Η ΒΜW πραγματοποίησε την επίσημη πρεμιέρα της νέας XM σε εγχώριο έδαφος, εντυπωσιάζοντας με όλους τους αριθμούς που συνδέονται με το όνομά της.
Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο που αναπτύχθηκε αποκλειστικά από το τμήμα Μ Division της βαυαρικής εταιρείας, το οποίο συμπλήρωσε μισό αιώνα ζωής. Στο σημείο αυτό βέβαια αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει προηγηθεί το supercar Μ1 με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, το οποίο είχε κάνει πρεμιέρα στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ενώ κατά κάποιο τρόπο θεωρείται πρόγονος της σύγχρονης ΒMW XM.
Οι εξωτερικές διαστάσεις κάνουν την XM επιβλητική, καθώς έχει μήκος 5.110 χλστ., πλάτος 2.005 χλστ. και ύψος 1.755 χλστ. Παρατηρήστε τα εξαιρετικά στενόμακρα Led φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τους τροχούς των 22 ή 23 ιντσών, τις διπλές κάθετα τοποθετημένες εξατμίσεις, τη μεγάλη μάσκα με φωτιζόμενο περίγραμμα, τις αιχμηρές γραμμές και τα τετραγωνισμένα φτερά.
Η «απλή» ΧΜ στην ελληνική αγορά ξεκινάει από 190.300 ευρώ. Τροφοδοτείται από το θηριώδη V8 twin-turbo κινητήρα των 4.4 λίτρων, με ισχύ 490 ίππους και ροπή 650 Nm. H κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF, στο οποίο στεγάζεται και ένας ηλεκτροκινητήρας 197 ίππων. Έτσι συνδυαστικά η ισχύς σκαρφαλώνει στους 653 ίππους (5.400 σ.α.λ.) και η ροπή στα 800 Nm (1.600-5.000 σ.α.λ.).
To «παρών» δίνει και μια μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh, η οποία με μια πλήρη φόρτιση υπόσχεται αυτονομία έως 88 χλμ. (μέτρηση WLTP) αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενεργείας και με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα, ενώ ο οnboard φορτιστής είναι 7,4 kW. O πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, ενώ με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s φτάνει τα 270 χλμ./ώρα.
Ειδική μνεία αξίζει στην κορυφαία XM Label Red, η οποία αναμένεται το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους με τιμή 218.250 ευρώ (η Limited Carbon Black στα 229.270 ευρώ), όμως αποζημιώνει με 748 ίππους, ροπή 1.000 Nm και ικανότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,9 δευτ.