Η Bentley εισέρχεται στον κόσμο των efuels, με την Continental GT να είναι το πρώτο μοντέλο που τα χρησιμοποιεί ως καύσιμο
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα, ή efuels όπως ονομάζονται ευρέως, είναι υγρά καύσιμα που αποτελούνται από υδρογόνο, προερχόμενο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και διοξείδιο του άνθρακα CO2, προερχόμενο από τον… ατμοσφαιρικό αέρα.
Κατά την καύση τους ουσιαστικά εκπέμπουν μόνο CO2, σαν «τέλειοι» υδρογονάνθρακες και φυσικά υδρατμούς. Μπορούν δε να αναμειχθούν με συμβατικά καύσιμα, ενώ η τροφοδοσία των αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν efuels μπορεί να γίνει από τις υπάρχουσες υποδομές, τα απλά δηλαδή βενζινάδικα.
Bentley: 93% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων
Τα συνθετικά αυτά καύσιμα προέρχονται από το εργοστάσιο Haru Oni στη Χιλή, επειδή εκεί επικρατούν 270 μέρες ετησίως πολύ ισχυροί άνεμοι, που τροφοδοτούν αεροστροβίλους, ώστε να παράγεται το υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για την ώρα, έχει δυνατότητα παραγωγής 100.000 λίτρων συνθετικών καυσίμων ετησίως, με την Bentley να επενδύει σε αυτή την τεχνολογία, ως ενδιάμεση λύση πριν τον εξηλεκτρισμό της.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της «ηλεκτρονικής» Continental GT σε 157 επιλεγμένους εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου παγκοσμίως, η εταιρεία υπολόγισε πως οι εκπομπές των ρύπων με τη χρήση efuels ήταν κατά 93% χαμηλότερες, σε σχέση με τη χρήση συμβατικής βενζίνης. Τις επτά ημέρες που είχε συνολική διάρκεια η δοκιμαστική οδήγηση, τα αυτοκίνητα διένυσαν συνολικά περισσότερα από 12.500 χλμ, έστριψαν σε… 4.500 φουρκέτες.
Ακόμα και η ενέργεια που χρησιμοποιήθηκε στην εκδήλωση για τη φόρτιση των plug-in Continental GT, προερχόταν από ανανεώσιμη πηγή, από υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στην Ελβετία, που έγιναν και οι δοκιμαστικές διαδρομές.
Υπενθυμίζεται πως η τέταρτη γενιά της Continental GT, εξοπλίζεται με V8 κινητήρα που συνδυάζεται με plug-in υβριδικό σύστημα, με συνολική απόδοση 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής, ενώ οι τυποποιημένες εκπομπές ρύπων είναι μόλις 29-31 gr CO2/100 χλμ. ή 1.2-1.3 λίτρα/100 χλμ.