνητες εκδόσεις με μεγαλύτερη αυτονομία. Αναλυτικότερα, το νέο Q6 e-tron παράγει 388 ίππους (285 KW), ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,9 δευτ., φτάνοντας μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. Το επίσης τετρακίνητο αλλά ισχυρότερο SQ6 e-tron αποδίδει 517 ίππους (380 kW), έχοντας ικανότητα επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση χρησιμοποιείται μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 100 kWh, η οποία στο Q6 e-tron εξασφαλίζει αυτονομία 625 χλμ. και στο Q6 e-tron 598 χλμ. Με τεχνολογία 800V από ταχυφορτιστή DC 270 kW η μπαταρία φτάνει από 10-80% εντός 21 λεπτών, ενώ εξασφαλίζει αυτονομία 255 χλμ. εντός μόλις 10 λεπτών. Εξελιγμένο περιγράφεται και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με το 95% των φρεναρισμάτων να αποφέρει ενέργεια στο νέο Q6 e-tron.
Η παρουσίαση του νέου Q6 e-tron πραγματοποιήθηκε στο κεντρικό εργοστάσιο της Audi στο Ίνγκολστατ, όπου και θα κατασκευάζεται. Οι παραγγελίες θα αρχίσουν να γίνονται δεκτές από τον Μάρτιο, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι. Στην αγορά της Γερμανίας η αρχική τιμή του Q6 e-tron διαμορφώνεται στα 74.700 ευρώ και του SQ6 e-tron στα 93.800 ευρώ.