Οι εκλέκτορες του AutoBest, του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού, συναντήθηκαν στην Αυστρία για να οδηγήσουν τα 5 μοντέλα που επιλέχθηκαν για το βραβείο Best Buy Car of Europe 2025.
Το ραντεβού ήταν στη σχολή ασφαλούς οδήγησης της ADAC στο Ντίσντορφ.
AutoBest: Τα μέλη του AutoBest οδήγησαν πρώτοι το νέο Opel Frontera
Εκεί οι εκλέκτορες οδήγησαν τα 5 μοντέλα του Top 5, τα οποία είναι Citroen C3, Dacia Duster, Opel Frontera, όπου τα μέλη του AutoBest οδήγησαν πρώτοι το νέο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας, μέλος της Stellantis, MG3 Hybrid+ Renault Symbioz, στην πίστα σε διάφορες ασκήσεις που έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά, το φρενάρισμα, τη λειτουργία των αναρτήσεων, αλλά και εκτός πίστας σε επαρχιακούς δρόμους και εθνικά δίκτυα.
Αποτελεί παράδοση του AutoBest τα μοντέλα της τελικής φάσης να οδηγούνται ταυτόχρονα, στα ίδια μέρη, στις ίδιες διαδρομές, ενώ στην τελική διαδικασία είναι παρόντα στελέχη των εταιριών που αναλύουν το κάθε μοντέλο.
Aς τα γνωρίσουμε λοιπόν το Top 5 που διεκδικούν το βραβείο Best Buy Car of Europe 2025. Εδώ να θυμίσουμε ότι το AutoBest βραβεύει αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μεγάλο κοινό, πολύ μακριά από dream cars και super cars.
Στην κατηγορία των SUV πλέον το γαλλικό μοντέλο όπου πήρε στροφή 180 μοίρες, καθώς σχεδιαστικά ακολουθεί έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο, με τετραγωνισμένες επιφάνειες. Στο εσωτερικό οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες συνεχίζονται, με την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στο «βάθος» του ταμπλό, το υφασμάτινο ράφι κατά μήκος του και τα αναπαυτικά καθίσματα.
Έχει ανεγερθεί πάνω στην πλατφόρμα «Smart Car Platform» του Ομίλου Stellantis, έχοντας μήκος 4.015 χλστ., πλάτος 1.755 χλστ., ύψος 1.567 χλστ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ.
Το βενζινοκίνητο C3 τροφοδοτείται από turbo τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων, με ισχύ 100 ίππους και ροπή 205 Nm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, με πολύ καλή αίσθηση, και όχι την «ξερή» του προηγούμενου μοντέλου.
Για πρώτη φορά το C3 αποκτά υβριδική έκδοση, η οποία απαρτίζεται από τον ίδιο βενζινοκινητήρα που προαναφέραμε, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, νέο εξηλεκτρισμένο κιβώτιο e-DCS6 διπλού συμπλέκτη, με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα e-Motor 21 kW. Επίσης για πρώτη φορά και αμιγώς ηλεκτρικό ως e-C3.
Οδηγικά το C3 είναι ευχάριστο και φιλικό, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.
Το SUV της εταιρίας μπορεί να αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς, σχεδιαστικά και μηχανολογικά, με «πάντρεμα» της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά «έκοψε» τη σειρά diesel που ήταν άκρως επιτυχημένη εμπορικά. Στη νέα σειρά η πρώτη υβριδική έκδοση εξοπλίζεται με μοτέρ βενζίνης 1.6 λίτρων, με ισχύ 94 ίππων, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 49 ίππων. Η μετάδοση αποτελείται από ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων για τον θερμικό κινητήρα και δύο σχέσεων για τα ηλεκτρικά μοτέρ, διάταξη που είναι εφικτή, καθώς το όλο σύστημα δεν διαθέτει συμπλέκτη.
Η έτερη υβριδική έκδοση, η TCe 130, εξοπλίζεται με τον 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1.2 λίτρου, με συνολική ισχύ 130 ίππων, και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt.
Η Dacia προσφέρει το νέο Duster στην έκδοση ECO-G 100, που χάρη στις δύο δεξαμενές βενζίνης/υγραερίου των 50 λίτρων έκαστη προσφέρει αυτονομία 1.300 χλμ. Φυσικά δεν απουσιάζει η 4Χ4 έκδοση, με την οποία συγκεντρώνει περισσότερο ενδιαφέρον για τους φίλους της περιπέτειας.
