Παρότι το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 1 θα ξεκινήσει σε τέσσερις μήνες, είχαμε μαζί της μια πρώτη επαφή επί ελληνικού εδάφους.
Υπενθυμίζουμε ότι η παγκόσμια πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μόλις μέρες. Στη χώρα μας λοιπόν έφτασε η τέταρτη γενιά του βαυαρικού μοντέλου, ώστε να τη γνωρίσουμε και να την εξερευνήσουμε, στο πλαίσιο της στατικής της παρουσίασης.
BMW Σειρά 1: Σχεδίαση-Χώροι
Το μήκος της νέας BMW Σειράς 1 έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ. φτάνοντας στα 4.361 χλστ., ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.670 χλστ. Το πλάτος είναι 1.800 χλστ., και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. στα 1.459 χλστ. Η κλασική μπροστινή μάσκα της γερμανικής εταιρείας, είναι διακριτική, με την εισαγωγή αέρα στο κάτω τμήμα να έχει τραπεζοειδές σχήμα. Τα LED φωτιστικά σώματα είναι πιο στενά και αιχμηρά, ενώ συνολικά στο αμάξωμα υπάρχει μία αρμονία μεταξύ καμπύλων και ακμών.
Στο εσωτερικό, συνεχίζεται η σπορτίφ εικόνα, με την κεντρική, κυρτή, οθόνη των 10,25 ιντσών, να εξακολουθεί να είναι υπό κλίση προς τον οδηγό. Η BMW ωστόσο για να τονίσει τον οικολογικό της χαρακτήρα, δεν εξοπλίζει με δερμάτινα καθίσματα, τις βασικές τουλάχιστον εκδόσεις, ενώ ακόμα και τα καθίσματα της M135i, είναι από ανακυκλωμένο PET υλικό, ενώ προαιρετικά στο πακέτο Μ, διατίθεται η επιλογή Veganza/Alcantara, με υλικό που έχει ιδιότητες δέρματος.
Σχετικά με τους χώρους των πίσω επιβατών διαπιστώσαμε ότι είναι περιορισμένοι για τα πόδια, ελάχιστος είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή, ενώ το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε διευκολύνει το μεσαίο πίσω επιβάτη. Η ποιότητα και η συναρμογή όλων των υλικών στα ενδότερα είναι εφάμιλλη του ονόματος BMW.
BMW Σειρά 1: Γκάμα κινητήρων
O entry level βενζινοκινητήρας (120) της νέας Σειράς 1 είναι ο τρικύλινδρος 1.5 λίτρων, απόδοσης 170 ίππων και 280 Nm ροπής, που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,8 δευτ.
Αργότερα (το Νοέμβριο) θα προστεθεί η έκδοση 123 xDrive, ενώ στην κορυφή τοποθετείται η Μ135 xDrive με δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 300 ίππων και 400 Nm ροπής. Διαθέτει στάνταρ το προσαρμοζόμενο πλαίσιο Adaptive M Chassis με σπορ σύστημα διεύθυνσης και έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτ.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων διατίθεται η έκδοση 120d με δίλιτρο μοτέρ 163 ίππων και 400 Nm ροπής, «δηλώνει» ικανή για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτ., ενώ και εδώ δίνει το «παρών» το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Σημειώνεται ότι οι κινητήρες συνδυάζονται με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων.
BMW Σειρά 1: Τιμές
H αρχική τιμή της νέας Σειράς 1 στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα 28.960 ευρώ, με το βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο, parking assistant με κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 17 ιντσών, φώτα Led, αναδιπλούμενους καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα, driving assistant, σύστημα πλοήγησης, συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, συναγερμό και personal esim. Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος της νεάς Σειράς 1.