Από το 2009 είναι στις αγορές του κόσμου το μοντέλο Χ1, που ανήκει στην κατηγορία των SUV.
Mε την είσοδο της καλοκαιρινής ραστώνης το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη για την BMW μας συστήνει την τρίτη γενιά του που έρχεται ανανεωμένο σε στυλ, σε περιχεόμενο (εσωτερικό) και τεχνολογία.
Σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά, η νέα BMW X1 μεγαλώνει κατά μερικά εκατοστά σε όλες τις διαστάσεις, συμπεριλαμβανομένου του μεταξονίου: μήκος 4,5 μέτρα, πλάτος 1,84, ύψος 1,64 και μεταξόνιο 2,69 μέτρα.
Χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αυξάνεται κατά 35 λίτρα. Δηλαδή 540 λίτρα με τα καθίσματα σε κανονική διάταξη, ενώ αν αναδιπλωθούν προσφέρει 1.600 λίτρα, 50 λίτρα περισσότερα.
Η σχεδίαση παραπέμπει στην πιο πρόσφατη στιλιστική πορεία της BMW, με επίπεδους, διπλούς προβολείς LED σε σχήμα “C” που περιβάλλουν την παραδοσιακή, κάθετη, μάσκα.
Οι προβολείς εκτείνονται και στα φτερά ενω αεροδυναμικές λεπτομέρειες τονίζουν την όλη εμφάνιση. Προσθέστε ότι για πρώτη φορά σε Χ1 μπορούν να τοποθετηθούν ζάντες 20 ιντσών.
Στο πίσω μέρος τα φώτα LED σε σχήμα “L” είναι αυτά που τραβούν τα βλέμματα.
Το εσωτερικό της νέας X1 ακολουθεί το στυλ που έχουμε ήδη δει στη νέα σειρά 2 Active Tourer. Πρωταγωνιστής σε αυτή την περίπτωση είναι η γνωστή σχεδιαστική επιλογή του κυρτού ταμπλό, Curved Display με ενσωματωμένο το Operating System 8, η οποία ενσωματώνει την οθόνη infotainment 10,7 ιντσών και το ψηφιακό ταμπλό 10,25 ιντσών μπροστά από τον οδηγό σε ενιαίο «μπλοκ». Η οθόνη συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.
Κάτω από την Curved Display υπάρχει ένας λεπτός αεραγωγός κλιματισμού, ενώ οι ποτηροθήκες και το σημείο επαγωγικής επαναφόρτισης του smartphone τοποθετούνται ακόμα πιο χαμηλά στο κεντρικό τούνελ.
Να σημειώσουμε επίσης το κεντρικό υποβραχιόνιο, που μοιάζει σαν να αιωρείται, φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων shift-by-wire και τα προγράμματα οδήγησης.
Η γκάμα κινητήρων της νέας X1 θα είναι πλήρης, με μονάδες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικής τεχνολογίας και αμιγώς ηλεκτρική.
Στο αρχικό στάδιο λανσαρίσματος θα ήπια υβριδικά συστήματα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
Για την βενζίνη έκδοση (sDrive18i) με 3κύλινδρο 1.5 λίτρων απόδοσης 156 ίππων και ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων 218 ίππων (xDrive23i), ενώ οι εκδόσεις ντίζελ είναι πάντα ο 2.0 τετρακύλινδρος των 150 ίππων.
Αναλυτικά οι εκδόσεις
Έκδοση κινητήρα Κυβισμός Μέγιστη ισχύς Μέγιστη ροπή 0-100 km/h Μέγιστη ταχύτητα
sDrive18i (βενζίνη) 1.499 κ.εκ. 156 ιπποι 230 Nm 9,2 δευτ. 208 χλμ./ώρα
xDrive23i (βενζίνη) 1.998 κ.εκ. 218 ίπποι 320 Nm 7,1 δευτ. 233 χλμ./ώρα
sDrive18d (Diesel) 1.995 κ.εκ. 150 ίπποι 360 Nm 8.9 δευτ. 210 χλμ./ώρα
xDrive23d (Diesel) 1,995 κ.εκ. 211 ίπποι 400 Nm 7,4 δευτ. 225 χλμ./ώρα
Και στις δύο περιπτώσεις, το στάνταρ κιβώτιο ταχυτήτων είναι το αυτόματο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς στους λιγότερο ισχυρούς διαμορφωτές και xDrive στάνταρ στα πιο αποδοτικά.
Δύο plug-in υβριδικές παραλλαγές (X1 xDrive25e και X1 xDrive30e), δύο ακόμη ήπιες υβριδικές εκδόσεις 48V όπως επίσης το αμιγώς ηλεκτρικό iX1 αναμένονται να λανσαριστούν πριν το τέλος του χρόνου.
Τον Οκτώβριο του 2022 στις κάθετες μονάδες με επίπεδα εξοπλισμού όπως το xLine και το MSport.
Οι τιμές στην Ευρώπη ξεκινούν από τα 41.400 ευρώ για την έκδοση sDrive18i.
Διαβάστε ακόμα