Η Audi 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του A4, η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει τον κληρονόμο της, που πλέον θα ονομάζεται Α5, καθώς οι ζυγοί αριθμοί θα χαρακτηρίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Σημαντικά πιο σπορ σχεδίαση από το προηγούμενο μοντέλο με τις διαμορφώσεις αμαξώματος σε sedan και Avant και εσωτερικό το οποίο έχει ανανεωθεί ριζικά.
Φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt (MHEV) που κάνει το ντεμπούτο της σε αυτοκίνητο της Audi, υποστηρίζοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για βελτίωση της απόδοσης και μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Audi: Σε δύο εκδόσεις το αμάξωμα του A5, sedan και avant.
Το νέο Audi A5 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που βασίζεται στην επαναστατική αρθρωτή πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), σχεδιασμένη ειδικά για αυτοκίνητα με διαμήκη τοποθετημένο τον κινητήρα.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το Audi A5 ξεχωρίζει για την σαφώς πιο σπορ σχεδίασή του. Η σεντάν έκδοση υιοθετεί χαρακτηριστικά στοιχεία ενός κουπέ, όπως η έντονα κεκλιμένη οροφή και το πίσω τμήμα με αεροτομή ενσωματωμένη στο αμάξωμα.
Η έκδοση Avant του Audi A5 διαθέτει επίσης έντονα στοιχεία κουπέ
Στο μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από τη μάσκα ως ένα μεγάλο τρισδιάστατο μονό πλαίσιο κηρήθρας, εμπνευσμένο από τις σπορ ρίζες της Audi.
Οι προβολείς είναι λεπτοί θυμίζοντας τόξο. Να σημειωθεί επίσης ότι το αμάξωμα και στις δύο εκδόσεις φέρει κοντούς προβόλους και μακρύ μεταξόνιο, με καθαρές γραμμές που οδηγούν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου
Το νέο Audi A5 υιοθετεί τη δεύτερη γενιά τεχνολογίας OLED, η οποία επεκτείνει σημαντικά τις λειτουργίες προς όφελος τόσο της ατομικής όσο και της συλλογικής ασφάλειας. Τα πίσω φώτα OLED έχουν εξελιχθεί σε οθόνες που επικοινωνούν ειδικά με το περιβάλλον μέσω της αλληλεπίδρασης Car-to-X, προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες του δρόμου για κινδύνους.
Η πρωτοποριακή ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2 συμβάλλει στην αξιοσημείωτη ψηφιοποιήσει του Audi A5. Αυτή η αρχιτεκτονική υποστηρίζεται από πέντε «πλατφόρμες πληροφορικής» που διαχειρίζονται όλες τις λειτουργίες του οχήματος. Το E3 1.2 ξεχωρίζει για την εξαιρετική ταχύτητα υπολογισμού του, εξασφαλίζοντας μια προηγμένη εμπειρία και απόκριση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το ταμπλό του νέου Audi A5 χαρακτηρίζεται από την παρουσία του Audi Digital Stage, που αποτελείται δύο οθόνες ενωμένες με κλίση προς τον οδηγό 11,9 ιντσών και 14,5 ιντσών του συστήματος MMI, ενώ υπάρχει και μια επιπλέον οθόνη αφιερωμένη στον επιβάτη.
Το νέο Audi A5 εισάγει την τεχνολογία 48 Volt mild-hybrid (MHEV) plus στη γκάμα της μάρκας, σχεδιασμένη να υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης βελτιώνοντας παράλληλα τη συνολική απόδοση.
Η καρδιά αυτού του συστήματος είναι η καινοτόμος γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG). Στην περίπτωση του κινητήρα 2.0 TDI 204 ίππους, το PTG συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών έως και 10 γρ./χλμ. και στην κατανάλωση έως και 0,38 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Το βασικό επίπεδο του νέου Audi A5 αντιπροσωπεύεται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 TFSI, που διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η μία με 150 ίππους και η άλλη με 204 ίππους, και οι δύο εξοπλισμένοι με έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας.
Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Η έκδοση 204 ίππων είναι επίσης διαθέσιμη με τετρακίνηση quattro ultra, η οποία διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής προς τα πίσω μόνο όταν είναι απαραίτητο, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, οι κορυφαίες εκδόσεις της γκάμας περιλαμβάνουν τις εκδόσεις S Το Audi S5 είναι εξοπλισμένο με κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων απόδοσης 367 ίππων.
ΟΠι διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος για το sedan είναι 4.829/1.860/1.444 χλστ. με μεταξόνιο 2.892 χλστ. με 1.770 κιλά στη βασική έκδοση και χώρο αποσκευών 445 λίτρα.
Στο Avant οι διαστάσεις διαφέρουν μόνο στο ύψος που είναι 1.460 χλστ. ίδιο είναι το μεταξόνιο, το βάρος στα 1.785 κιλά και το πορτ-μπαγκαζ 476 λίτρα
Αυτό το αυτοκίνητο αναμένεται να φτάσει στις αντιπροσωπείες προς το τέλος του 2024 με τις τιμές να ξεκινούν στη Γερμανία από τα 45.200 ευρώ