Η Bugatti Bolide βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της γαλλικής μάρκας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το θέμα των επιδόσεων. Όμως ποιοι παράγοντες συνδυάζονται ώστε να βγει αυτό το αποτέλεσμα;
Η επίσημη παρουσίαση της Bolide έγινε τον Οκτώβριο του 2020. Το αυτοκίνητο έχει κοινά στοιχεία με τη Chiron, στην οποία βασίζονται όλα τα μοντέλα της Bugatti τα τελευταία χρόνια, όμως έχει και αρκετές διαφορές.
Η βασικότερη ομοιότητα είναι ότι χρησιμοποιείται και πάλι ο εμβληματικός W16 κινητήρας των 8 λίτρων με τα 4 turbo. Όμως στην περίπτωση της Bolide, οι Γάλλοι μηχανικοί δεν ήταν ικανοποιημένοι με τους 1.500 ίππους που απέδιδε. Έτσι, προχώρησαν σε επεμβάσεις οι οποίες έφτασαν την ισχύ στους 1.850 ίππους και τα 1.850 Nm ροπής.
Το να κάνεις το μοτέρ πιο δυνατό είναι ο ένας τρόπος να γίνει ένα αυτοκίνητο πιο γρήγορο. Ο άλλος είναι να το κάνεις πιο ελαφρύ. Στην Bolide έχουν εφαρμοστεί και οι δύο τεχνικές.
Μάλιστα, η δίαιτα σε σχέση με την κανονική Chiron είναι πάρα πολύ μεγάλη. Έτσι, από τους περίπου 2 τόνους που ζυγίζει η Chiron, στην περίπτωση της Bolide η ζυγαριά δε δείχνει πάνω από 1.242 κιλά. Αν διαιρέσουμε το βάρος με την ισχύ, προκύπτει το αδιανόητο νούμερο των 0,67 κιλών/ίππο.
Αυτή η εξαιρετική αναλογία επιβεβαιώνεται και στις επιδόσεις του γαλλικού hypercar. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Bugatti, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται μόλις 2.17 δευτερόλεπτα. Συνεχίζοντας να επιταχύνουμε, όταν το χρονόμετρο θα δείχνει 4.36 δευτερόλεπτα το αυτοκίνητο “πιάνει” τα 200 χλμ./ώρα. Φυσικά δε σταματάει εκεί και συνεχίζει να ανεβάζει τη βελόνα του κοντέρ. Τα 300 χλμ./ώρα έρχονται 7.37 δευτερόλεπτα μετά από τη στιγμή που πατήθηκε το γκάζι. Το χρονόμετρο δείχνει ακόμα 12.08 δευτερόλεπτα και η Bolide κινείται με 400 χλμ./ώρα. Όμως τι γίνεται αν ο οδηγός δε σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ούτε σε αυτή την ταχύτητα; Μόλις 20.16 δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση, η Bolide θα βρεθεί να κινείται με 500 χλμ./ώρα. Δυστυχώς η Bugatti δεν ανακοινώνει την τελική ταχύτητα, όμως είμαστε σίγουροι ότι θα ξεπερνάει κάθε φαντασία.
Εξωπραγματική νέα Bugatti Bolide με 0-100 σε 2.17δευτ.
Αυτό που ανακοινώνει, όμως, η εταιρεία είναι οι χρόνοι στο Νίρμπουργκρινγκ και στο Circuit de la Sarthe, δηλαδή την πίστα όπου γίνεται ο 24ωρος αγώνας αντοχής του Λε Μαν. Για τη γερμανική πίστα η Bugatti ανακοινώνει χρόνο 5:23.1, ενώ για τη γαλλική 3:07.1. Ενδεικτικά, στο Νίρμπουργκρινγκ το απόλυτο ρεκόρ έχει γίνει από την Porsche 919 Hybrid Evo και είναι μόλις 5:19.546. Το αντίστοιχο ρεκόρ στο Circuit de la Sarthe είναι 3:17.297 και έχει γίνει κατά τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα το 2019 από τον Μάικ Κόνγουεϊ, ο οποίος βρισκόταν στο τιμόνι του αγωνιστικού LMP1 της Toyota.
Βλέποντας αυτούς τους αριθμούς καταλαβαίνουμε ότι η Bugatti Bolide επιβεβαιώνει απόλυτα το όνομά της.
Το θέμα είναι ότι όλα τα παραπάνω είναι νούμερα που έχουν προκύψει από προσομοιώσεις σε υπολογιστή. Η Bugatti αντιμετωπίζει την Bolide ως ένα πρωτότυπο το οποίο δημιουργήθηκε ώστε οι μηχανικοί της ομάδας να πάνε ένα βήμα παρακάτω. Έτσι, το γαλλικό hypercar δεν έχει πάει σε καμία από τις δύο πίστες. Ωστόσο, έχει αποδειχτεί ότι οι προσομοιώσεις είναι πάντα πολύ κοντά στην πραγματικότητα, οπότε μπορεί οι παραπάνω χρόνοι να μην είναι αληθινοί, όμως είναι πολύ κοντά σε εκείνους που θα βλέπαμε αν το αυτοκίνητο έμπαινε στην πίστα.
Όπως είπαμε, στην Bugatti βλέπουν την Bolide ως πρωτότυπο. Όμως την κατασκεύασαν με τρόπο ώστε να είναι συμβατή με τις προδιαγραφές της FIA.
Μήπως αυτό αποτελεί ένδειξη ότι οι Γάλλοι σκέφτονται να επιστρέψουν στους αγώνες;