Η Audi με το RS3 κατάφερε να καταρρίψει το δικό της ρεκόρ στο Νιρμπουργκρινγκ, κατά επτά δευτερόλεπτα, χωρίς αύξηση ισχύος
Η πλειοψηφία των νέων ή ανανεωμένων μοντέλων συνηθως διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ από την προηγούμενη, αυτό όμως δεν συνέβη στο ανανεωμένο Audi RS3 που παρουσιάστηκε πριν δύο μήνες. Παρόλα αυτά, το γερμανικό hatchback κατάφερε να «γυρίσει» στη θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, κατά επτά δευτερόλεπτα λιγότερα από την προηγούμενη καλύτερη επίδοση, στη συγκεκριμένη κατηγορία φυσικά, με χρόνο 7:33.123.
Πως έγινε αυτό εφικτό; Η Audi θεωρεί πως οι 400 ίπποι του πεντακύλινδρου κινητήρα του RS3 είναι υπεραρκετοί και εστίασε στη βελτίωση των υπόλοιπων μηχανικών μερών του κορυφαίου A3, με κυριότερο τον κατανεμητή ροπής στον πίσω άξονα.
Audi Torque Splitter: Μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής στον πίσω άξονα
Το Torque Splitter τοποθετείται ήδη στο RS3 από το 2021, ωστόσο η σημερινή του έκδοση είναι σημαντικά βελτιωμένη από την αρχική. Εκτός από την κατανομή της ροπής στον πίσω άξονα, ώστε ο εξωτερικός τροχός να είναι περισσότερο «φορτισμένος», το σύστημα φρενάρει ελαφρά τους εσωτερικούς τροχούς, χωρίς να γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό από τον οδηγό.
Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται η υποστροφή στην είσοδο της στροφής, με αποτέλεσμα την καλύτερη έξοδο και τη δυνατότητα επιτάχυνσης νωρίτερα εντος της στροφής.
Σύμφωνα με τον Marvin Schwätter, τεχνικό υπεύθυνο του μοντέλου RS3, η σημερινή έκδοση του Torque Splitter προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης και ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές, με αποτέλεσμα τους σημαντικά βελτιωμένους χρόνους, χωρίς αύξηση της ισχύος του.
Το ανανεωμένο Audi RS3, εκτός από το σημαντικά αναβαθμισμένο Torque Splitter, διαθέτει και νέο συνδυασμό ηλετρονικά ρυθμιζόμενων, ελατηρίων-αμορτισέρ, που συμβάλλουν περαιτέρω στα βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά