Ακτίδα φωτός αποτελεί για τους petrolheads η αποκάλυψη της νέας BMW M3 CS, καθώς δεν αντέχουν άλλο από την ασταμάτητη «βροχή» αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Μιλώντας λοιπόν για το νέο δημιούργημα της BMW M, επιβάλλεται να ξεκινήσουμε από το πιο «καυτό» σημείο, δηλαδή τον κινητήρα. Η νέα M3 CS τροφοδοτείται από τον αναβαθμισμένο εξακύλινδρο κινητήρα των 3.0 λίτρων, τεχνολογίας M TwinPower Turbo, απόδοσης 550 ίππων (6.250-7.200 σ.α.λ.) και 650 Nm ροπής (2.750-5.950 σ.α.λ.).
Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο M Steptronic 8 ταχυτήτων και με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης M xDrive. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα carbon paddles πίσω από το τιμόνι. Σημειώνεται ακόμα ότι το σύστημα τετρακίνησης M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως μεταβαλλόμενη και εξαιρετικά ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών.
Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD. Στέλνοντας την ισχύ του κινητήρα αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και καταστέλλοντας κάθε παρέμβαση των συστημάτων ελέγχου για τη σταθεροποίηση του οχήματος, η ρύθμιση αυτή επιτρέπει «ανόθευτη» οδηγική εμπειρία.
Ο πίνακας των επιδόσεων της νέας M3 CS αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 3,4 δευτ., ενώ χάρη στο στάνταρ πακέτο M Driver’s η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 χλμ./ώρα.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει φρένα M Compound με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στον βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M3 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος “V” με φινίρισμα Gold Bronze. Οι συγκεκριμένες ζάντες ελαφρού κράματος M μπορούν επίσης να παραγγελθούν προαιρετικά με ματ μαύρο φινίρισμα.
Με διάμετρο 19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα, οι τροχοί εφοδιάζονται στάνταρ με ελαστικά πίστας που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την ειδική έκδοση και έχουν διαστάσεις 275/35 ZR19 μπροστά και 285/30 ZR20 πίσω. Εναλλακτικά, αντί των συγκεκριμένων ελαστικών, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για οδήγηση σε πίστα, οι πελάτες έχουν επίσης τη δυνατότητα να επιλέξουν χωρίς επιπλέον κόστος ελαστικά υψηλών επιδόσεων με τις ίδιες διαστάσεις.
Εκτεταμένη είναι η χρήση carbon στη νέα M3 CS για επίτευξη χαμηλότερου βάρους. Το εν λόγω υλικό χρησιμοποιείται στην οροφή, στο καπό, στο εμπρός splitter, στις εισαγωγές αέρα μπροστά, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στον πίσω διαχύτη και στην πίσω αεροτομή.
Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων το τιμόνι και οι διακοσμητικές λωρίδες κατασκευάζονται επίσης από carbon. Τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα M Carbon συνεισφέρουν από την πλευρά τους στη διατήρηση του βάρους στην καμπίνα σε χαμηλά επίπεδα. Το πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, εξ άλλου, μειώνει το βάρος του συστήματος εξαγωγής που τοποθετείται στη νέα BMW M3 CS πάνω από 4 κιλά. Τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται σε σχεδιαστικό επίπεδο πετυχαίνουν συνολική εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Sedan με M xDrive.
Η νέα BMW M3 CS θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων στο εργοστάσιο της BMW που βρίσκεται στο Μόναχο από τον Μάρτιο του 2023, με το σταδιακό της λανσάρισμα να ξεκινά τον ίδιο μήνα.
Διαβάστε ακόμα: