H BMW αποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμα ζωτικός χώρος για τα station wagon μοντέλα, παρά την επέλαση των SUV.
Έτσι λοιπόν δημιούργησε την έκτη γενιά της Σειράς 5 Touring, η οποία έχει την κωδική ονομασία “G61”. Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο είναι 97 χλστ. μακρύτερη (5.060 χλστ. μήκος), 32 χλστ. φαρδύτερη (1.900 χλστ. πλάτος) και 17 χλστ. ψηλότερη (1.515 χλστ. ύψος). Παράλληλα το μεταξόνιο μεγάλωσε 20 χλστ., φτάνοντας πλέον στα 2.995 χλστ.
Η νέα Σειρά 5 Touring πατάει σε τροχούς 18 ιντσών ή 19 ιντσών στις εξηλεκτρισμένες της εκδόσεις, ενώ προαιρετικά διατίθενται ζάντες 21 ιντσών και με αεροδυναμικά καλύμματα που μειώνουν την αντίσταση του αέρα και είναι ελαφρύτεροι.
BMW Σειρά 5 Touring: Εσωτερικό-Πορτμπαγκάζ
Στο εσωτερικό της νέας Σειράς 5 Touring συναντάμε την κυρτή οθόνη (Curved Display) με λογισμικό iDrive 8.5. Στο ενιαίο λεπτό πάνελ συνυπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής των 14,9 ιντσών. Προσφέρεται ακόμα ηχοσύστημα Bowers & Wilkins 18 ηχείων, γνήσιο δέρμα αντί για την τυπική επένδυση Veganza και πανοραμική γυάλινη οροφή.
Σημείο αναφοράς σε κάθε station wagon αποτελεί το πορτμπαγκάζ, το οποίο στην περίπτωση της νέας Σειράς 5 Touring έχει χωρητικότητα 570 λίτρων, ενώ όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, σε αναλογία 40:20:40, αυξάνεται στα 1.700 λίτρα.
Η πόρτα του χώρου αποσκευών, όπως και η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, μπορεί να γίνει ηλεκτρικά, ενώ κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ υπάρχει έξτρα αποθηκευτικός χώρος και ειδικό διαμέρισμα για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, στις plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. Πλέον όμως το πίσω τζάμι δεν ανοίγει ανεξάρτητα από την πόρτα του χώρου αποσκευών, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα στις προηγούμενες Σειρές 5 Touring.
Ηλεκτρικά αναδύεται κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και ο προαιρετικός κοτσαδόρος, με τη νέα Σειρά 5 Touring να έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 κιλά (στις plug-in υβριδικές εκδόσεις 1.800 κιλά και στις ηλεκτρικές 1.500 κιλά).
BMW Σειρά 5 Touring: Γκάμα κινητήρων
Στη γκάμα της νέας Σειράς 5 Touring συναντάμε τετρακύλινδρο δίλιτρο turbo πετρελαιοκινητήρα, απόδοσης 197 ίππων και 400 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και προαιρετικά με σύστημα τετρακίνησης. Το ερχόμενο καλοκαίρι στη γκάμα θα προστεθεί εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας και δυο plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Η νέα Σειρά 5 με το πρακτικότερο αμάξωμα για πρώτη φορά θα διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Ο λόγος για την i5 eDrive40 Touring, η οποία χρησιμοποιεί πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 340 ίππων και 430 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δευτ. Η μπαταρία, χωρητικότητας, 81.2 kWh, υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 560 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Ισχυρότερη και τετρακίνητη είναι η ηλεκτρική i5 M60 xDrive Touring με ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, ενώ η συνδυαστική ισχύς και η ροπή αυξάνονται στους 601 ίππους και στα 820 Nm ροπής αντίστοιχα, ωστόσο η αυτονομία μειώνεται στα 506 χλμ. H i5 M60 xDrive Touring μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτ., ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Σημειώνεται ότι η ηλεκτρική Σειρά 5 Touring υποστηρίζει ικανότητα ταχείας φόρτισης έως 205 kW.
Το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5 Touring στην Ευρώπη θα ξεκινήσει το Μάιο, ενώ τον Ιούνιο θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές.