Ακόμη δεν έχει γίνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της Σειράς 5 της BMW, αλλά έχει, ήδη, δοκιμασθεί η αντοχή της σε αρκτικό και αλπικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με την εταιρία, το αμιγώς ηλεκτρικό νέο BMW i5 έδειξε επανειλημμένα τόσο τη σταθερότητα του ηλεκτρικού του συστήματος μετάδοσης κίνησης όσο και τις δυναμικές του ιδιότητες κατά τη διάρκεια επίπονων δοκιμών σε χειμερινές συνθήκες.
Το πρόγραμμα δοκιμών σε πάγο και χιόνι διήρκεσε περίπου ένα χρόνο συνολικά, από τις αρχικές δοκιμές έως τα τελικά στάδια της μικρο-ρύθμισης.
Σε επαρχιακούς δρόμους, αυτοκινητόδρομους και ειδικά προετοιμασμένες πίστες δοκιμών, οι μηχανικοί ανάπτυξης εστίασαν την προσοχή τους κυρίως στην ικανότητα του αυτοκινήτου να ανταποκρίνεται σε χαμηλές θερμοκρασίες και σε επιφάνειες με κακή πρόσφυση.
Οι δυναμικές χειμερινές δοκιμές του αμιγώς ηλεκτροκίνητου σεντάν τελείωσαν, πρόσφατα, ακριβώς από εκεί που ξεκίνησαν: στο τσουχτερό κρύο του χειμερινού κέντρου δοκιμών του BMW Group στο Άργεπλογκ, στη βόρεια Σουηδία.
eDrive με αρνητικές θερμοκρασίες
Το νέο μοντέλο έπρεπε να αποδείξει για πρώτη φορά τα δυνατά του τον Φεβρουάριο του 2022, όταν ολοκλήρωσε ένα οδικό ταξίδι από το Μόναχο στο κέντρο δοκιμών BMW στο Άργεπλογκ. Ένα πρωτότυπο μοντέλο της αμιγώς ηλεκτρικής BMW Σειρά 5, πλήρως καμουφλαρισμένο, με ειδικό «περιτύλιγμα», πλαστικά εξαρτήματα, γρίλιες, προσωρινούς προβολείς και πίσω φώτα, ξεκίνησε σε μια δοκιμή πέντε ημερών από τους πρόποδες των Βαυαρικών Άλπεων μέχρι τη Δανία και στη συνέχεια στην άκρη του Αρκτικού Κύκλου στη Σουηδική Λαπωνία.
Το ταξίδι περίπου 3.000 χιλιομέτρων παρείχε μια πρώιμη ευκαιρία στους κινητήρες, τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα, την μπαταρία υψηλής τάσης και το ενσωματωμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης για την καμπίνα, όπως και το πακέτο μπαταριών, να επιδείξουν το επίπεδο ετοιμότητάς τους σε ταξίδι μεγάλων αποστάσεων.
Έξυπνη διαχείριση της μπαταρίας
Αυτό, άλλωστε, είναι και το ζητούμενο στα ηλεκτροκίνητα. Με έξυπνα ελεγχόμενη θερμική διαχείριση της μπαταρίας, η τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς – περαιτέρω αναβαθμισμένη για το νέο BMW i5 – αποτελεί τη βάση για μεγάλες αποστάσεις και σύντομους χρόνους φόρτισης κατά τα διαλείμματα του ταξιδιού, ακόμη και σε ακραίες υπο-μηδενικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Ο τελικός προορισμός παρείχε στην ομάδα των μηχανικών ανάπτυξης τον ιδανικό χώρο για το πρόγραμμα δοκιμών τους. Οι χιονισμένοι δρόμοι και οι παγωμένες λίμνες της βόρειας Σουηδίας, με τις τεράστιες εκτάσεις πάγου τους, δημιουργούν το τέλειο σκηνικό για να μετρήσουν πως το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης και τα συστήματα δυναμικής οδήγησης και ευστάθειας αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε ακραίες εξωτερικές συνθήκες.
Ακολούθησαν περισσότερες δοκιμές κατά τη διάρκεια του 2022, τόσο σε άλλες εγκαταστάσεις δοκιμών του BMW Group όσο και στην καθημερινή οδήγηση μέσα και γύρω από το Μόναχο, καθώς και κοντά στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Εκεί έπρεπε να συνεχιστεί η βελτίωση της τεχνολογίας του πλαισίου και των ακουστικών ιδιοτήτων του αυτοκινήτου κάτω από μια ευρεία ποικιλία συνθηκών, καθώς και η βελτίωση της απόδοσης ισχύος της μονάδας κίνησης, προκειμένου να παράγεται μια άρτια οδηγική εμπειρία ανά πάσα στιγμή.
Και εδώ, μέρος των εργασιών ανάπτυξης πραγματοποιήθηκε σκόπιμα τους ψυχρότερους μήνες σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους στους πρόποδες των Άλπεων. Τον περασμένο χειμώνα, τα πρωτότυπα BMW i5 – αυτή τη φορά, με λιγότερο σπορ καμουφλάζ και προβολείς σχεδόν παραγωγής – αποστέλλονταν τακτικά για δοκιμές για να επαληθεύσουν τη λειτουργικότητα και την αξιοπιστία του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του πλαισίου ελέγχου σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες. Οι μηχανικοί της BMW που συμμετείχαν στο πρότζεκτ μπόρεσαν να επιθεωρήσουν άμεσα την τρέχουσα κατάσταση εξέλιξης μέσω δοκιμών στην πατρίδα της μάρκας BMW, Βαυαρία, πριν έρθει η ώρα να επιστρέψουν στις δοκιμές αντοχής κοντά στον Αρκτικό Κύκλο τον Φεβρουάριο του 2023.
Λεπτή προσαρμογή του συστήματος
Ο σκοπός αυτού του δεύτερου γύρου δοκιμών στη Σουηδία ήταν να βελτιωθούν όλα τα συστήματα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του πλαισίου. Χάρη στις επιφάνειές τους με χαμηλή πρόσφυση, οι περιοχές δοκιμών που βρίσκονται σε παγωμένες λίμνες ήταν ιδιαίτερα κατάλληλες για τη λεπτή προσαρμογή του συστήματος ελέγχου ροπής μετάδοσης κίνησης στο BMW i5 κάτω από συνθήκες ακριβούς αναπαραγωγής.
Στη νέα BMW i5, το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), η λειτουργία περιορισμού ολίσθησης τροχού κοντά στον ενεργοποιητή και το σύστημα ελέγχου ροπής μετάδοσης είναι αλληλένδετα, ώστε να μπορούν να αλληλεπιδρούν και να αλληλοσυμπληρώνονται με ευελιξία σε κάθε οδηγική κατάσταση.
Όπως διαπίστωσαν οι τεχνικοί, όσο πιο δύσκολες ήταν οι συνθήκες, τόσο πιο εντυπωσιακή ήταν η ταχύτητα και η ακρίβεια των συστημάτων ελέγχου στην πλήρως ηλεκτρική έκδοση της νέας BMW Σειράς 5 Sedan. Το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι το BMW i5 προσφέρει έναν αρμονικό συνδυασμό βέλτιστης πρόσφυσης και εξαιρετικής ευστάθειας στις στροφές ή στο φρενάρισμα.