Στο γνωστό ξενοδοχείο της Αθηναϊκής Ριβιέρας (Four Seasons) όπου ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου απέκτησε το 30% έναντι σεβαστού ποσού, η Audi αποκάλυψε τρία νέα μοντέλα.
Το Q5, το A5 και το Q6 e-tron με παρόντα όλα τα στελέχη της Kosmocar. Όπως ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Γιάννης Εμιρζάς, με καλό λόγο, γρήγορη σκέψη και φανατικός των αγώνων (αυτό και μόνο αρκεί για τον συμπαθή κ. Εμιρζά).
Ο διευθυντής της Audi, Αντρέας Χαλμπές με πολύ καλή γνώση της αγοράς, ο επικεφαλής εκπαίδευσης Κώστας Μανούσος που «ζει» κάθε παρουσίαση η οποία έχει να κάνει με τεχνικά στοιχεία, η Μαρίζα Πετράκου στον πολύ απαιτητικό ρόλο του μάρκετινγκ για όλα τα brand της Kosmocar, ο νέος διευθυντής επικοινωνίας Ηλίας Τσούνης με τη σύγχρονη και «καθαρή» σκέψη και η Βίκυ Καραδήμου, η ήρεμη δύναμη του γραφείου Τύπου που διαχειρίζεται τέλεια και με επαγγελματισμό το στόλο των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ολόκληρου του Ομίλου (Volkswagen, Skoda, Bentley, Audi, Ducati, Επαγγελματικά Volkswagen, Microlino) .
Aς γνωρίσουμε τώρα τα τρία μοντέλα, όπου ο χώρος της εκδήλωσης δεν ήταν η κατάλληλη επιλογή καθώς οι κολώνες περιόριζαν την πλήρη θέασή τους ενώ εμπόδιζαν την ομαλή παρουσίαση από τα στελέχη της Audi-Kosmocar.
Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με το Q5, στην τρίτη γενιά του, που έχει τη δική του ιστορία στην ελληνική αγορά.
To νέο Audi Q5 φέρει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, σε μήκος και ύψος, διατηρώντας αμετάβλητο το πλάτος που βρίσκεται στα 1.900 χλστ.
Το μήκος στη νέα γενιά ανέρχεται στα 4.717 χλστ. (+35 χλστ.) από την προηγούμενη έκδοση, και το ύψος στα 1.647 χλστ.(-15 χλστ.) και έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC).
Η νέα σχεδίαση το έχει κάνει πιο επιθετικό με τη μεγάλη μάσκα, και τις εισαγωγές στα άκρα του προφυλακτήρα, τα πολύ λεπτά φώτα τοποθετημένα ψηλά, και το μεγάλο καπό.
Την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθούν και τα πίσω φώτα τεχνολογίας OLED. Λεπτά και ενωμένα μεταξύ τους.
Το εσωτερικό μας μεταφέρει κατ’ ευθείαν στη νέα εποχή. Πέρα από τα βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά, το λόγο έχει το ψηφιακό ταμπλό με τρείς οθόνες (πως έχουν αλλάξει τα πράγματα…).
Ο πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών, η οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών, αλλά και η οθόνη για τον συνοδηγό, 10,9 ιντσών, που χάρη στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού.
Δηλαδή μπορεί να βλέπουν ο συνοδηγός και οι επιβάτες, αλλά ο οδηγός δε μπορεί να δει για λόγους καθαρά που έχουν να κάνουν με την ασφάλειας.
Το νέο Q5 από πλευράς κινητήρων θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση 2.0 TFSI quattro με 204 ίππους με ροπή 340 Nm και μικτή κατανάλωση σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP μεταξύ 7,6-6,8 λίτρων/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων WLTP μεταξύ 174 – 154 γρ./χλμ.
Το diesel ζει και το νέο Q5 φέρει 2λιτρο TDI evo ισχύος 204 ίππων και 400 Nm ροπής με μικτή κατανάλωση (WLTP) μεταξύ 6,6-5,9 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων WLTP μεταξύ 174 – 154 γρ./χλμ. στην έκδοση Quattro
Κορυφαίο της σειράς η έκδοση SQ5 με V6 TFSI 3λιτρη «καρδιά» με ισχύ 367 ίππων με ροπή 550 Nm.
Audi: Όλες οι εκδόσεις και των τριών αυτοκινήτων με αυτόματα κιβώτια, τα θερμικά με κιβώτια S tronic.
Oι παραγγελίες στην ελληνική αγορά άνοιξαν και τα αυτοκίνητα θα λανσαριστούν το πρώτο 3μηνο του 2025.
Επόμενο αυτοκίνητο το νέο A5, που θα είναι διαθέσιμο σε 4θυρο sedan, σε Avant αντικαθιστώντας το επιτυχημένο Α4.
Φυσικά θα υπάρχουν και οι εκδόσεις S5 Sedan, A5 S5 Avant για σπορτίφ οικογενειάρχες, το οποίο και αυτό έχει αναπτυχθεί στην Premium Platform Combustion (PPC), τη νέα πλατφόρμα για μοντέλα με θερμικούς κινητήρες και εξ ηλεκτρισμένα σύνολα..
