Η ταραγμένη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, μετά από μια διαρκή περίοδο πτώσης στις πωλήσεις, κατάφερε να ανακάμψει τον περασμένο μήνα.
Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζονται, ενώ παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ισοσταθμίσουν την παραγωγή, οι λίστες αναμονής των πελατών δε μειώνονται. Η αυξημένη ζήτηση σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις οδηγεί αρκετούς στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία 27 ευρωπαϊκών αγορών, τον Αύγουστο του περασμένου έτους στη Γηραιά Ήπειρο πουλήθηκαν συνολικά 739.037 καινούργια αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 η σχετική άνοδος διαμορφώνεται στο +3,5%. Αύξηση σημειώθηκε στις 5 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Βρετανία) τον Αύγουστο του 2022, ενώ από τις συνολικά 27 αγορές μόνο οι 6 εμφάνισαν πτώση.
Στη γενική κατάταξη πρώτο ήταν το Volkswagen T-Roc με 15.953 πωλήσεις. Μάλιστα ο Όμιλος Volkswagen ηγήθηκε στην κατηγορία των SUV, με ποσοστό 28%. Παρά την πτώση -9% ο Όμιλος Stellantis βρέθηκε στη δεύτερη θέση στην αγορά των νέων SUV, αλλά τερμάτισε πρώτος στην κατηγορία Β χάρη στο Peugeot 208, το οποίο το βλέπουμε στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης με 15.146 πωλήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο +92% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι τον Αύγουστο τα SUV αντιπροσώπευσαν το 48% των συνολικών ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τη μερίδα του λέοντος απέσπασαν τα C-SUV και B-SUV εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 18,9% και 18,3% αντίστοιχα. Ακολούθησε η κατηγορία B (hatchback και sedan) με 17,9%.
Τα εξηλεκτρισμένα (plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα) έχασαν λίγο τη δυναμική τους τον Αύγουστο, καθώς οι πωλήσεις του αυξήθηκαν μόνο 3,2% στις 157.075 μονάδες. Νούμερο ένα στα plug-in υβριδικά ήταν το Ford Κuga με 3.721 πωλήσεις (+6%) και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα το Tesla Μοdel Υ με 6.935 πωλήσεις (+98%).