Εξηλεκτρισμός, ρύποι και απόδοση είναι τρεις όροι που μας έχουν στερήσει στην οδήγηση το συναίσθημα, το οποίο μας επιστρέφει απλόχερα η BMW Σειρά 2 Coupe.
Επίκεντρο της είναι αποκλειστικά ο οδηγός, καθώς καταφέρνει να του διεγείρει όλες τις αισθήσεις, τις οποίες έχουν «ναρκώσει» οι «ανέραστες», αλλά δυστυχώς όλο και συχνότερες επαφές μας, με…την πρίζα.
Ελάτε λοιπόν να θυμηθούμε την ερωτική πτυχή της ασφάλτου, πάνω στην οποία η BMW Σειρά 2 Coupe διοχετεύει άφθονη «τεστοστερόνη» προκαλώντας «οργασμό» στον οδηγό της. Όχι, το περιεχόμενο του κειμένου δε θα είναι ακατάλληλο για ανηλίκους, αφού μπορείς να ερωτευτείς σε κάθε ηλικία.
Ποθητή «σάρκα»
Όταν συναντάς τη BMW Σειρά 2 Coupe διαπιστώνεις ότι μάλλον δεν έχει φωτογένεια, καθώς από κοντά είναι ακόμα πιο όμορφη και επικίνδυνα…sexy. Σιλουέτα δυναμική, μυώδης, πληθωρική, άγρια και συνάμα κομψή. Μοιάζει με όαση στην σχεδιαστική ομοιογένεια των SUV που έχουν κυριαρχήσει.
Τα φαρδιά μετατρόχια, το μακρύ εμπρός καπό και το κοντό πίσω τμήμα είναι η παραδοσιακή συνταγή για ένα γνήσιο coupe. Το χέρι αυθόρμητα χαϊδεύει τις καμπύλες στα φτερά και τη χαμηλή γραμμή της οροφής, ενώ τα «συνοφρυωμένα» Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα σου κλείνουν πονηρά το «μάτι» για άγριο παιχνίδι.
Η συγκεκριμένη σκούρα μπλε απόχρωση αναδεικνύει στο έπακρο το «καλογυμνασμένο» της κορμί, οι διαστάσεις του οποίου σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.537 χλστ., 1.838 χλστ. και 1.390 χλστ. αντίστοιχα. Χωρίς υπερβολές σε μέγεθος και η χαρακτηριστική μάσκα «νεφρών» της βαυαρικής εταιρείας, ενώ η έκδοση M Sport φέρνει το λογότυπο της στα εμπρός φτερά, πλευρικά μαρσπιέ, εμπρός σπόιλερ, πίσω αεροτομή, τροχούς 18 ιντσών και μαύρα γυαλιστερά ένθετα χαμηλά στο αμάξωμα.
Διείσδυση…στο εσωτερικό
Ανοίγεις την πόρτα που δεν έχει πλαίσιο (όπως αρμόζει σε ένα coupe) και τα χρώματα της BMW M κάτω από την εσωτερική χειρολαβή σε βάζουν κατευθείαν στο κλίμα. Αμέσως παίρνεις «θέση μάχης», καθώς το κάθισμα του οδηγού είναι χαμηλό, χωρίς όμως να «βουλιάζεις», με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, ενώ οι ακριβέστατες ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε βοηθούν να τη φέρεις στα μέτρα σου.
H αφή ικανοποιείται απόλυτα όταν πιάνεις το τριάκτινιο δερμάτινο τιμόνι με τη παχιά και «χορταστική» στεφάνη, ενώ αμέσως τα δάχτυλα θέλουν να «παίξουν» με τα paddles που βρίσκονται πίσω του. Διαμορφώσιμος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, αρκεί πρώτα να μάθεις πως εναλλάσσεις τις ενδείξεις που προβάλει. Πλάι του η κεντρική οθόνη 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο έχει επίσης λίγο περίπλοκό μενού, ενώ μπορείς να το εξερευνήσεις με την αφή ή διαισθητικά με το περιστροφικό στρογγυλό περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Αψεγάδιαστη η ποιότητα των υλικών, με προσεγμένο φινίρισμα και κυριαρχία μαλακών πλαστικών. Στα δυο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα μάλλον δε θα βολευτεί κάποιος ενήλικος (μεταξόνιο 2.741 χλστ.), αλλά ποιος είπε ότι η BMW Σειρά 2 Coupe είναι το αυτοκίνητο της παρέας ή της οικογένειας; Προορίζεται για να την απολαμβάνεις κυρίως μόνος ή με εκλεκτή συντροφιά στο διπλανό κάθισμα, στην οποία δε θα χρειαστεί να θέσεις σημαντικούς περιορισμούς στις αποσκευές του weekend, καθώς το πορτμπαγκάζ ικανοποίει για τα δεδομένα, με χωρητικότητα 390 λίτρων.
