Το Mercedes-AMG One πήρε επιτέλους το πράσινο φως για να περάσει σταδιακά στη φάση της παραγωγής, πετυχαίνοντας κάτι που δεν έχει γίνει ξανά στην ιστορία του αυτοκινήτου.
Θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα σε δημόσιο δρόμο και χρησιμοποιεί κινητήρα που έχει κερδίσει πρωτάθλημα της Formula 1.
Η Mercedes το παρουσίασε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2017 στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Από τότε έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και σε αυτό το διάστημα η εταιρεία αντιμετώπισε πάρα πολλές δυσκολίες μέχρι να καταφέρει το μοντέλο να είναι νόμιμο για κυκλοφορία σε δημόσιο δρόμο.
Μία από τις μεγαλύτερες είχε να κάνει με το ρελαντί. Στη Formula 1 όταν οι κινητήρες είναι στο ρελαντί λειτουργούν στις 5.000 σ.α.λ. Αυτό το νούμερο έπρεπε να αλλάξει στην περίπτωση του One και να κατέβει στις 1.200 σ.α.λ. για δύο λόγους. Ο ένας έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων (όσο περισσότερες οι στροφές λειτουργίας τόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνεται άρα εκπέμπονται περισσότεροι ρύποι). Ο άλλος έχει να κάνει με τον ήχο. Μεταξύ των προδιαγραφών με τις οποίες οφείλει να συμμορφώνεται οποιοδήποτε αυτοκίνητο προκειμένου να πάρει έγκριση τύπου για να κυκλοφορεί στους δρόμους είναι και αυτή για τον μέγιστο παραγόμενο ήχο. Αυτό γίνεται ώστε σταδιακά να μειώνεται η ηχορύπανση στις πόλεις.
Δείτε ακόμα
Το Mercedes-AMG One εκτός από τον V6 κινητήρα 1.6 λίτρων που προέρχεται από το μονοθέσιο της Mercedes του 2016 (όταν η ομάδα κέρδισε τον τίτλο στους κατασκευαστές για τρίτη συνεχή φορά και στους οδηγούς αναδείχτηκε πρωταθλητής ο Rosberg), θα χρησιμοποιεί και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Δύο από αυτούς θα κινούν τους μπροστά τροχούς κάνοντας έτσι το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Ένας θα βρίσκεται συνδεδεμένος με το turbo και ο τέταρτος θα συνδέεται με τον στροφαλοφόρο.
Η συνολική ισχύς θα ξεπερνά τους 1.000 ίππους και η Mercedes υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις. Ενδεικτικά, η επιτάχυνση 0-200 χλμ./ώρα θα γίνεται σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα είναι μεγαλύτερη των 350 χλμ./ώρα.
Λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει ο βενζινοκινητήρας θα απαιτείται ολική ανακατασκευή κάθε 50.000 χλμ. Βέβαια οι τυχεροί 275 αγοραστές δεν αναμένεται να το χρησιμοποιούν για να πηγαίνουν σε καθημερινή βάση στο γραφείο ή για ψώνια, οπότε μάλλον αυτό το ορόσημο θα αργήσει να επιτευχθεί. Σε πολλές περιπτώσεις δε θα έρθει ποτέ αυτή η στιγμή καθώς θα αποτελέσουν συλλεκτικά αντικείμενα τα οποία θα βρίσκονται αποθηκευμένα σε κλιματιζόμενους και περιβαλλοντικά ελεγχόμενους χώρους (δυστυχώς).
Η παραγωγή του Mercedes-AMG One αναμένεται να ξεκινήσει στα μισά του 2022.