Ας υποθέσουμε ότι κάποιος εξετάζει την αγορά ενός συμβατικού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Πού θα εστιάσει το ενδιαφέρον;
Προφανώς στα πόσα χλμ. έχει διανύσει το όχημα, πότε κατασκευάστηκε και αν έχει συντηρηθεί σωστά ο βενζινοκινητήρας/πετρελαιοκινητήρας. Επίσης αν το αμάξωμα έχει δεχτεί ισχυρή σύγκρουση. Για το αν συμφέρει η αγορά του εκάστοτε μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ζητάμε συνήθως τη γνώμη κάποιου έμπειρου μηχανικού και φανοποιού.
Ας σκεφτούμε τώρα το κοντινό μέλλον. Όταν πλέον στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα υπάρχουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά οχήματα. Ποιος θα είναι ο νούμερο ένα παράγοντας που θα καθορίζει την τιμή τους; Μα φυσικά η μπαταρία, ειδικά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αποτελεί το βασικό «ζωτικό τους όργανο», αλλά και το ακριβότερο.
Πρωτοποριακή μέθοδος
Πώς μπορεί όμως κάποιος να διαπιστώσει σε τι κατάσταση βρίσκεται η μπαταρία ενός μεταχειρισμένου επαναφορτιζόμενου οχήματος; Αυτό το σημαντικό κενό λοιπόν εντόπισε πρώτη η νεοφυής αυστριακή επιχείρηση AVILOO. Μετά από δύο χρόνια εντατικής έρευνας και ανάπτυξης κατάφερε να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, διαδικασία δοκιμής των μπαταριών ιόντων λιθίου που τοποθετούνται στα σύγχρονα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά οχήματα.
Τονίζεται ότι η εν λόγω διαδικασία δοκιμής των μπαταριών μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα επαναφορτιζόμενα οχήματα. Ανεξάρτητα από το ποια είναι η κατασκευάστρια εταιρεία. Πρόκειται για ένα πρακτικό, αξιόπιστο, συγκρίσιμο και απαραίτητο «εργαλείο» στον έλεγχο αγοράς εξηλεκτρισμένου οχήματος. Σε παγκόσμιο επίπεδο η AVILOO είναι ο μοναδικός πάροχος που μπορεί να ελέγχει σε τι κατάσταση βρίσκεται η «υγεία» μιας μπαταρία ιόντων λιθίου.
Volkswagen: Δίνει στις μπαταρίες δεύτερη ζωή
Πάμε τώρα να δούμε πως πραγματοποιείται η σχετική διαδικασία ελέγχου. Σύμφωνα με την AVILOO θα πρέπει αρχικά η μπαταρία του οχήματος να έχει φορτιστεί πλήρως. Έπειτα το AVILOO Box συνδέεται στη διαγνωστική θύρα OBD του οχήματος και ξεκινάει η οδήγηση του. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης το σύστημα συλλέγει συνεχώς δεδομένα και τα στέλνει στην πλατφόρμα AVILOO BatteryDataCloud. Μετά την ολοκλήρωση μιας διαδρομής ο ενδιαφερόμενος αγοραστής λαμβάνει ένα πιστοποιητικό AVILOO με πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας.
Η παραπάνω διαδικασία ελέγχου που ανέπτυξε η AVILOO βρίσκεται πλέον στην τελική φάση επικύρωσης, ενώ η επίσημη έναρξη διάθεσης της στην αγορά θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάρτιο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η AVILOO έχει σήμερα 25 υπαλλήλους, οι οποίοι απασχολούνται με αρκετούς και διαφορετικούς τομείς. Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της AVILOO είναι ο Βόλφγκανγκ Μπέργκερ, ο οποίος είχε την κατάλληλη διορατικότητα, χάρη στην ενασχόληση του με το βιομηχανικό χώρο και στην εμπειρία του σχετικά με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.
Στο πλευρό του είχε τον συνιδρυτή της AVILOO και παιδικό του φίλο, Νίκολαους Μάιχοφερ, ο οποίος είναι μηχανικός τηλεπικοινωνιών με ειδίκευση στα συστήματα μπαταριών. Η εξασφάλιση χρηματοδότησης από τον Οργανισμό Προώθησης Έρευνας (FFG) ενθάρρυνε τον Βόλφγκανγκ και τον Νίκολαους να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους και να αφοσιωθούν στην ανάπτυξη ενός συστήματος διάγνωσης μπαταριών των επαναφορτιζόμενων οχημάτων.