Diesel και ήπιο υβριδικό σύστημα
Κυριολεκτικά κόντρα στο ρεύμα της εποχής, οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή της BMW Σειρά 2 Coupe. Τροφοδοτείται από τετρακύλινδρο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας Twin Power Turbo, ο οποίος παράγει 190 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 400 Nm ροπής (1.750-2.500 σ.α.λ.) με υπερσυμπίεση δύο σταδίων και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V για άμεση παραγωγή ισχύος και υψηλά επίπεδα απόδοσης.
Πράγματι διαπιστώσαμε ότι είναι σχεδόν αδύνατον να καταγράψεις διψήφιο νούμερο στην κατανάλωση καυσίμου. Χωρίς να «ζυγίζουμε» το δεξί μας πόδι και χωρίς να επιλέξουμε το πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης Eco Pro δε σπάσαμε το φράγμα των 7,8 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,7-5,1 λίτρα/100 χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d-εκπομπές C02 130 γρ./χλμ.). Ιδιαίτερα πολιτισμένος ηχητικά ο πετρελαιοκινητήρας με γραμμική λειτουργία και άφθονη δύναμη.
Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, το οποίο εκτελεί με στρατιωτική πειθαρχεία τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Για όσους θεωρούν ότι οι λέξεις diesel και επιδόσεις δεν ταιριάζουν στην ίδια πρόταση, να πούμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 237 χλμ./ώρα.
Ώρα για πάρτι
Από τα πρώτα χλμ. που θα διανύσεις με την BMW Σειρά 2 Coupe αντιλαμβάνεσαι ότι είναι μια κυρία που «περπατάει» αρχοντικά πάνω στην άσφαλτο, αλλά αν της ζητήσεις μπορεί να «χορέψει» προκλητικά. Πατάει με αυτοπεποίθηση και σταθερότητα, εκμεταλλευόμενη τα φαρδύτερα της μετατρόχια, τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, την ισορροπημένη κατανομή βάρους 50:50 και το χαμηλό κέντρο βάρους.
Δε θα πει όχι αν της ζητήσεις να κουνήσει την «ουρά» της, ενώ θα το κάνει χωρίς να σε τρομάξει, καθώς «μαζεύεται» πανεύκολα. Είναι παιχνιδιάρα, αλλά δε «δαγκώνει». Αυτοπεποίθηση και ασφάλεια σου δίνουν τα αποτελεσματικά φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός-πίσω και το ακριβέστατο τιμόνι που σου επιτρέπει κινήσεις με χειρουργική ακρίβεια.
Διθυράμβους αξίζει η ανάρτηση (εμπρός άξονας δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων-πίσω άξονας πέντε συνδέσμων), στην οποία έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ενώ παρότι είναι κάπως σκληρή, καταφέρνει να ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην άνεση και στη σπορ αίσθηση. Απορροφά κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος, ενώ σχεδόν εξαφανίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η υποδειγματική ποιότητα κύλισης οφείλεται σίγουρα στην προηγμένη τεχνολογία πλαισίου που προέρχεται από την BMW Σειρά 4 και το εξατομικευμένο σετάρισμα.
Σύνδρομο στέρησης
Πώς αισθανθήκαμε με την BMW 220d Coupe; Όπως όταν σπας το μενού της αυστηρής δίαιτας με ένα χάμπουργκερ, όπως όταν διασκεδάσεις σε ένα club μετά από πολύμηνη καραντίνα, όπως όταν η καρδία σου έχει να σκιρτήσει χρόνια και ξαφνικά ερωτεύεσαι.
Μας είχε λείψει η απόλαυση της οδήγησης, καθώς έχουμε μπλεχτεί με τα καλώδια, έχουνε χωθεί στις πρίζες και τους ταχυφορτιστές, ενώ αγχωνόμαστε με την αυτονομία και το κυνήγι των C02. Από τις ρομαντικές σκέψεις στο ρεαλισμό, με την τιμή της BMW 220d Coupe να ξεκινάει από 43.700 ευρώ.