Το πιο αδύναμο σημείο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την αυτονομία, εξετάζει στη Βαρκελώνη ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός δημοσιογραφικός οργανισμός AutoBest.
Η δοκιμασία ονομάζεται Eco Challenge 2021 και έχει σκοπό να ανακαλύψει πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Βασικό κριτήριο για να συμμετέχει ένα αυτοκίνητο στο Eco Challenge 2021 είναι η τιμή του να μην ξεπερνάει τα 32.000 ευρώ, πλέον φόρων.
Με βάση αυτό, οι δημοσιογράφοι του Autobest βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι 15 ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας κάθε 25 χλμ. γινόταν μία στάση. Σε κάθε στάση οι δημοσιογράφοι άφηναν το αυτοκίνητο στο οποίο βρίσκονταν και πήγαιναν σε κάποιο άλλο.
Η διαδρομή για τη δοκιμή έγινε σε τρία μέρη, ώστε να καλυφτούν όλα τα σενάρια χρήσης.
Δηλαδή, το 30% πραγματοποιήθηκε σε αστικό ιστό, το 20% σε επαρχιακούς δρόμους και το υπόλοιπο 50% σε αυτοκινητόδρομο.
Επιπλέον, σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής ήταν σε λειτουργία το ραδιόφωνο και ο κλιματισμός.
Τα μοντέλα τα οποία συμμετείχαν ήταν τα Citroen C4, Dacia Spring, Fiat 500e, Honda e, Hyundai Kona e, Kia e-Niro, Nissan Leaf, Mazda MX-30, Opel Corsa-e, Opel Mokka-e, Peugeot e-208, Peugeot e-2008, Renault Zoe και Volkswagen ID.3. Στα παραπάνω προστέθηκε και το Cupra Born, λόγω του γεγονότος ότι η δοκιμασία έγινε στη Βαρκελώνη, την πόλη που αποτελεί την ιδιαίτερη πατρίδα του.
Φυσικά πριν την έναρξη της διαδρομής τα αυτοκίνητα φόρτισαν στο 100%. Αυτό εξασφαλίστηκε μέσα από τη συνεργασία με την εταιρεία Circutor. Η εν λόγω εταιρεία οικιακούς αλλά και δημόσιους φορτιστές, ενώ διαθέτει πάρα πολλά σημεία φόρτισης στο δίκτυό της.
Συνεργασία υπάρχει και με τη VinFast, μια αυτοκινητοβιομηχανία από το Βιετνάμ η οποία από το 2022 θα μπει στην αγορά της Ευρώπης με δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αρχικά σε Γερμανία, Γαλλία και Δανία.
Όσο για τα αυτοκίνητα υποστήριξης, αυτά παρέχονται από τη Seat και είναι τα Tarraco.
Τα αρχικά αποτελέσματα της δοκιμασίας, δείχνουν ότι τα πρώτα αυτοκίνητα των οποίων η μπαταρία μηδένισε ήταν τα Honda e, Mazda MX-30, Renault Zoe και Nissan Leaf.
Μείνετε συντονισμένοι στο motori.gr για να μάθετε αναλυτικά τα αποτελέσματα της πρωτοποριακής δοκιμής και να μάθετε ποιος ήταν ο πρωταθλητής οικονομίας, δηλαδή το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κάλυψε τα περισσότερα χιλιόμετρα μέχρι να σταματήσει να κινείται.