Η BMW άνοιξε επίσημα το νέο της εργοστάσιο κόστους 15 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,2 δισεκατομμύρια δολάρια) στην Κίνα, με ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς προσπαθεί να φτάσει την Tesla και τους εγχώριους ανταγωνιστές.
Το εργοστάσιο Lydia στη βορειοανατολική πόλη Shenyang είναι το τρίτο εργοστάσιο της BMW στην Κίνα, αλλά η μεγαλύτερη, ως τώρα, επένδυσή της στη χώρα.
Η χωρητικότητα του εργοστασίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το i3 της BMW, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο μοντέλο της εταιρείας για την κινεζική αγορά, ξεκίνησε την παραγωγή στο εν λόγω εργοστάσιο, το Μάιο.
«Η επέκταση του αποτυπώματος παραγωγής μας στην Κίνα δείχνει ότι προετοιμαζόμαστε για περαιτέρω ανάπτυξη στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο και είμαστε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της χώρας», δήλωσε ο Γιόχεν Γκόλερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του BMW Group στην Κίνα. «Εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την ηλεκτροκίνηση, στοχεύοντας περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεών μας στην Κίνα να είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025».
Ωστόσο, η BMW έχει να κάνει αρκετά βήματα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, όπου ο Αμερικάνος αντίπαλος η Tesla και οι εγχώριοι παίκτες όπως η BYD που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ, κυριαρχούν στις πωλήσεις .
Οι ξένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW και η Volkswagen, έχουν μείνει πίσω. Αλλά, τώρα αυξάνουν την παραγωγή. Το τελευταίο εργοστάσιο της BMW ανεβάζει την ετήσια παραγωγική ικανότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα σε 830.000 αυτοκίνητα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Passenger Cars, Ράλφ Μπραντστέτερ, δήλωσε στο Nikkei το Φεβρουάριο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως στην Κίνα το 2023.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα, οι οποίες, ήδη, αντιμετώπιζαν προβλήματα με την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, είχαν περαιτέρω ζητήματα στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο μετά την αναζωπύρωση του Covid-19 τους τελευταίους μήνες, που οδήγησε σε lockdown μεγάλων πόλεων, κυρίως της Σαγκάης.
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει περαιτέρω αναστάτωση στον εφοδιασμό.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, δήλωσε ότι τα εργαλεία που απαιτούνται για τα εργοστάσια της εταιρείας στο Όστιν και το Βερολίνο έχουν κολλήσει στα λιμάνια της Κίνας.
Πρόσθεσε ότι τα δύο εργοστάσια «χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια αυτή τη στιγμή», επειδή τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εμποδίζουν την παραγωγή.
Διαβάστε ακόμα