Για την plug-in υβριδική εκδοχή της BMW X1 η συντομότερη περιγραφή που θα δίναμε είναι, εναλλακτικό «μονοπάτι» στο εξηλεκτρισμό.
Η βαυαρική εταιρεία λοιπόν έχει φροντίσει, ώστε η αμιγώς ηλεκτροκίνητη iX1, να μην αποτελεί «μονόδρομο» στα entry level SUV της. Με την πρώτη ματιά μάλλον δε θα αναγνωρίσετε το διττό χαρακτήρα στην X1 των φωτογραφιών.
Σχεδόν ίδια με τις υπόλοιπες BMW X1
Αν παρατηρήστε όμως καλύτερα, θα εντοπίσετε την έξτρα τάπα στο αριστερό εμπρός φτερό, πίσω από την οποία βρίσκεται η θύρα φόρτισης, ενώ οι μυημένοι θα αποκωδικοποιήσουν την ένδειξη xDrive25e στο πίσω τμήμα του οχήματος.
Σχεδιαστικά δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση, ενώ σημεία αναφοράς παραμένουν οι διπλοί εμπρός Led προβολείς σε σχήμα “C” που επεκτείνονται μέχρι τα εμπρός φτερά, η χαρακτηριστική μεγάλη κάθετη μάσκα «νεφρών» της BMW και τα επίσης Led τρισδιάστατα πίσω φώτα σε σχήμα “L”. Αμετάβλητες και οι διαστάσεις της X1, με μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.845 χλστ. και ύψος 1.630 χλστ.
BMW X1 xDrive25e: Ποιότητα και χώροι στα εντός
Στο εσωτερικό της X1 πρωταγωνιστής είναι η γνωστή σχεδιαστική επιλογή του κυρτού ταμπλό “Curved Display” με ενσωματωμένο το Operating System 8. Σε ένα ενιαίο λεπτό πάνελ συνυπάρχουν o ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων με οθόνη 10,25 ιντσών, η οποία διακρίνεται για την ταχύτατη απόκριση αφής της, όμως το μενού της απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης.
Επίσης πλέον δε μπορείς να περιηγηθείς με το στρογγυλό περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο, καθώς αυτό απουσιάζει από τη βάση της κεντρικής κονσόλας, η οποία είναι «αιωρούμενη» απελευθερώνοντας στο κάτω τμήμα της άφθονο αποθηκευτικό χώρο.
Τα μαλακά πλαστικά βρίσκονται σε αφθονία, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα όλων των υλικών είναι αντάξια του ονόματος BMW. Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκέστατο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.692 χλστ.) και ικανοποιητική απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το επίπεδο κεντρικό δάπεδο, δημιουργεί φιλόξενες συνθήκες για έναν τρίτο μεσαίο πίσω επιβάτη.
Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, ενώ προς εκμετάλλευση διατίθενται 490 λίτρα, τα οποία συγκριτικά με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις της X1 είναι μειωμένα κατά 50 λίτρα. Με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.495 λίτρα.
BMW X1 xDrive25e: Ηλεκτρική αυτονομία και κατανάλωση καυσίμου
Η «ανατομία» της plug-in υβριδικής X1 μας δείχνει το γνωστό τρικύλινδρο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων, ο οποίος παράγει 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Το «παρών» δίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας, 109 ίππων (80 kW) και 247 Nm ροπής O θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση των εμπρός τροχών, σε συνεργασία με αυτόματο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας δίνει ώθηση στους πίσω τροχούς, με την X1 xDrive25e να αποκτά με τον τρόπο αυτό τετρακίνηση.
Παράλληλα παράγει συνδυαστικά 245 ίππους και 477 Nm ροπής, με τις επιδόσεις της τόσο σε αριθμούς (επιτάχυνση 0-100 χλμ../ώρα σε 6,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα) όσο και στην πράξη, να είναι αρκετά «ζωηρές».
Το μεγάλο ατού όμως της X1 xDrive25e είναι ότι σου επιτρέπει να κινηθείς για σχεδόν 80 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, άρα αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώσεις σταγόνα καυσίμου από το ρεζερβουάρ καυσίμου των 47 λίτρων, μετά από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, η οποία έχει χωρητικότητα 14,2 kWh. Χάρη στον on-board charger του οχήματος στα 7,4 kW, η πλήρης φόρτιση σε ένα wallbox διαρκεί 2,5 ώρες.
Σημειώνεται ακόμα ότι με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα. Με προϋπόθεση ότι υπάρχει άφθονο απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία, η X1 xDrive25e στην υβριδική της λειτουργία μπορεί να αποφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου κάτω από 2 λίτρα/100 χλμ. Ακόμα όμως και όταν αδειάσει η μπαταρία είναι επιτεύξιμα τα 5,8 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας την BMW X1 xDrive25e
Διαπιστώσαμε την αποτελεσματικότητα της ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης (γίνεται αντιληπτή όταν πατάς το πεντάλ του φρένου χωρίς όμως να αλλοιώνεται η αίσθηση), αλλά και την αρμονική συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, με τις εναλλαγές να γίνονται ομαλότατα. Όποιο πρόγραμμα οδήγησης (Efficient, Expressive, Digital Art, Personal, Sport) και αν επιλέξεις η απόκριση στο γκάζι είναι πάντα άμεση και η X1 xDrive25e ανεβάζει γρήγορα και πρόθυμα ρυθμούς.
Ακόμα και με υψηλότερες ταχύτητες σου δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας και ηρεμίας, χάρη στη προσεγμένη ηχομόνωση και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, που οφείλονται εν μέρει και στην τετρακίνηση. Η ψηλή θέση οδήγησης είναι απόλυτα προσαρμόσιμη στον εκάστοτε σωματότυπο και εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα.
Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω) καλείται να διαχειριστεί το έξτρα βάρος του plug-in υβριδικού συστήματος επομένως δεν είναι ιδιαίτερα μαλακή, όμως δε θα λέγαμε ότι θυσιάζεται η άνεση, καθώς οι περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος δε γίνονται αντιληπτές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και γρήγορο με μπόλικη πληροφόρηση, όμως θα θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια σε θέση ευθείας.
Συνοψίζοντας
Στα premium plug-in υβριδικά C-SUV η X1 xDrive25e προτάσσει το συνδυασμό δύναμης, αποδοτικότητας, χώρων, τετρακίνησης, οδηγικής απόλαυσης, ποιότητας, τεχνολογίας και τη λιανική τιμή προ φόρων των 38.606 ευρώ (50.760 μετά φόρων) που εξασφαλίζει μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, κάτι σημαντικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία.