Από τις 64.200 ευρώ ξεκινούν οι τιμές της νέας ηλεκτροκίνητης BMW iX3, για αυτό ακριβώς σχολιάζουμε «Κινέζικο αυτοκίνητο σε Ευρωπαϊκή τιμή»
Η iX3 που παρουσίασε πριν λίγες μέρες η BMW στη χώρα μας, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το πρώτο εμπορικό ηλεκτρικό μοντέλο μετά την κυκλοφορία του i3, αλλά και το πρώτο κινέζικο μοντέλο της εταιρείας.
Κίνα
Ο λόγος που το χαρακτηρίζουμε ως κινέζικο είναι ότι κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο που διαθέτει η εταιρεία στην πόλη Shenyang της Κίνας.
Αυτό θα είναι το μοναδικό εργοστάσιο σε όλο τον κόσμο που θα παράγει το συγκεκριμένο μοντέλο, οπότε αν δείτε κάποια iX3 σε ευρωπαϊκό δρόμο, θα ξέρετε ότι ξεκίνησε τη ζωή της στην Κίνα.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της μάρκας αυτό έγινε για μια σειρά από λόγους. Ένας από τους κυριότερους είναι ότι σύμφωνα με τις έρευνες που έκαναν, το μοντέλο θα ενδιαφέρει περισσότερο τους Κινέζους αγοραστές και όχι τους Ευρωπαίους.
Βέβαια αυτό το συμπέρασμα μας δημιουργεί εντύπωση, καθώς η iX3 είναι απλά η ηλεκτρική έκδοση της X3, ένα μοντέλο για το οποίο δεν είπε ποτέ η εταιρεία κάτι αντίστοιχο. Απεναντίας μάλιστα.
Εκτός του παραπάνω, στην BMW λένε ότι με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το κόστος παραγωγής, δηλαδή το προφανές που θα καταλάβαινε ο οποιοσδήποτε μαθαίνοντας ότι ένα αυτοκίνητο θα παράγεται στην Κίνα, χώρα γνωστή για το πάρα πολύ χαμηλό εργασιακό κόστος.
BMW iX3: Ήρθε στην ελληνική αγορά
Χαμηλό εργασιακό κόστος, αλλά τιμές στα ύψη…
Η Κίνα στη συνείδηση μεγάλης μερίδας του κοινού είναι συνδεδεμένη με προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας αλλά και οικονομικά (με εξαιρέσεις φυσικά), η οποία προκύπτει ακριβώς λόγω του πολύ χαμηλού κόστους.
Θέλοντας να προλάβουν, λοιπόν, τις όποιες ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα της iX3, έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο.
Αυτό μας φέρνει στο νου μια σκηνή από την τηλεοπτική σειρά Game of Thrones, όπου αναφέρεται ότι «αν κάποιος πρέπει να πει ότι είναι ο βασιλιάς, τότε στην πραγματικότητα δεν είναι».
Σε κάθε περίπτωση, η πορεία της BMW στην Κίνα δεν ξεκίνησε τώρα.
Η BMW πήγε στην Κίνα το 2003. Για να μπει στη χώρα δημιουργήθηκε η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd.
Σε αυτή συμμετείχε σε ποσοστό 50%. Στην κοινοπραξία συμμετείχε ακόμα η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Brilliance Auto με ποσοστό 40.5% και ο δήμος της πόλης Shenyang με ποσοστό 9.5%. BMW και Brilliance συμφώνησαν τότε να προχωρήσουν σε μια αρχική επένδυση ύψους 450 εκατομμυρίων δολαρίων. Το 2009 η κοινοπραξία αποφάσισε να κατασκευάσει και δεύτερο εργοστάσιο, ενώ το 2018 η BMW ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει το ποσοστό της σε 75%.Η iX3 είναι το πρώτο μοντέλο της το οποίο θα παράγεται στην Κίνα, να δούμε λοιπόν ποια θα είναι η ευρωπαϊκή πορεία του μοντέλου.