Αντικρίζοντας τη νέα BMW X2 θα μπορούσε να πει κανείς ότι στη δεύτερη πλέον γενιά της, πάσχει από «κρίση ταυτότητας».
Σαφέστατα δε θυμίζει καθόλου το απερχόμενο μοντέλο, όμως αυτός ήταν ο στόχος των Βαυαρών, οι οποίοι θέλησαν προφανώς να ακολουθήσουν δημοφιλέστερα «μονοπάτια», όπως αυτό των coupe SUV και του εξηλεκτρισμού.
Το πρώτο λοιπόν που επισημαίνει κανείς παρατηρώντας τη νέα X2 είναι η κεκλιμένη γραμμή της οροφής με έντονη καθοδική πορεία στο πίσω κυρίως τμήμα και την ένδειξη iX2 που υποδηλώνει ότι για πρώτη φορά προσφέρεται και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
BMW iX2: Κομψή και δυναμική
Οι πιο παρατηρητικοί θα αντιληφθούν ότι η κόκκινη iX2 των φωτογραφιών τροφοδοτείται αποκλειστικά με ρεύμα, όχι μόνο από την απουσία εξατμίσεων, αλλά και από την κλειστού τύπου μάσκα «νεφρών» της BMW, πάνω στην οποία αποτυπώνεται ένα περίτεχνο σχέδιο ρόμβων, ενώ τα βράδια ξεχωρίζει με το φωτιζόμενο περίγραμμά της. Όταν πέφτει το σκοτάδι ανάβουν τα Led φωτιστικά σώματα με τα μπροστινά να έχουν σχήμα διπλού βέλους και τα πίσω να είναι διαιρούμενα σε οριζόντια διάταξη.
Εμφανέστερη είναι η αύξηση των εξωτερικών της διαστάσεων, καθώς πλέον το μήκος της βρίσκεται στα 4.554 χλστ. (+194 χλστ.). Παράλληλα προστέθηκαν 21 και 64 χλστ. στο πλάτος (1.845 χλστ.) και στο ύψος (1.560 χλστ.) αντίστοιχα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 167 χλστ.
Η εξωτερική αμφίεση της iX2 είναι πιο δυναμική, χάρη στο εξοπλιστικό πακέτο Μ Sport, με το σχετικό λογότυπο να συναντάται στα μπροστινά φτερά, στις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και στις 19αρες ζάντες. Μαύρο γυαλιστερό χρώμα έχει επιλεγεί για τη βάση του μπροστινού προφυλακτήρα, για τον πίσω διαχύτη και για την αεροτομή που στέκει στη βάση του πίσω παρμπρίζ.
BMW iX2: Ποιότητα και τεχνολογία
Μεταβαίνοντας στο εσωτερικό της iX2 το σκηνικό είναι αντάξιο του ονόματος BMW, τόσο από πλευράς ποιότητας υλικών (μαλακά πλαστικά και δερμάτινες επιφάνειες) όσο και από σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Εμείς από την πρώτη στιγμή λατρέψαμε την παχιά και χορταστική στην αφή στεφάνη του τριάκτινου δερμάτινου τιμονιού, αλλά δε συμπαθήσαμε τόσο το κάθισμα του οδηγού καθώς είναι κάπως σκληρό, αλλά ψηλό με καλή ορατότητα προς τα εμπρός και με ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος.
Σε ένα λεπτό κυρτό πάνελ συνυπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής 10,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων με λογισμικό Operating System 9 που απαιτεί κάποιον χρόνο εξοικείωσης, ώστε να ανακαλύψεις την πληθώρα των λειτουργιών και υπηρεσιών που προσφέρει. Παρέχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υποστηρίζει και φωνητικές εντολές.
Η «αιωρούμενη» βάση της κεντρικής κονσόλας απελευθερώνει από κάτω της αρκετό αποθηκευτικό χώρο. Ιδιαίτερη είναι η κάθετη επιφάνεια για την επαγωγική φόρτιση του smartphone, το οποίο στηρίζεται (κάποιες φορές όχι και τόσο καλά) με ένα μάνταλο.
BMW iX2: Χώροι-πορτμπαγκάζ
Παρότι το μεταξόνιο φτάνει τα 2.692 χλστ. οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι περιορισμένοι, ειδικά αν μιλάμε για κάποιον ψηλού αναστήματος που θα δυσκολευτεί επίσης και με το διαθέσιμο «αέρα» για το κεφάλι του, εξαιτίας της κλίσης που έχει η οροφή. Αν και στα ηλεκτρικά μοντέλα δε συνηθίζεται, το κεντρικό δάπεδο είναι λίγο υπερυψωμένο, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα πόδια του πίσω μεσαίου επιβάτη.
