Ακόμα και εταιρείες κατασκευής υπερπολυτελών αυτοκινήτων, όπως είναι η Bentley, επηρεάζονται από τον εξηλεκτρισμό, για πιο οικολογικά μοτέρ.
Τελευταίο «θύμα» των σύγχρονων επιταγών της αυτοκίνησης ήταν ο κλασικός W12 κινητήρας της Bentley, που από ότι δείχνουν τα πράγματα, δεν θα βρει τη θέση του κάτω από το μπροστινό καπό των μοντέλων της αγγλικής εταιρείας.
Αντ’ αυτού, η Bentley τοποθετεί στη νέα Continental GT Speed έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4.0 λίτρων, που πλαισιώνεται από υβριδικό σύστημα 400 Volt και μάλιστα με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο.
Bentley Continental GT Speed: Με 782 ίππους και 81 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας
Το νέο κινητήριο σύνολο των δύο εκδόσεων της Continental GT Speed (coupe και cabriolet) αποδίδει συνολικά 782 ίππους και 1000 Nm ροπής, καθιστώντας την έτσι την πιο ισχυρή Bentley παραγωγής, φυσικά για χρήση δρόμου. Οι επιδόσεις της είναι σε αντιστοιχία με την ιπποδύναμη, καθώς τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε μόλις 3.2 δευτ., ενώ δεν υπάρχει κάποιος περιοριστής στην τελική ταχύτητα που φτάνει μάλιστα τα 335 χλμ./ώρα. Μόνος του ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 600 ίππους και 800 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 190 ίππους και 450 Nm ροπής, με τη συνολική ισχύ να μην υπολείπεται σημαντικά της μέγιστης των δύο μοτέρ. αφού φτάνει τους 782 ίππους.
Η μπαταρία με χωρητικότητα 25.9 kWh είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα και χαρίζει μέχρι και 81 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας στο πολυτελές coupe, με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουγεί από τις χαμηλές ταχύτητες και μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, συνεισφέροντας και στην άνεση των επιβατών. Στη συνέχεια αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, που διαθέτει μάλιστα ηλεκτρικό τούρμπο, μειώνοντας στο ελάχιστο την όποια υστέρηση στην απόκριση. Οι δε εκπομπές ρύπων φτάνουν τα μόλις… 29 g CO2/100km. (βάσει WTLP).
Performance Active Chassis με τετραδιεύθυνση
Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης eLSD, με την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων στο 49:51, που φυσικά μεταβάλλεται ανάλογα τις συνθήκες. Εκτός από το σύστημα τετρακίνησης και οι δύο εκδόσεις της Continental GT Speed, εξοπλίζονται και με σύστημα τετραδιεύθυνσης, αλλά και το νέο σύστημα Performance Active Chassis της Bentley, που ενσωματώνει επιπλέον ενεργητική ανάρτηση και αντιστρεπτικές ράβδους και ειδικά εξελιγμένο για την περίσταση σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Για το σύστημα πέδησης υπάρχει η συμβατική επιλογή των ατσάλινων δίσκων διαμέτρου 420 χιλ, μπροστά και 380 χιλ. πίσω, ή κεραμικά δισκόφρενα 440 χιλ. μπροστά και 410 χιλ. πίσω. Και οι δύο επιλογές ωστόσο συνδυάζονται με δεκαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Για να χωρέσουν τα θηριώδη φρένα, οι ζάντες είναι διαμέτρου 22 ιντσών, με νέο σχεδιασμό σε σκούρα ή ασημί απόχρωση.
Ξεχειλίζει πολυτέλεια το εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι όπως περιμένει κανείς από μία Bentley, με… κλιματιζόμενα καθίσματα και 20 διαφορετικές ρυθμίσεις, τρεις επιλογές ηχοσυστημάτων, δύο της της B&O (650 Watt 10 ηχείων ή 1.500 Watt 16 ηχείων) και ένα της Naim με ενεργό μπάσο ισχύ 2.200 Watt και… 18 ηχεία, με αντίστοιχες ρυθμίσεις φωτεινότητας στο εσωτερικό.
Φυσικά στον εξοπλισμό υπάρχει η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα συστήματα Infotainment και τηλεματικής, ενώ μέσω της Mulliner, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαμορφώσουν το μοντέλο ανάλογα με τις επιθυμίες τους και το ανάλογο αντίτιμο.
Υποθαλάσσιο ρεκόρ ταχύτητας
Για να δώσει έμφαση μάλιστα η αγγλική εταιρεία στις επιδόσεις του μοντέλου, «έκλεισε» το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ του κόσμου, το Ρίφιλκε, στην περιοχή Ρόγκαλαντ της Νορβηγίας, με τη συνδρομή φυσικά των τοπικών αρχών και της αστυνομίας.
Εκεί η Continental GT Speed έφτασε τα 335 χλμ./ώρα, επιτυγχάνοντας ένα πρωτότυπο παγκόσμιο ρεκόρ, την υψηλότερη τελική ταχύτητα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Δείτε την Bentley Continental GT Speed να ξεπερνάει τα 300 χλμ./ώρα «κάτω από το νερό»