Ο μικρός πύραυλος της MG, με design που μόνο απαρατήρητο δεν περνάει. Επιπλέον αντίπαλο δεν έχει από πλευράς ιπποδύναμης και τεχνολογίας. Η MG με το 3Hybrid+ έχει σηκώσει πολύ ψηλά τον πήχη, καθώς «παίζει» με 195 ίππους από μοτέρ ατμοσφαιρικό στα 1.500 κ.εκ. (102 ίπποι), με ηλεκτροκινητήρα (136 ίπποι), με αυτόματο κιβώτιο, και με κατανάλωση που εντυπωσιάζει, αφού δεν ξεπερνά τα 7 λίτρα. Όσο και να ψάξετε άλλο μοντέλο της της κατηγορίας με αυτή την ισχύ, με μήκος έως τα 4.2 μ., δεν θα βρείτε, που σημαίνει ότι η MG τολμάει.
Με το MG3 Hybrid+ η εταιρεία φέρνει στο σήμερα τη σπορ αύρα από το παρελθόν, προκαλώντας σπορτίφ οδηγούς που αναζητούν compact γρήγορα αυτοκίνητα, τα οποία απουσιάζουν από την αγορά.
Έξυπνες διαστάσεις για every day use, μήκος/πλάτος/ύψος στα 4.113/1.797/1.502 χλστ., με μεταξόνιο 2.570 χλστ. και με 241 λίτρα χώρο αποσκευών.
Άλλο ένα SUV στο σταύλο της Opel. To Frontera, με μήκος 4.38 μ., επέστρεψε για την Opel, και από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων τοποθετείται μεταξύ του Mokka (4,15 μ.) και του Grandland (4,65 μ.) Αρχικά θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, αμιγώς ηλεκτρικό, με ηλεκτροκινητήρα 83 kW (113 ίπποι) με 305 χλμ. αυτονομίας με μπαταρία 44 kWh, καθώς και με θερμικό κινητήρα 3κύλινδρο των 1.2 λίτρων 136 ίππων με ροπή 230 Nm, που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 21 kW 29 ίππων και 55 Nm ροπής, μέσω ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Δύο οι διαθέσιμες εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού, Frontera Edition με τιμή από 24.500 ευρώ, ίδια τιμή και για το ηλεκτρικό και για το θερμικό, και Frontera GS με τιμή από 27.700 ευρώ και για τις δύο εκδόσεις, όπως ισχύει στην αγορά της Γερμανίας.
Σημείο αναφοράς η λειτουργία της ανάρτησης και οι εκδόσεις με τρεις σειρές καθισμάτων για 7 επιβάτες.
Renault Symbioz
Πρόκειται για ένα μοντέλο με μοντέρνο σχεδιασμό και σύγχρονες τεχνολογίες. Το Symbioz ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη αισθητική του, με τις καθαρές γραμμές, σε συνδυασμό με τις ακμές, την επιβλητική μάσκα και τη μοναδική διαμόρφωση των φώτων LED.
Aπό πλευράς εξωτερικών διαστάσεων είναι το επόμενο μοντέλο μετά το Captur στην οικογένεια των SUV της γαλλικής εταιρείας.
4.413/1.797/1.575 χλστ. αντίστοιχα σε μήκος/πλάτος/ ύψος, με 2.638 χλστ. μεταξόνιο, ενώ οι αντίστοιχες διαστάσεις στο Captur είναι 4.239/1.797/1.575 χλστ,. με μεταξόνιο 2.639 χλστ. Ο χώρος των αποσκευών είναι από τα 434 λίτρα έως τα 1.582 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, και η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 169 χλστ.
Η καρδιά του Symbioz είναι ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας 1.600 κ.εκ., 94 ίππων, με ροπή 148 Nm, που λειτουργεί συνδυαστικά με δύο ηλεκτροκινητήρες, 49 και 20 ίππων αντίστοιχα, με τη συνολική ισχύ να είναι 145 ίπποι (με διαφορετικό μενού) και με αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων. Οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν άμεση ροπή και συμβάλλουν στην ομαλή επιτάχυνση, καθιστώντας το Symbioz ιδιαίτερα φιλικό τόσο για αστική όσο και για υπεραστική οδήγηση.
H συνέχεια είναι στην κάλπη, όπου οι εκλέκτορες θα δώσουν βαθμούς σε 13 διαφορετικά κριτήρια που έχουν να κάνουν με το design, εξωτερικά/εσωτερικά, χώρους, οδική συμπεριφορά, δίκτυο και τιμή.
Η τελετή-Gala έχει προγραμματιστεί προς τα μέσα Απριλίου, στη Ζυρίχη, καθώς βάση του πρωτοκόλλου η απονομή γίνεται σε μια από τις χώρες των εκλεκτόρων, και για το 2025 σειρά έχει η Ελβετία.