Τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state batteries) βλέπει ως μάννα εξ ουρανού η αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για εντελώς διαφορετική τεχνολογία σε σχέση με τις μπαταρίες λιθίου, με τα βασικότερα πλεονεκτήματά τους να είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα, ο μειωμένος όγκος, οι λιγότερες ανάγκες σε ψύξη, το χαμηλότερο βάρος και ο σημαντικά μικρότερος χρόνος που χρειάζονται για να φορτίσουν.
Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετέχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στην έρευνα γύρω από αυτού του τύπου τις μπαταρίες. Μέχρι πρότινος υπήρχαν αναφορές ότι οι πρώτες εφαρμογές τους θα γίνονταν στα τέλη της δεκαετίας. Όμως, τώρα η Toyota φαίνεται ότι μπορεί να τις φέρει στην παραγωγή πιο νωρίς. Συγκεκριμένα, το 2025.
Πειραγμένο Toyota Yaris τα βάζει με Porsche Cayman. Σε ποιο θα ποντάρατε; (video)
Η ιαπωνική εταιρεία σχεδίαζε να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο που θα χρησιμοποιούσε solid state μπαταρίες, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 που θα γίνονταν στο Τόκιο. Με τους Αγώνες να αναβάλλονται για το 2021, είναι άγνωστο τι θα κάνει η Toyota.
Σε κάθε περίπτωση, η ανάπτυξη των μπαταριών προχωράει κανονικά. Αυτή τη στιγμή τα βασικότερα προβλήματα αφορούν την ασφάλεια και την αντοχή σε βάθος χρόνου. Οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν λύσεις, ώστε να τα ξεπεράσουν και να αυξήσουν περαιτέρω την ενεργειακή πυκνότητα.
Ένα ακόμα ζήτημα είναι ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης πρέπει να κατασκευάζονται σε περιβάλλον πλήρως απαλλαγμένο από υγρασία. Προς το παρόν οι εργαζόμενοι τις κατασκευάζουν μέσα σε διάφανους θαλάμους, χρησιμοποιώντας γάντια που είναι μονωμένα. Ωστόσο, τέτοιες μέθοδοι δεν προσφέρονται για ευρεία παραγωγή.
Εκτός από τα παραπάνω, οι ερευνητές θέλουν να βελτιώσουν και τη διάρκεια ζωής των μπαταριών. Στόχος τους είναι ακόμα και μετά από 30 χρόνια, να αποδίδουν τουλάχιστον στο 90% σε σχέση με την πρώτη μέρα.
Περιμένουμε να δούμε πώς θα διαμορφώσουν το τοπίο της ηλεκτροκίνησης οι νέου τύπου μπαταρίες.