Το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με 525 λίτρα χωρητικότητας και φαρδύ άνοιγμα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.400 λίτρα. Το διπλό δάπεδο του πορτμπαγκάζ χρησιμεύει για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
BMW iX2: Ισχύς-μπαταρία-φόρτιση
Δυο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες (eDrive 5.0 M170SF), ένας μπροστά και ένας πίσω τοποθετημένος, κινούν την iX2 xDrive30, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση. Έκαστος αποδίδει από 190 ίππους (140 kW) και 247 Nm ροπής. Συνδυαστικά η ισχύς ανέρχεται στους 313 ίππους (στη λειτουργία boost που ενεργοποιείται με το αριστερό paddle πίσω από το τιμόνι) και η ροπή στα 494 Nm, με την iX2 xDrive30 να φτάνει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτ., ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται ενσωματωμένη η μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC καθαρής χωρητικότητας 64,8 kWh, η οποία μετά από μια πλήρη φόρτιση υπόσχεται αυτονομία έως και 449 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες, με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Efficient, με φιλικότητα προς το γκάζι και χωρίς χρήση κλιματισμού, καταγράψαμε περίπου 440 χλμ. αυτονομίας, ενώ σε μεικτές συνθήκες η μέση κατανάλωση ενέργειας ήταν κοντά στις 20 kWh/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 16,3-17,7 kWh/100 χλμ.). Από παροχή AC με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (προαιρετικά 22 kW) η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε 6,5 ώρες και από ταχυφορτιστή DC 130 kW φτάνει από 10-80% ενός 29 λεπτών.
BMW iX2: Στο δρόμο
Εντός της πόλης, για μέγιστη άνεση επιλέγαμε από το διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, τη λειτουργία “B” που κάνει εντονότερη την ανάκτηση της ενέργειας και ενεργοποιεί το one pedal που σου επιτρέπει να οδηγείς μόνο με το γκάζι. Σχετικά με το φρένο να πούμε ότι έχει φυσική αίσθηση, χωρίς «κενά» διαστήματα, καθώς είναι άμεσο και αποτελεσματικό. Στο αστικό περιβάλλον δε δυσκολεύουν τόσο οι αναλογίες της iX2, αλλά το στενό πίσω παρμπρίζ και οι παχιές κολόνες που περιορίζουν την ορατότητα, αλλά τη λύση δίνουν οι κάμερες.
Για τους ταλαιπωρημένους ελληνικούς δρόμους η ανάρτηση Adaptive M που είναι 15 χλστ. χαμηλότερη και πιο σκληρή, ίσως δεν είναι η πιο ταιριαστή επιλογή για κάποιον που εστιάζει στην άνεση. Άλλωστε η iX2 xDrive30 στόχο έχει να ξυπνήσει κυρίως το ένστικτό για οδηγική απόλαυση, έτσι η ανάρτηση τα καταφέρνει καλά όταν εισέλθεις πιο δυναμικά σε μια στροφή, συγκρατώντας σε ικανοποιητικό βαθμό το ψηλό και βαρύ αμάξωμα που ξεπερνά τους δυο τόνους, ενώ το πίσω τμήμα θα ακολουθήσει χωρίς «παράπονα».
Σε αυτές τις διαθέσεις συστήνουμε το πρόγραμμα οδήγησης Sport που κάνει ακαριαία την απόκριση στο γκάζι, αλλά όσοι έχουν ευαισθησία στον αυχένα θα πρέπει να προσέξουν τα απότομα «τινάγματα». Το τιμόνι, με μεταβλητή υποβοήθηση, προσφέρει σε κάθε περίπτωση άφθονη πληροφόρηση και ακρίβεια, ενώ όταν δεν κυνηγάς τη χαρά της οδήγησης απολαμβάνεις το στιβαρό πάτημα, τους εξορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Συνοψίζοντας
Η iX2 xDrive30 είναι ξεκάθαρα ένα ηλεκτρικό premium coupe SUV με γραμμές που δεν της επιτρέπουν να περνάει απαρατήρητη. Διαθέτει πλούσιο τεχνολογικό οπλοστάσιο, άφθονη δύναμη και οδηγοκενρτικό χαρακτήρα, όπως κάθε γνήσιο «τέκνο» της BMW. Η τιμή της ξεκινάει από 56.560 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης).