Η BMW γιορτάζει την 50η επέτειο του τμήματος σπορ αυτοκινήτων M και αποτίει φόρο τιμής στο ομώνυμο μοντέλο της δεκαετίας του ’70.
Με εκείνο, το 3.0 CSL μοιράζεται ορισμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τη γενική προσέγγιση του οχήματος. Η BMW ισχυρίζεται ότι μεγάλο μέρος της διαδικασίας κατασκευής θα γίνει με το χέρι και ότι η παραγωγή της θα περιοριστεί σε μόλις 50 κομμάτια παγκοσμίως, καθένα από τα οποία θα χρειαστεί δέκα ημέρες για να ολοκληρωθεί.
Είναι ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην M4 Coupé , αλλά υπάρχουν τόσες πολλές τροποποιήσεις που έχει κάνει η BMW, ώστε να μπορεί κανείς να μιλήσει για διαφορετικό αυτοκίνητο. Αν και έχει σχεδιαστεί για χρήση στην πίστα και μεγάλο μέρος της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται σε διάφορες πτυχές του προέρχεται απευθείας από τον ανταγωνισμό, το 3.0 CSL μπορεί νόμιμα να οδηγηθεί σε δρόμους ανοιχτούς στην κυκλοφορία
Όπως και στο αρχικό μοντέλο της δεκαετίας του 1970, η BMW έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της στη μείωση του βάρους του οχήματος όσο το δυνατόν περισσότερο, προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις στην πίστα. Έχει χρησιμοποιήσει πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με μαζικό τρόπο, τόσο στο αμάξωμα όσο και σε πολλά στοιχεία της καμπίνας επιβατών: οροφή, καπό, καπό, πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή, πίσω αεροδυναμικό διαχύτη, προφυλακτήρες, δομή καθίσματος, ακόμη και τα εσωτερικά πάνελ των θυρών είναι κατασκευασμένα από αυτό το υλικό.
Με τον ίδιο στόχο, έχει χρησιμοποιήσει και άλλα ελαφριά υλικά, όπως πλαστικό ενισχυμένο με υαλοβάμβακα (σπόϊλερ οροφής), τιτάνιο (σιλανσιέ εξάτμισης, 4,3 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο χαλύβδινο) ή σφυρήλατο αλουμίνιο (ζάντες). Η BMW έχει, επίσης, καταργήσει τα πίσω καθίσματα (στη θέση τους υπάρχουν δύο ειδικές τρύπες για ένα ζευγάρι κράνη full-face) και έχει μείωσε το ηχομονωτικό υλικό στην καμπίνα «στο ελάχιστο». Προς το παρόν, η εταιρία δεν έχει αποκαλύψει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, αλλά την αναλογία βάρους/ισχύος, που είναι 2,9 κιλά/ίππο (με έναν απλό υπολογισμό, θα πρέπει να ζυγίζει περίπου 1625 κιλά – ένα M4 CSL ζυγίζει 1700 κιλά και έχει αναλογία 3,08 κιλά/ίππο).
Η μηχανική διαμόρφωση του 3.0 CSL είναι παρόμοια με αυτή του προκατόχου του από τη δεκαετία του ’70: εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας -αν και τώρα είναι υπερτροφοδοτούμενος-, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους πίσω τροχούς. Ο κινητήρας είναι μια παραλλαγή αυτού που χρησιμοποιεί η BMW στη σειρά M4. Αναπτύσσει 560 ίππους (50 περισσότερα από το M4 Competition και 9 περισσότερους από το M4 CSL), αλλά, έχει επίσης λάβει μια σειρά τροποποιήσεων που επικεντρώνονται στη διασφάλιση της απόδοσης και της αξιοπιστίας του στο κύκλωμα: έχει σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα και πιο άκαμπτο στροφαλοθάλαμο.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6άρι και περιλαμβάνει ένα σύστημα που ρυθμίζει τις στροφές του κινητήρα και τον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων όταν κατεβάζεις ταχύτητα. Για να βελτιώσει την ικανότητα πρόσφυσης, η BMW έχει εγκαταστήσει το «ενεργό M» αυτοασφαλιζόμενο διαφορικό.
Το σύστημα πέδησης είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στο M4 CSL. Διαθέτει ανθρακεραμικούς δίσκους 400 χλστ μπροστά (με σταθερές δαγκάνες έξι εμβόλων) και 380 χλστ πίσω (με πλωτή δαγκάνα μονού εμβόλου). Οι τροχοί είναι από σφυρήλατο αλουμίνιο και βαμμένοι σε χρυσό, 20 ιντσών μπροστά, 21 ιντσών πίσω και με ένα κεντρικό παξιμάδι στερέωσης . Τα ελαστικά, των οποίων οι μετρήσεις δεν έχουν αποκαλυφθεί, είναι Michelin Pilot Sport 4S που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για αυτό το όχημα (ο αριθμός «50» είναι χαραγμένος σε κάθε μία από τις πλευρές, συμβολίζοντας την 50ή επέτειο της BMW M GmbH).
Η 3.0 CSL έχει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από το μοντέλο της δεκαετίας του 1970 : οι προεξέχοντες θόλοι των πίσω τροχών, η διπλή πίσω αεροτομή, οι ζάντες σε χρυσό η κίτρινη απόχρωση των φώτων ημέρας και των προβολέων BMW Laser Light. Επιπλέον, υπάρχει μια επιπλέον λεπτομέρεια που θυμίζει ακόμα περισσότερο τον προκάτοχό του: το χρώμα στο αμάξωμα. Το βασικό χρώμα είναι το συνηθισμένο λευκό της BMW (Alpin White), αλλά περιλαμβάνει και ένα χρώμα που αποτελείται από 22 μεμονωμένα μέρη στα συνηθισμένα χρώματα BMW M (κόκκινο, μωβ και μπλε) που είναι βαμμένα στο χέρι ένα προς ένα.
Η καμπίνα μοιάζει με αυτή της M4 CSL Coupé, αν και περιλαμβάνει συγκεκριμένα bucket καθίσματα με δομή από ανθρακονήματα και επενδυμένα με Alcantara των οποίων οι ρυθμίσεις ύψους και κλίσης πρέπει να γίνονται σε αντιπρόσωπο (γίνεται με συγκεκριμένα εργαλεία). Μπροστά από τη θέση του συνοδηγού υπάρχει μια επιγραφή που αποκαλύπτει τον αύξοντα αριθμό του συγκεκριμένου παραχθέντος οχήματος.