Η BMW υποβάλλει σε δοκιμές, υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, τη νέα BMW iX5 Hydrogen στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στόχος της γερμανικής εταιρείας είναι η BMW iX5 ν’ αποτελέσει ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, διαθέσιμο σε όλες τις αγορές και γι’ αυτό πρέπει να μπορεί ν’ ανταπεξέλθει σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στο σύστημα των κυψελών καυσίμου, που είναι πιο ευαίσθητο στις ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, άνω των 45 βαθμών Κελσίου που επικρατούν στα Η.Α.Ε, αλλά και στις μεταβολές στην υγρασία.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της γερμανικής εταιρείας που ελέγχουν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου και ειδικότερα εκείνα που αφορούν στην ψύξη των ηλεκτρικών μερών, η iX5 Hydrogen δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα ή κάποια πτώση στην απόδοσή της.
Κυψέλες καυσίμου και ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 401 ίππων
Η BMW iX5 Hydrogen διαθέτει δύο δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου σε πίεση 700 bar, κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η συνδυασμένη ισχύς των κυψελών καυσίμου και του ηλεκτροκινητήρα, χάρη στο πέμπτης γενιάς eDrive σύστημα της BMW, ανέρχεται στους 401 ίππους, ενώ τα ουσιαστικά έξι κιλά υδρογόνου που αποθηκεύονται στις ειδικές δεξαμενές, δίνουν αυτονομία 500 χλμ. στην υδρογονοκίνητη iX5.
Μεγάλη αυτονομία και γρήγορος ανεφοδιασμός
Η κατανάλωσή της δηλαδή είναι 1,19 kg H2/100 χλμ, με εκπομπές CO2… 0, αφού ουσιαστικά εκπέμπονται υδρατμοί. Παράλληλα, οι ανεφοδιασμοί στους σταθμούς υδρογόνου είναι πολύ πιο γρήγοροι ακόμα και από τους πιο γρήγορους ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με χρόνους που συγκρίνονται μόνο με εκείνων των κλασικών αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.
Γι’ αυτόν το λόγο, η BMW προβαίνει σε συνεργασίες ώστε να επεκταθεί το δίκτυο τροφοδοσίας σταθμών υδρογόνου, ώστε η τεχνολογία κυψελών καυσίμου να γίνει πιο προσιτή και να τοποθετείται σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, από μικρά επιβατικά μέχρι φορτηγά και πούλμαν. Αποτελεί δε και μία σημαντική εναλλακτική, έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που σίγουρα η αυτονομία τους και οι χρόνοι φόρτισης, αποτελούν πολλές φορές τροχοπέδη στην απόκτησή τους.