Το A5 χαρακτηρίζεται από έντονα σχεδιαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά, με την εντυπωσιακή μάσκα, τα λεπτά φώτα στο πάνω άκρο που εκτείνονται και στα φτερά, τις εισαγωγές, το καπό, ενώ στην έκδοση sedan η κυρτή «ουρά» φέρνει στους δρόμους μια κομψή σιλουέτα.
Όσο για το design της έκδοσης Avant, κάλλιστα χαρακτηρίζεται ως ένας από τα πιο ωραία station-wagon της αγοράς, ασχέτως που η σχεδίαση είναι καθαρά υποκειμενική.
Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις και σε σχέση με το Α4, σε μήκος είναι + 80 χλστ. που τώρα είναι 4.829 χλστ. το πλάτος + 13 χλστ. 2.099 χλστ. και το ύψος +24 χλστ. 1.444 χλστ.
Στο εσωτερικό όπως και στο νέο Q5 υπάρχουν τρεις οθόνες, Ο πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών, η οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών, αλλά και η οθόνη του συνοδηγού, 10,9 ιντσών, με τον οδηγό να μην μπορεί να διαβάσει όταν ο συνοδηγός ασχολείται με το σύστημα infotainment.
Το A5 από πλευράς κινητήρων προσφέρεται με θερμικούς, diesel, ήπιους υβριδικούς αλλά και «δυνατούς» για σπορτιφ αναζητήσεις.
Η γκάμα αρχίζει με τον 2λιτρο TFSI απόδοσης 204 ίππων, με μικτή κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 125 γρ./χλμ.
Η 2λιτρη έκδοση diesel TDI Hybrid συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό 48Volt σύστημα, 204 ίππων με κατανάλωση καυσίμου (μικτός κύκλος) 4,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 125 γρμ./χλμ.
Η 4κίνητη έκδοση A5 Sedan TDI Hybrid quattro με ίδιο μοτέρ και ίδια ιπποδύναμη μικτή κατανάλωση 5,0 λίτα και εκπομπές ρύπων CO2 (μικτός κύκλος) 132 γρ./χλμ..
Το A5 Avant TDI Hybrid επίσης με 2λιτρο κινητήρα 204 ίππων, μικτή κατανάλωση 4,9 λίτρα.100 χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 127 γρ./χλμ.
Το A5 Avant TDI Hybrid quattro S με ίδια χαρακτηριστικά μικτή κατανάλωση καυσίμου 5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 134 γρμ./χλμ.
Οι εκδόσεις S5 Sedan και S5 Avant είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που βασίζεται στον κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με ισχύ 367 ίππων και ροπή 550 Nm.
Η λίστα με τις παραγγελίες έχει ανοίξει και η σειρά S5 και S5 Αvant θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας τον Δεκέμβριο.
Το τρίτο μοντέλο που αποκάλυψε η Audi με φόντο την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τα ήρεμα νερά του Σαρωνικού ήταν το αμιγώς ηλεκτρικό Q6 e-tron.
Το Audi Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE) σε αρχιτεκτονική 800 Volt, με μπαταρία 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμο) που εξασφαλίζουν αυτονομία έως 634 χλμ. και μπορεί να φορτιστεί σε παροχή 270 kW.
Μάλιστα αναλόγως τον φορτιστή το αυτοκίνητο φέρει δύο υποδοχές φόρτισης, μια δεξιά και μια αριστερά, ενώ από ταχυφορτιστή DC με φόρτιση 10 λεπτών μπορεί να «πάρει» αυτονομία για 255 χλμ.
Το νέο Q6 e-tron προβάλλει και τη νέα τεχνολογία φώτων, Matrix LED και στα ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0 ανεβάζοντας τη λειτουργικότητα, και τον φωτισμό σε άλλα επίπεδα.
Όπως ανεβάζει και την άνεση σε άλλα επίπεδα λόγω της πλατφόρμας που είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Στο εσωτερικό όπως και στις άλλα δύο μοντέλα που προαναφέραμε υπάρχουν τρεις οθόνες, Ο πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών, η οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών, αλλά και η οθόνη του συνοδηγού, 10,9 ιντσών, που δεν επιτρέπει στο οδηγό να διαβάσει.
Η λίστα για παραγγελίες έχουν ανοίξει.
Μπορεί λοιπόν η Audi να παρουσίασε τρία νέα μοντέλα που θα τα δούμε στους ελληνικούς δρόμους το προσεχές διάστημα, όπως δε σταματά και επηρεασμένη από τη συμμετοχή της στη Formula 1, το 2026, μέχρι το 2030 θα έχει «ρίξει» στην αγορά 30 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ η επένδυση θα ξεπεράσει τα 1.2 δις ευρώ. Επίθεση σε όλα τα μέτωπα για το γερμανικό brand.
Η Kosmocar με την αγορά κάθε νέου ηλεκτρικού οχήματος, προσφέρει δωρεάν τη μελέτη και την εγκατάσταση φορτιστή, ενώ συνεργάζεται με τοπικούς φορείς για την τοποθέτηση δημοσίων φορτιστών σε σημεία, όσο για το project Αστυπάλαια, που τόσο πολύ υποστηρίζει ο ελληνικός Όμιλος, κάθε αυτοκίνητο που ταξινομείται είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Περισσότερες φωτογραφίες: